Ga naar inhoud


Canal Digitaaldoos wordt volwassen!


Theo50

Aanbevolen berichten

Hoewel de echte satelliet hobbyist het waarschijnlijk nog steeds geen aanrader vindt zijn de laatste verbeteringen met de laatste software op de Philips DSR 7121 toch wel een hele verbetering te noemen.

 

Voor wie deze verbeteringen nog niet heeft ontdekt noem ik ze hier even.

 

Teletekst via HDMI op te roepen via de Blauwe toets.

 

Rechtstreeks de radiokanalen oproepen door het kanaalnummer in te toetsen zonder eerst je tv aan te hoeven zetten om de ontvanger op radio te zetten.

 

Nadat de nieuwe software en een nieuwe kanalenlijst zijn geïnstalleerd zitten er, als je tenminste een lnb op de Astra2 hebt staan, ook vanaf kanaal nummer 500 een stuk of 30 Engelse zenders bij.

 

Een goed werkende EPG op de meeste kanalen.

 

Zappen een stuk sneller en zonder freeze.

 

Misschien vergeet ik zelf ook nog een verbetering, maar dan hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe ziet die zenderlijst er uit met de Engelse zenders vanaf 500? Ik kan hem niet vinden op de cds website.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vastlopen heb ik eigenlijk nooit last van op mijn 7121.

Behalve de klok want die wil zo eens per kwartaal wel eens stil blijven staan en moet dan weer op gang geholpen worden door de stroom er even af te halen.Dit probleem is hopelijk nu ook verleden tijd.Kanalenlijst loopt door tot ruim 600 en de meeste zenders van de Astra2 die van belang zijn zitten er wel in dacht ik zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin
't Is volgens mij wel zo dat je alleen nog maar de CDS-zaplijst kunt inladen,
en niet de satelliet kunt doorzoeken toch?
Jammer, want dan bepaalt CDS welke zenders je kijkt...


Dat is inderdaad de handtekening van de goedgekeurde en ex goedgekeurde decoders van CanalDigitaal.
De ontbrekende leuke kanalen zijn (ook) niet handmatig toe te voegen.
Bovendien krijg je geen enkel kanaal open zonder een CDS kaart, dus ook geen Free to Air kanalen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: Elwin
't Is volgens mij wel zo dat je alleen nog maar de CDS-zaplijst kunt inladen,
en niet de satelliet kunt doorzoeken toch?
Jammer, want dan bepaalt CDS welke zenders je kijkt...


Dat is inderdaad de handtekening van de goedgekeurde en ex goedgekeurde decoders van CanalDigitaal.
De ontbrekende leuke kanalen zijn (ook) niet handmatig toe te voegen.
Bovendien krijg je geen enkel kanaal open zonder een CDS kaart, dus ook geen Free to Air kanalen.


Het is inderdaad niet handig dat je zelf niet een kanaal kan toevoegen, maar het ik ook wel weer erg makkelijk om de kanalenlijst na verandering even te laten snelscannen om weer up to date te zijn.
Dat de onvanger elke dienst weigert als er geen kaart inzit maakt mij nog niet eens zo veel uit, ik heb 3 geregistreerde kaarten liggen met een abonnement dus waarom zou ik hem er uit halen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Theo50
Het is inderdaad niet handig dat je zelf niet een kanaal kan toevoegen, maar het ik ook wel weer erg makkelijk om de kanalenlijst na verandering even te laten snelscannen om weer up to date te zijn.


up to date ben je nooit met een kanalenlijst van CDS.
Er ontbreken er altijd alleen weet je niet dat ze wel te ontvangen zijn.

Origineel bericht van: Theo50
Dat de onvanger elke dienst weigert als er geen kaart inzit maakt mij nog niet eens zo veel uit, ik heb 3 geregistreerde kaarten liggen met een abonnement dus waarom zou ik hem er uit halen?


De decoder is volledig onbruikbaar zonder kaart, dat jij er drie hebt maakt hem niet minder kreupel.
Eventueele kopers dienen dit wel te weten voordat ze hun euro'tjes besteden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45


De decoder is volledig onbruikbaar zonder kaart, dat jij er drie hebt maakt hem niet minder kreupel.
Eventueele kopers dienen dit wel te weten voordat ze hun euro'tjes besteden.


Maar het mag een verlopen abokaart of zelf gemaakte funkaart zijn dan doet hij het ook. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gecertificeerde ontvanger heeft inderdaad zijn beperkingen, maar sinds mijn buurman van wie ik de sat liefhebberij heb geleerd in het ziekenhuis ligt heb ik mijn buurvrouw al 2 keer uit de brand moeten helpen om de Dreambox of Humax weer aan de praat te krijgen, nadat ze 1 verkeerde toets had aangeraakt.

Een gecertificeerde ontvanger is voor een schotelkijker met twee linker handen ook wel eens makkelijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
[
Maar het mag een verlopen abokaart of zelf gemaakte funkaart zijn dan doet hij het ook. laugh


Dat zeg ik toch laugh , zonder kaart doet ie niets.
De file's voor de funkaart gaan denk ik niet meer werken als de merlin kaart is ingevoerd.
Daar zal een, overigens kleine, aanpassing voor nodig zijn. wink

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...