Ga naar inhoud


Wat is er met de Hopperguide, bestaan ze nog?


Funfreak

Aanbevolen berichten

Citaat:
Maar over de inhoud van het blad kunnen we hier nog wel 20 pagina's vullen en daar komen we toch niet uit.

Daarmee ben ik het met de spreker eens!

Citaat:
@Satbaron, ik ban zeker niet bang dat het blad opeens gevuld gaat worden met onzin.

Dat ligt er dan nu werkelijk aan, hoe serieus "dhr." Nijhof met zijn materie omgaat. Als hij daar net zo mee omgaat als met zijn abonnee's, dan heb ik daar toch zwaar hoofd in. Maar de tijd zal dit leren.... !

 

Over de frequentie tabellen daar heb ik hem telefonisch al een paar keer benaderd, dat die nooit helemaal up-to-date waren en dat vaker aangepast dienden te worden. Wat dan ook bij de volgende editie dan wel was gebeurd maar dan waren er weer in die zelfde editie andere "oude" gegevens te lezen en kon je wel weer in de telefoon klimmen.

 

Over de Satellite-Poster gesproken, deze hebben de abonnee's idd nog steeds te goed volgens de belofte van de Hopper Guide.

Als deze toen der tijd is gedrukt, is die ook al weer verouderd.

 

Met vriendelijke groeten,

SatBaron.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 257
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Noordzee
Origineel bericht van: Kimble

Even een andere vraag aan jullie; Die Clarckbelt poster, kwam die ook van Hopperguide vandaan ?. Heb wel eens die poster zien hangen bij een medesatter die niet meer actief is, maar geen idee waar die vandaan kwam. Inmiddels zo oud dat ie of vergeeld en er ontbreken wat gegevens nu.

Heb hier zeker oren naar.





Klopt, Er zijn er diversen verschenen.
Ik heb de poster hier ook hangen.

Er is aan ons (abonnee's) overigens nog een nieuwe poster beloofd.
Eigenlijk al bij nummer 66 of 67, maar de sponsor had zich terug getrokken kan ik me herinneren.




Ik heb hier ook twee verschillende posters
wel mooi op de hobby kamer als behang of zo

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ook goed nieuws gemeld op de site van de Hopper Guide !

 

 

 

Na het onverwacht ‘van de radar’ verdwijnen van de Hopper Guide in 2009, ontwaakt Nederlands enige onafhankelijke tijdschrift voor satellietontvangst momenteel uit een diepe winterslaap.

 

Op dit moment wordt editie 68 voorbereid en later dit jaar zal editie 69 gaan verschijnen.

 

De plotselinge onderbreking van activiteiten van de Hopper Guide zijn terug te voeren op de onverwachte ziekte van uitgever Erik Nijhof: “Wat zich aanvankelijk liet aanzien als een korte onderbreking ontwikkelde zich gaandeweg tot een onoverzienbare situatie en sterk escalerende problemen. Die hadden echter niets te maken met de exploitatie van het blad.”

 

Anders dan sommige internet-stukjes-overtypers in hun niet geverifieerde berichten wisten te melden, is er geen sprake van een faillissement of erger. “De hele zaak is in 2009 eigenlijk gefixeerd en de draad wordt nu dus weer opgepakt. Ondanks de intensieve tegenwerking die we de afgelopen jaren hebben ondervonden van de grote spelers in de markt - zowel in de vorm van een advertentieboycot als het moeizaam verkrijgen van informatie - is de exploitatie niet in gevaar gekomen. Al is lucratief beslist wat anders.”

 

Edities 68 en 69

 

Direct na de geplande verschijning van de edities 68 en 69 zullen deze naar de abonnees worden verstuurd en in de losse verkoop komen.

 

Wat er ná editie 69 gaat gebeuren, staat vooralsnog in de sterren geschreven. Nijhof: “dat zal in sterke mate afhangen van de situatie later dit jaar. Niet alleen de satellietmarkt is ingrijpend veranderd de afgelopen paar jaar, ook de wereld van tijdschriften en andere gedrukte media is behoorlijk op z’n kop gezet. Advertentiebudgetten krompen door de economische crisis en de consument verwacht alles gratis via het internet thuisbezorgd te krijgen. En kleinere uitgevers krijgen géén door de staat betaalde journalisten aangeboden. Tegenover dat laatste staat dan in elk geval onze onafhankelijkheid - altijd al het uitgangspunt van de Hopper Guide.”

 

Wanneer editie 68 precies gaat verschijnen, is nog onbekend. Verwacht wordt dat de Dealer Editie begin april het levenslicht ziet, enkele weken alter gevolgd door de hoofdeditie. Vanaf dat moment zal de reactie ook weer telefonisch bereikbaar zijn; mogelijk op nieuwe tijden.

 

De edities 68 en 69 van Hopper Guide horen nog bij de lopende abonnements-periode en worden aan de abonnees verzonden, direct na verschijnen.

Woensdag 10-03-2010

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

En voor de liefhebbers is er altijd nog het goede blad,"TELE SATELLIET" vrij te lezen op het internet en verkrijgbaar eens in de 2 maanden in de goede kanten shop

 

Suc6.

 

Gr, R@oul.

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Nijhof - Redacteur/journalist/poetsvrouw/secretaresse en antwoord-apparaat-voice-over van de hopperguide
Anders dan sommige internet-stukjes-overtypers in hun niet geverifieerde berichten wisten te melden, is er geen sprake van een faillissement of erger.


Dat is dus precies wat ik bedoelde en precies de reden waarom ik de hopperguide een waardeloos blad vind.
Meneer naait er minimaal 7 maanden uit (ongeacht de reden), laat iedereen in het ongewisse en als dan mensen zelf scenario's gaan bedenken geeft hij die mensen nog de schuld van zijn eigen onduidelijkheid ook.
Wat "niet geverifieerde berichten"?
Hoe hadden we dit moeten verifiëren dan als je de stekker uit alle telefoons trekt, een antiek antwoord apparaat aan zet en niet op email reageert!
Steek de hand in eigen boezem en denk na. Dan had je zelf maar je antwoord apparaat in (moeten laten) spreken, je website aan moeten (laten) passen en duidelijk moeten zijn.
Wat jij deed kan gewoon niet! Op je zakelijke antwoord apparaat stond tot 4 dagen geleden een boodschap uit augustus 2009!
Het is niet meer dan logisch dat mensen "de ergste dingen" gaan denken en schrijven als je zelf nalatig bent met de informatieverstrekking!
Echt een top-journalist deze man. Dit bevestigd maar weer eens hoe deze man met anderen omgaat en zijn eigen mening boven de journalistieke onafhankelijkheid en objectiviteit plaatst.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wavestrider

Het is natuurlijk leuk lezen, al die reacties. Het zou echter nog leuker zijn als Mr.Hopperguide zelf eens een reactie zou plaatsen. Hij zal hier toch ook wel eens zo nu en dan langskomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En voor de liefhebbers is er altijd nog het goede blad,"TELE SATELLIET" vrij te lezen op het internet en verkrijgbaar eens in de 2 maanden in de goede kanten shop


Ja kijk dat bedoeld " Erik Nijhof " als het maar gratis is frown
IK heb zelf al jaren een abonnement op de gedrukte versie van de telesatelliet maar als er ergens veel advertenties in staan is het in dat blad wel.
Wat ik ook jammer vind is dat ze van de gedrukte versie de Nederlandse editie niet meer laten verschijnen, (ik kan wel engels maar vind Nederlands prettiger)
En een blad op internet lezen vind ik helemaal niks.
Nee lekker onderuitgezakt in een stoel met de hopperguide.

Lekker dat ie binnenkort weer terug is

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Ik had in het telefoongesprek met de heer Nijhoff ook al voorzichtig aangegeven dat er nogal wat ontevreden abonnees rond liepen en of het misschien niet verstandig was om het een en ander aan te passen (in de vorm van een stukje voorlichting) op zijn webpagina.

Ook heb ik gevraagd of hij het goed vond om de info betreffende nr. 68 en 69 van de Hopper Guide te delen met de forumleden van Sat4 all, hetgeen hij bevestigend beantwoordde.

Ik begrijp dat de site van de Hopper aangepast is, ik zal zo even kijken.

Al met al, verdient het gehele gedoe rond de Hopper natuurlijk geen schoonheidsprijs.

Als er problemen zijn is het altijd verstandig dit met een, eventueel kort, zinnetje te delen met abonnees op de site van de Hopper.

Vermijd je een heleboel gemopper, acties en vraagtekens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast m.boretti

Dag Ron,

 

ik heb PM gekregen van iemand die een adreswijziging wil doorgeven aan Dhr. Nijhof, maar heb het telefoonnummer niet meer wat jij mij gestuurd hebt.

Kan je dit nog een keer sturen?

De persoon, hierboven, heeft al gemailed en gefaxed naar Technomedia, maar geen respons.

Zet je toch aan het denken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: Noordzee
Origineel bericht van: m.boretti

Dhr. Nijhoff is op dit moment druk bezig met de Hopper 68, en verwacht dat deze binnen 1 maand zal verschijnen.


Dat is nou eindelijk is een leuk nieuwtje in deze lange draad.

Het binnen 1 maand verschijnen neem ik even met een korreltje zout, maar ik heb er nu alle vertrouwen in dat nummer 68 dus toch "medio 2010" gaat uitkomen.






April is inderdaad niet gelukt en Mei waarschijnljk ook niet.
Maar in juni zal het blad toch wel uitkomen ??

Kan iemand even laten weten als het blad ontvangen is ?

Het telefoonnummer wat hierboven gepost is werkt niet meer.


Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...