Ga naar inhoud

Philips MG2.1E chassis rasterfout

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Allemaal,

Heb een Philips tv met een MG2.1E chassis met een rasterfout.

In koude toestand heb ik al een zwarte band onder in het beeld van een 10cm breed. Naarmate het toestel warmer word, kruipt die 1 cm verder omhoog. Heb helaas geen schema, dus wie kan mij verder helpen om dit euvel op te lossen.

Mvg,

Theo

Geplaatst:

Geen suggestie Erik wat het zou kunnen zijn?

Grtz Theo

Geplaatst:

Zojuist IC7600(TDA8177) vervangen, helaas zonder resultaat.

Mvg

Theo

Geplaatst:

Ga in het service menu naar het geometrie menu.dan naar het normal geometrie.dan zit je in het alignment menu,ga dan naar de instelling V slope (deze zal denk ik op 0 staan.)regel deze omhoog (volgens mij op ong 35)tot dat het beeld goed is.daarna in het geheugen opslaan met store

Geplaatst:

Hoi Steve,

wat je zegt klopt, is correct echter haal ik het niet met de band onder, zelfs niet op maximaal, beeld verschuift achter de balk.

Dus afbuiging/raster probleem.

Grtz Theo

Geplaatst:

nazien ELCO C 2615 100 MF ZIET DICHT BIJ VERTICAL IC

elco warm blazen met haardroger gaat fout dan weg vervang dan de elco fout reeds verschillende malen heb ik deze fout gehad

zie ook verticale ic warm blazen indien fout weg gaat vervang ic TDA 8177

In koude toestand heb ik al een zwarte band onder in het beeld van een 10cm breed (warm blazen met haardroger)als toestel warm is fout weg hulp mideltje voor fout te zoeken

GROETJES

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Elco's 2620 en 2615, IC7600 vervangen

Diodes 6614, 6617, 6618 en 6620 gemeten, meten heel.

Spanning op IC7600 punt 5 zou 0 volt moeten zijn daar meet ik +1,5 volt. Punt 4 moet zijn -12,8 volt en meet daar -15 volt.Punt 1 zou 330 mVolt moeten zijn en meet daar 442 mVolt, Punt 7 zou 340 mV moeten wezen en meet daar 456 mVolt, de rest van spanningen kloppen aardig.

Iemand nog een suggestie?

Alvast bedankt.

Mvg Theo

Geplaatst:

Hallo Allemaal,

Na een aantal uren van meten en weten zelfs met de scoop, werd ik niets wijzer. Wijzer in de vorm van een afwijking.

Uiteindelijk de EAROM 24c32 vervangen en opnieuw de optiecode ingevoerd en ik had volledig beeld al. Daarna heel de Geometry instelling terug gezet en met een kleine correctie en probleem is opgelost.

In iedergeval hartelijk dank voor de hulp en suggesties.

Hopelijk gaat die pas over 10jr weer stuk.

Groetjes Theo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen