Ga naar inhoud


Wat is er met de Hopperguide, bestaan ze nog?


Funfreak

Aanbevolen berichten

Hopperguide wordt uitgegeven door Technomedia.

Technomedia is een éénmanszaak, met als aantal werkzame personen 1

 

Als je eea goed hebt gevolgd en dus ook leest, dan oppert hij dat ie één van de eerste is die een blad "digitaal" (lees : DTP-bestanden) aan doet leveren bij de drukker.

 

Nergens wordt één woord gerept dat hij het drukt. Als dat zo zou zijn dan heeft ie het gedaan zonder hinderwetvergunning.

 

Eveneens is hij niet bekend bij Grafimedia en de KVGO als zijnde drukker en/of uitgever en/of andere dienstverlener in de sector.

 

Diegene die weet waar het blad wordt gedrukt is hijzelf of Betapress in Dongen (Deze laatste heeft wel de distributie vh blad gedaan).

 

Van Betapress weten we inmiddels dat ze de gang van zaken betreuren en ze laten verder niets los.

 

Vandaar dat er een andere weg is ingeslagen om het stilzwijgen te doorbreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 257
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast m.boretti

Ik heb Betapress in Gilze gebeld, zij beweren niets van drukkerijen en Technomedia te weten. Ook hebben ze geen contract met Technomedia.

Technomedia neemt af en toe contact op met Betapress, zij krijgen bladen aangeleverd en distribueren ze dan.

Aldus Betapress.

Nu lijkt mij, als je de Hopper aangeleverd krijgt, op de pakbon toch echt wel een afzender zal staan, en volgens Betapress is dat Technomedia.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Uniden

Aldipress heb ik nog niet gesproken. Staat nu ook genoteerd.

 

@ m.boretti

Ook ik had Betapress al gebeld. Jij zegt nu dat ze het wel en niet weten. Ik heb iig vernomen dat ze wel zaken hebben gedaan met Betapress.

 

Verwacht binnen 3 weken bericht te hebben. whistle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze soap herhaalt zich al weken en het schiet niet op.

Iedere dag zet @m.borretti er een bericht neer anders zakt het te ver en komen er een paar antwoorden.

 

Er moet al haast een vermogen zijn verbelt ook het Sherlock Holmes speurwerk van @Kimble blijft tot nu toe zonder enig resultaat.

 

Wil je echt wat doen doe het dan goed, stel hem in gebreke per brief en dat aangetekend bij geen reaktie speel het door naar een deurwaarder maar dat gaat je geld kosten.

Ook een prive detective is een mogelijkheid die gaat tegen betaling wel een paar dagen daar in de straat staan informeert bij buren en maakt foto's.

Of los het goedkoop op en ga er zelf informeren waarschijnlijk is er een reden dat het blad niet meer komt. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Deze soap herhaalt zich al weken en het schiet niet op.
Iedere dag zet @m.borretti er een bericht neer anders zakt het te ver en komen er een paar antwoorden.

Er moet al haast een vermogen zijn verbelt ook het Sherlock Holmes speurwerk van @Kimble blijft tot nu toe zonder enig resultaat.

Wil je echt wat doen doe het dan goed, stel hem in gebreke per brief en dat aangetekend bij geen reaktie speel het door naar een deurwaarder maar dat gaat je geld kosten.
Ook een prive detective is een mogelijkheid die gaat tegen betaling wel een paar dagen daar in de straat staan informeert bij buren en maakt foto's.
Of los het goedkoop op en ga er zelf informeren waarschijnlijk is er een reden dat het blad niet meer komt. laugh


Ik ben geen Sherlock Holmes hoor. Ik ben wel alles in kaart aan het brengen en speel dit door aan iemand die het op een juridische manier aanpakt. Blijft overigens vreemd dat er maar 2 leden op dit forum hun hopperguides en/of geld terug willen zien en er legio zich er mee bemoeien.

Ik ben niet eens lid van de Hopperguide en doe dit belangenloos, alleen maar om mede satters te helpen. Privé heb ik al kosten gemaakt zoals uitreksels KvK, inzage akte oprichting Stichting, telefoonkosten, reiskosten.
Kan ook in de auto stappen en naar Technomedia gaan. Als hij al niet reageerd op emails, telefoon e.d. denk je dat je dan daar aan de deur een volledig antwoord krijgt. Dacht het niet.

Door slechts 2 eisers van 22 euro ieder, moet je juist blij zijn dat een jurist dit belangenloos gaat doen. Als het een kale kip is kan je er niet van plukken en zit je straks met een nota van de advocaat die wel betaald moet worden.

Een faillietsementaanvraag voor 44 Euro......... Een rechter lacht je recht in het gezicht uit. Vandaar dat er andere wegen zijn overwogen en de ingeslagen weg die nu bij die jurist ligt lijkt me rechtvaardig zonder dat één van de partijen (eisers en uitgever) het direct geld kost als er een verklaring komt. Doel van die uitkomst is de 2 resterende Hopperguides in de bus van de abonnees, of resterende abonnementsgelden retour.

Ik zie verder het probleem niet hoor. We zijn oud en wijs genoeg om dit netjes af te handelen ook al is Technomedia nu die een verklaring schuldig is (incl. de resulterende acties).

Er zijn wel ergere dingen om je druk over te maken in de wereld (zelfs al je eigen land, woonplaats etc)
Link naar reactie
Delen op andere sites

ff een ding rechtzetten eek

op de pakbon staat niet de naam van de drukker.na het drukken van het tijdschrift wordt het verder verwerkt na het drukken is het dus nog niet klaar.

en op de pakbon wordt alleen de titel weergegeven dit omdat betapress het niet uitmaakt waar het wegkomt als het er maar op tijd is.

betapress is een onderdeel van audax media en die hebben weer meerdere uitgeverijen.

 

 

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Blijft overigens vreemd dat er maar 2 leden op dit forum hun hopperguides en/of geld terug willen zien en er legio zich er mee bemoeien.

Ik zit ironisch genoeg nog te wachten op een acceptgiro. Ik kreeg tot 2 keer toe een briefje dat de acceptgiro bij de volgende hopperguide zou zitten. Mijn conclusie was, nadat deze al een jaar niet verscheen (noch de hopperguide, noch de acceptgiro), dat de administratie niet je-van-het is.

Ik denk dat het einde verhaal is met de Hopperguide. Jammer, maar helaas. Ik had graag gewild dat het gewoon doorging, maar om procedures e.d. te starten vind ik het niet waard. Mijn principes in dit soort gevallen zijn begrensd door de hoeveelheid tijd die het kost om ze te doen gelden versus wat 't mij oplevert. Maar nogmaals: vanuit principieel oogpunt klopt het allemaal niet en zijn mensen wellicht gedupeerd. Maar gelukkig blijft de schade beperkt tot een paar tientjes, maar wat mij betreft erger nog: het verdwijnen van de hopperguide.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble

Ik ben geen Sherlock Holmes hoor. Ik ben wel alles in kaart aan het brengen en speel dit door aan iemand die het op een juridische manier aanpakt. Blijft overigens vreemd dat er maar 2 leden op dit forum hun hopperguides en/of geld terug willen zien en er legio zich er mee bemoeien.


Sherlock Holmes is natuurlijk bedoelt als een lolletje maar je wijkt veel te veel af van waar het om gaat met de drukkerij of distributeur heb je niets te maken het is ook niet intressant om te weten wie dat is.

Origineel bericht van: Kimble

Ik ben niet eens lid van de Hopperguide en doe dit belangenloos, alleen maar om mede satters te helpen. Privé heb ik al kosten gemaakt zoals uitreksels KvK, inzage akte oprichting Stichting, telefoonkosten, reiskosten.
Kan ook in de auto stappen en naar Technomedia gaan. Als hij al niet reageerd op emails, telefoon e.d. denk je dat je dan daar aan de deur een volledig antwoord krijgt. Dacht het niet.


Als je het niet probeert weet je het niet maar ben je wel verder.
Dan weet je wel in ieder geval dat hij daar nog woont.

Origineel bericht van: Kimble

Door slechts 2 eisers van 22 euro ieder, moet je juist blij zijn dat een jurist dit belangenloos gaat doen. Als het een kale kip is kan je er niet van plukken en zit je straks met een nota van de advocaat die wel betaald moet worden.


Dan ben ik bang dat het een jurist is die niet de nodige bevoegdheden heeft.
Gewoon zelf een brief opstellen en aangetekend versturen waarin je Erik in gebreke stelt en wat je van hem verlangt.
Bij het niet nakomen de €22 terugbetalen.
Er is natuurlijk een kans dat de brief niet aangepakt wordt en na verloop van tijd weer terug komt maar dan kun je verder.
Dus een incasso kantoor waar een deurwaarder aan verbonden is die kan in de gemeentelijke basisadministratie kijken waar hij woont en heeft toegang tot de bestanden van het UWV wie zijn premies betaalt dus werkgever of uitkerings instantie.

Origineel bericht van: Kimble

Een faillietsementaanvraag voor 44 Euro......... Een rechter lacht je recht in het gezicht uit. Vandaar dat er andere wegen zijn overwogen en de ingeslagen weg die nu bij die jurist ligt lijkt me rechtvaardig zonder dat één van de partijen (eisers en uitgever) het direct geld kost als er een verklaring komt. Doel van die uitkomst is de 2 resterende Hopperguides in de bus van de abonnees, of resterende abonnementsgelden retour.


Over een failietsement heb ik het nooit gehad en je kunt hem ook niet dwingen de twee resterende Hopperguides af te maken.
Resterende abonnementsgelden denk ik ook aan maar bewandel dan wel de juiste weg.

Origineel bericht van: Kimble

Ik zie verder het probleem niet hoor. We zijn oud en wijs genoeg om dit netjes af te handelen ook al is Technomedia nu die een verklaring schuldig is (incl. de resulterende acties).

Er zijn wel ergere dingen om je druk over te maken in de wereld (zelfs al je eigen land, woonplaats etc)


Dat er erger dingen zijn dat weet ik en hopenlijk wordt het ook netjes opgelost.
Maar als ik nu kijk wat er gebeurt de distrubiteur wordt gebelt er wordt gezocht naar de drukker allemaal totaal zinloze akties.
Je moet maar één man hebben. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Ik neem het risico toch maar om nog eens te reageren, en hopenlijk niet verweten te worden alleen maar berichtjes te plaatsen om dit topic omhoog te krijgen, maar ik zou een paar zaken uit de gehele forumwisseling tussen Aart en Kimble willen halen.

Ten eerste: alle lof aan Kimble om zich zo belangenloos op te werpen om helderheid te krijgen van Technomedia.

De hele zaak is duidelijk: er is betaald voor iets wat niet geleverd is. Om eerlijk te zijn Aart, al was het maar om een cent dat ik belazerd ben, zou ik graag toch (rechtvaardigheidgevoel) duidelijkheid willen hebben in deze zaak, en dat is of nog twee Hoppers krijgen of geld terug.

Het is eigenlijk erg jammer (en zeker voor Kimble!) dat er maar twee mensen reageren. Het lijkt er bijna op dat de andere abonnees (ik neem aan dat er meer zijn dan twee!) het niet kan schelen dat ze betaald hebben voor een service die ze vervolgens niet krijgen.

Wat Aart verder schrijft is uiteraard ook zinnig: aangetekende brief sturen e.d.

Maar als er zich nou, ik noem maar een getal, 200 abonnees melden bij Kimble, dan drukt dat de onkosten natuurlijk wel.

het is vaak zo in dit soort zaken dat een abonnee op paier rechten heeft, recht probeert te halen, veel onkosten maakt en uiteindelijk toch met lege handen blijft staan.

Daarom hebben de stappen die Kimble tot nu toe gemaakt heeft mijn steun!

Verder wil ik nog aan Aart vragen of hij ook abonnee is (of was) van de Hopper, en inderdaad (misschien in overleg met Kimble) of iemand die in de buurt woont van Hengelo toch eens even wil gaan kijken bij Nijhoff thuis.

Raecties op mijn relaas zijn, uiteraard, welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een reactie voor de duidelijkheid. Ik ga niet inhoudelijk in van de weg die is ingeslagen.

 

Een kennis van me heeft een Advocatenkantoor en 2 leden op dit forum weten dat ze niet met mij moeten sollen. De beste man was landsadvocaat en heeft nu ervoor gekozen om voor zichzelf te beginnen (half 2008) en heeft nu 2 kantoren regio Volendam.

 

De bedoeling is kort en bondig.

 

Technomedia krijgt de kans zich te verantwoorden en te herstellen

 

of anders

 

Technomedia werkt zich in de nesten.

 

Daar is geen woord Frans aan.............

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die meneer Nijhof van de Hopperguide heeft vast en zeker ook een voordeur in zijn huis.

Bij die voordeur zit meestal een knopje en als je daar op drukt hoor je tring of ding-dong.(Bij woef-woef heeft ie ook een hond)

Heel vaak wordt er wel een keer open gedaan en kun je vragen hoe het zit.

Er is vast wel een nieuwsgierige die in de omgeving woont en die die actie eens kan gaan ondernemen.

Zolang niemand die stap onderneemt kun je hier eeuwig blijven discussiëren.

Dus wie woont er in de buurt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...