Ga naar inhoud


Wat is er met de Hopperguide, bestaan ze nog?


Funfreak

Aanbevolen berichten

Ons geduld word inderdaad weer op de proef gesteld.

 

1 juli

 

en nog geen nieuwe Hopperguide frown

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 257
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nijhof reageert helemaal nergens op. Schrijven aan hem verdwijnen in zijn vierkant archief.

 

Betalingsachterstanden zijn 0,0 alleen zijn leveringsverplichtingen aan abonnees worden niet nagekomen.

 

Gezien dit groepje veel te klein is (4 man) is het slagingspercentage van een faillisementsaanvraag kleiner dan vandaag aangereden te worden door een paarse touringcar die achteruit rijdt met een chauffeur met een gele pet op.

 

Een rechtsgang om het abonnementsgeld terug te krijgen is nog de enigste optie, maar (de advocaat kosten daar gelaten) ook hier is de vraag of de tijd/benzine opweegt tegen het relatieve lage bedrag. Hij zal hooguit de kosten moeten betalen van die 4 man en de griffie kosten. De akte van betekenis zal ook door die 4 man gedragen moeten worden.

 

Het is helaas over en uit denk ik.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Kimble, ik ben het met je eens dat het diep treurig is. Ik had de heer Nijhof wel aan de telefoon gehad, en had er alle vertrouwen in dat het het laatste abonnmentsnummer nog wel zou gaan leveren. Hij was er al mee bezig, zo verhaalde hij.

Gezien de tijd die er over heen gegaan is, ben ook ik bang dat er niets meer zal verschijnen en dat actie richting de heer Nijhof weinig zin zal hebben.

Nogmaals: diep treurig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik zou in ieder geval wel allen even de gelden voor de niet geleverde uitgaven terug vorderen.

 

Ik ken Erik Nijhof wel een beetje en heb altijd al een rare arrogante vogel gevonden.

 

Hij was altijd heel erg principieel. Daar is nu weinig meer van te merken.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik zou in ieder geval wel allen even de gelden voor de niet geleverde uitgaven terug vorderen.

Ik ken Erik Nijhof wel een beetje en heb altijd al een rare arrogante vogel gevonden.

Hij was altijd heel erg principieel. Daar is nu weinig meer van te merken.

Mvg,

Michel



Denk dat zelfs een postzegel weggegooid geld is. Er komt ook geen enkele reactie op een schrijven, een email en een fax.

Zijn inschrijving kvk zal ie hooguit nog gebruiken om in te kopen en btw terug te vorderen.
Aftrekpostjes genoeg en de kosten bankpas en van een inschrijving kvk heb je er zo uit.
Boekhouding past op 1 A4.

Inderdaad een rare vogel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nog een keer dan:

 

Citaat:

 

 

Na het onverwacht ‘van de radar’ verdwijnen van de Hopper Guide in 2009, ontwaakt Nederlands enige onafhankelijke tijdschrift voor satellietontvangst momenteel uit een diepe winterslaap.

 

 

Op dit moment wordt editie 68 voorbereid en later dit jaar zal editie 69 gaan verschijnen.

 

 

De plotselinge onderbreking van activiteiten van de Hopper Guide zijn terug te voeren op de onverwachte ziekte van uitgever Erik Nijhof: “Wat zich aanvankelijk liet aanzien als een korte onderbreking ontwikkelde zich gaandeweg tot een onoverzienbare situatie en sterk escalerende problemen. Die hadden echter niets te maken met de exploitatie van het blad.”

 

 

Anders dan sommige internet-stukjes-overtypers in hun niet geverifieerde berichten wisten te melden, is er geen sprake van een faillissement of erger. “De hele zaak is in 2009 eigenlijk gefixeerd en de draad wordt nu dus weer opgepakt. Ondanks de intensieve tegenwerking die we de afgelopen jaren hebben ondervonden van de grote spelers in de markt - zowel in de vorm van een advertentieboycot als het moeizaam verkrijgen van informatie - is de exploitatie niet in gevaar gekomen. Al is lucratief beslist wat anders.”

 

 

Edities 68 en 69

 

 

Direct na de geplande verschijning van de edities 68 en 69 zullen deze naar de abonnees worden verstuurd en in de losse verkoop komen.

 

 

Wat er ná editie 69 gaat gebeuren, staat vooralsnog in de sterren geschreven. Nijhof: “dat zal in sterke mate afhangen van de situatie later dit jaar. Niet alleen de satellietmarkt is ingrijpend veranderd de afgelopen paar jaar, ook de wereld van tijdschriften en andere gedrukte media is behoorlijk op z’n kop gezet. Advertentiebudgetten krompen door de economische crisis en de consument verwacht alles gratis via het internet thuisbezorgd te krijgen. En kleinere uitgevers krijgen géén door de staat betaalde journalisten aangeboden. Tegenover dat laatste staat dan in elk geval onze onafhankelijkheid - altijd al het uitgangspunt van de Hopper Guide.”

 

 

Wanneer editie 68 precies gaat verschijnen, is nog onbekend. Verwacht wordt dat de Dealer Editie begin april het levenslicht ziet, enkele weken alter gevolgd door de hoofdeditie. Vanaf dat moment zal de reactie ook weer telefonisch bereikbaar zijn; mogelijk op nieuwe tijden.

 

 

De edities 68 en 69 van Hopper Guide horen nog bij de lopende abonnements-periode en worden aan de abonnees verzonden, direct na verschijnen.

 

 

 

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is een oud stukje.

 

Volgens mij is hij daarna alleen maar dieper in slaap gevallen.

 

En..... die tegenmwerking waar Nijhof het over heeft, is wel volledig aan hemzelf te danken.

 

Je moet ook niet tegen alles en iedereen gaan schoppen. Dan vinden ze je niet meer aardig wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Kimble, ik ben het met je eens dat het diep treurig is. Ik had de heer Nijhof wel aan de telefoon gehad, en had er alle vertrouwen in dat het het laatste abonnmentsnummer nog wel zou gaan leveren. Hij was er al mee bezig, zo verhaalde hij.
Gezien de tijd die er over heen gegaan is, ben ook ik bang dat er niets meer zal verschijnen en dat actie richting de heer Nijhof weinig zin zal hebben.
Nogmaals: diep treurig!


Dit is niet treurig, maar simpelweg schandalig. Je abonnees zo aan het lijntje houden.
Dat hij dat blad maar snel opdoekt, website offline haalt en de te veel betaalde abonnementsgelden terug stort.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het wel een leuk blad eigenlijk...

Kocht hem regelmatig in de boekhandel, stond altijd wel mooie verhalen in over het satelliet wereldje die je in die zoetsappige TV satellite magazine nooit zou lezen!

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Citaat website Hopperguide 10-03-2010

 

Citaat:
Na het onverwacht ‘van de radar’ verdwijnen van de Hopper Guide in 2009, ontwaakt Nederlands enige onafhankelijke tijdschrift voor satellietontvangst momenteel uit een diepe winterslaap.

 

Op dit moment wordt editie 68 voorbereid en later dit jaar zal editie 69 gaan verschijnen.

 

De plotselinge onderbreking van activiteiten van de Hopper Guide zijn terug te voeren op de onverwachte ziekte van uitgever Erik Nijhof: “Wat zich aanvankelijk liet aanzien als een korte onderbreking ontwikkelde zich gaandeweg tot een onoverzienbare situatie en sterk escalerende problemen. Die hadden echter niets te maken met de exploitatie van het blad.”

 

Anders dan sommige internet-stukjes-overtypers in hun niet geverifieerde berichten wisten te melden, is er geen sprake van een faillissement of erger. “De hele zaak is in 2009 eigenlijk gefixeerd en de draad wordt nu dus weer opgepakt. Ondanks de intensieve tegenwerking die we de afgelopen jaren hebben ondervonden van de grote spelers in de markt - zowel in de vorm van een advertentieboycot als het moeizaam verkrijgen van informatie - is de exploitatie niet in gevaar gekomen. Al is lucratief beslist wat anders.”

 

Iets erger dan een faillissement is het belazeren van abonnees lijkt mij.

 

De exploitatie ? Welke exploitatie... er is gewoon helemaal niks, noppes, njada.

 

Nijhof denkt toch zeker echt niet dat een adverteerder op voorhand betaald aan gebakken lucht. Hij zal dus zelf even voor moeten schieten. Zelfs dan nog is de vraag of het blad bij een eventuele verschijning voldoende afname heeft. Van dit laatste denk ik alleen de abonnees die nog 2 edities te goed hebben.

 

Op het moment dat er iets nieuws aan equipment verschijnt, zijn er al leden die het uitvoerig testen en hun mening geven. Daar vaar ik liever blind op dan een gesponserd artikel over een apparaat dat al langer in de schappen ligt voordat het überhaupt aan een Hopper-Guide test onderhavig is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er iemand die recent contact heeft gehad met de heer Nijhof?

 

Wat ik uit dit topic begrijp is dat het kennelijk gaat om iemand

met een zwakke gezondheid en weinig sociale contacten,

in ieder geval met zo goed als geen contacten met 'de satellietwereld'.

 

Zijn de contacten tussen de heer Nijhof en anderen, met name in

'de satellietwereld', altijd zo moeizaam geweest of is dit iets van de laatste tijd?

 

'Die Hoffnung stirbt zuletzt' oftewel 'hoop doet leven'.

Maar meer dan (heel weinig) hoop schijnt er momenteel toch echt niet te zijn...

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Het bericht van 10-3-2010 is onlangs van de site van de Hopper Guide verwijderd.

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...