Ga naar inhoud


Mijn eerste set, wat moet ik doen?


IJsselstation

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een CanalDigitaal set aanschaffen.

Nu hebben ze die aanbieding van 150 retoer, zitten daar ook nog addertjes onder het gras?

 

Maar als ik zo'n set koop kan ik dan ook nog meer ontvangen dan word aangegeven?

Of zit er bij die CD ontvanger ook iets van een slotje of zo op zodat je niks van andere satelieten kan vangen.

 

Gr. Herman
TV Samsung 42 ++ Sat.ontv: SAB ultimate HD super plus
Antenne: multytenne Technisat digital ++  Astra 1B~2C, Astra 2A~2D, Astra 3A, Hotbird 1~5
============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites


De meeste gebruikers op Sat4all zijn ooit begonnen met satelliet ontvangst via zo een goedgekeurd setje.

Op zich niets mis mee als je er tevreden mee bent.

De meeste gebruikers zijn in de loop der tijd echter overgestapt naar een andere niet goedgekeurde decoder.

Veel omdat de CDS decoder niet doet wat met satelliet allemaal mogelijk is,

maar ook doordat de goedgekeurde CDS decoders veelal niet meer (goed) ondersteund worden door CDS.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je ook aanraden om na te gaan of het kaartje dat je koopt ook al het nieuwe seca 3 is.

Kwestie van de kosten van een nieuw kaartje te ontlopen. Moest CD er toch geld voor gaan vragen. Wat nog niet bekend is.

 

mvg

 

PS Ik heb nooit een goedgekeurde ontvanger gehad. Kan je dan ook niet de nadelen/voordelen mee geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus dit setje http://***geen-reclame***.nl/articleSpecs.asp?articleId=15496 Zou niet verkeerd zijn om mee te beginnen?

En dan moet de type 3 kaart erbij zitten als ik het goed heb.

En dan in de toekomst kan ik er altijd nog een paar ontvangers dan wel schotels bij kopen.

Om de hobby uit te breiden.

 

Bedankt voor de informatie allemaal.

Gr. Herman
TV Samsung 42 ++ Sat.ontv: SAB ultimate HD super plus
Antenne: multytenne Technisat digital ++  Astra 1B~2C, Astra 2A~2D, Astra 3A, Hotbird 1~5
============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: IJsselstation
Dus dit setje http://***geen-reclame***.nl/articleSpecs.asp?articleId=15496 Zou niet verkeerd zijn om mee te beginnen?
En dan moet de type 3 kaart erbij zitten als ik het goed heb.
En dan in de toekomst kan ik er altijd nog een paar ontvangers dan wel schotels bij kopen.
Om de hobby uit te breiden.

Bedankt voor de informatie allemaal.


Ik weet niet wat U behoeften zijn, maar als je dan toch een setje van CD wil. Waarom neem je dan geen HD setje?
Verschil in prijs is niet veel en je bent klaar voor HD periode. Wat er na HD komt kan niemand je op dit moment vertellen.

Op het moment worden er een hand vol zenders aangeboden in HD en dit zal allen maar groeien. Misschien is je TV nog niet klaar voor HD, maar je kan dan wel de kanalen ontvangen.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Philips DSR 2212 zou ik je niet wllen aanraden.

Je kan dan beter wachten op een aanbieding voor de opvolger, de DSR 2221.

Eenmaal uit de handel zijn de goedgekeurde decoders al snel niet meer interesant voor CanalDigitaal en ondersteunen ze de decoder niet meer.

 

Een voordeel van deze decoder zou moeten zijn dat hij met drie satellieten over weg kan.

De vrij te ontvangen kanalen op de Astra2 satelliet zoals o.a. de BBS's en ITV en nog wat gratis filmkanalen zou hiermee mogelijk moeten zijn.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
De Philips DSR 7121HDTV is nog niet geschikt voor de Astra2 satelliet.
Twee satellieten dus je mist veel extra vrije kanalen.

Voor gebruikers ervaringen van de 7121 KLIK HIER en oordeel zelf.


Hij is inderdaad nog niet echt geschikt voor de Astra 2, maar je kan er sinds de vorige software update wel BBC HD op de Astra 2 mee ontvangen.
Het is mij dus ook een raadsel waarom ze de BBC 1,2,3 enz niet in de kanalenlijst opnemen.Het is dan misschien wel een "foutje" in de footprint dat wij die in Nederland kunnen ontvangen, maar je doet toch niets strafbaars als je die kanalen in je ontvanger zet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Als je door CDS als betalend kuddeschaap behandeld wilt worden, dan neem een CDS goedgekeurde ontvanger.

Wil je alleen dat zien wat volgends CDS moet dan zul je een gelukkige klant met iedere CDS goedgekeurd prul-ontvanger zijn.

 

Wil je echter wat verder over de rand van het CDS soepbord kijken, dan ben je in één keer een zwart schaap bij CDS.

 

Kijk eens wat er verder op de markt is aan niet-CDS goedgekeurde ontvangers en zorg dat dat ding een CICAM slot heeft.

Daar schuif je dan een door CDS goedgekeurde MediaGuard CAM in en ik garandeer dat je als zwart schaap zijnde toch meer lol van je nieuwe aankoop zult hebben.

 

Je had het over addertjes onder het gras?. Daar moet je bij CDS erg goed op letten. Zo wordt het woord "gratis" lang niet altijd als "gratis" ge-intepreteerd. Ze zeggen namelijk dat NL1/2/3 gratis zenders zijn, maar vreemd genoeg moet je toch een jaarlijkse bijdrage betalen.

Verder beweren ze steevast dat de ontvangst van buitenlandse zenders zoals ARD/ZDF/CNN/BBC/ITV etc. door hun toedoen voor jouw ook gratis te ontvangen zijn. En inderdaad, met een CDS goedgekeurde ontvanger en zonder CDS-kaart zit je naar een zwart scherm te loeren.

Dit terwijl dit soort zenders en honderden andere Radio/TV zenders gewoon te ontvangen zijn op iedere niet-CDS-goedgekeurde ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Theo50
Origineel bericht van: Johan45
De Philips DSR 7121HDTV is nog niet geschikt voor de Astra2 satelliet.
Twee satellieten dus je mist veel extra vrije kanalen.

Voor gebruikers ervaringen van de 7121 KLIK HIER en oordeel zelf.


Hij is inderdaad nog niet echt geschikt voor de Astra 2, maar je kan er sinds de vorige software update wel BBC HD op de Astra 2 mee ontvangen.
Het is mij dus ook een raadsel waarom ze de BBC 1,2,3 enz niet in de kanalenlijst opnemen.Het is dan misschien wel een "foutje" in de footprint dat wij die in Nederland kunnen ontvangen, maar je doet toch niets strafbaars als je die kanalen in je ontvanger zet.


Dat is nou toch ook wat, scan in vanmorgen een nieuwe kanalenlijst omdat ik problemen had met Discovery en Boomerang, zitten er opeens een stuk of 30 zenders van de Astra2 in de lijst.BBC 1,2,3,4 en ITV .Het werd tijd voor deze verbetering, maar beter laat dan nooit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die zenders al een paar weken in mijn vastscan kanalenlijst van de Philips 2210.(zelfde als 2211 en 2212)

Maar je snapt het waarschijnlijk al wel, geen beeld.

Alleen een kanalenlijst aanpassen werkt natuurlijk niet met deze goedgekeurde decoders.

Er zal toch eerst nieuwe software voor deze tot op heden goedgekeurde decoders moeten komen

Maar nu de opvolger al bekend is zie ik het somber in voor de gebruikers van deze decoders.

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...