Ga naar inhoud


Wat is er met de Hopperguide, bestaan ze nog?


Funfreak

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: SatBaron


Citaat:
Nou, gebeld en een bandje.

Dit is Technomedia Hengelo, uitgever van Hopperguide. Door omstandigheden is de productie van Hopperguide 68 voor onbepaalde tijd opgeschort geweest. Begin september starten we de Hopperguide productie opnieuw op. En we zullen direct na de IFA en IBC gaan verschijnen. Na verwachting zal dit zijn begin 1 oktober. Einde bericht.

Tja, wat zal ik hiervan zeggen.....

Trieste zaak, zijn legio mogelijkheden om de klanten op de hoogte te stellen of dit in de media te brengen.
@-Kimble
Het is vandaag Donderdag, morgen is het pas Vrijdag. laugh
Bellen Vrijdag tussen 10:00 - 15:00 uur.

Met vriendelijke groet,
SatBaron


Chips... idd... morgen weer bellen. Maar eerlijk gezegd verwacht ik weer hetzelfde bandje.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 257
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Waarom zijn jullie eigelijk nog lid van dat blad dan? Zeg op en laat hem zsm ten onder gaan. Ik bedoel we lopen met z'n allen (heel terecht overigens) over div TV aanbieders te zeuren als het klant vriendelijkheid betreft, maar dit is helemaal belachelijk.

 

Die vent zal wel hard lachen telkens als er weer iemand geld overmaakt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx

Die vent zal wel hard lachen telkens als er weer iemand geld overmaakt.

Hij moet de naam van het blad maar veranderen in: Nieuwe Deja Vu.. laugh

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede vraag,

 

maar ik denk als je een beetje de geschiedenis van het blad kent, dan weet je ook dat het blad altijd heeft geprotesteerd tegen de monopolie positie van canaldigitaal en dat daarom veel dealers onder druk van datzelfde canaldigitaal dus geen advertenties plaatsten en dus dit kritische blad weinig maar wel broodnodige inkomsten misliep......misschien is dat wel een reden om toch nog hoop te hebben dat het weer doorgaat zoals weleer........

 

Groetjes.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Terradon
Een goede vraag,

maar ik denk als je een beetje de geschiedenis van het blad kent, dan weet je ook dat het blad altijd heeft geprotesteerd tegen de monopolie positie van canaldigitaal en dat daarom veel dealers onder druk van datzelfde canaldigitaal dus geen advertenties plaatsten en dus dit kritische blad weinig maar wel broodnodige inkomsten misliep
Groetjes.........

Hoe kan je nou protesteren tegen een monopolie als die het gevolg is van een kleine afzetmarkt? confused

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07

Hoe kan je nou protesteren tegen een monopolie als die het gevolg is van een kleine afzetmarkt? confused


Kleine afzetmarkt ?!?!?! Zelfs als je geen wok aan de muur hebt hangen, maar je je signaal betrekt van een kabelprovider heb je indirect met die gasten te maken. Die halen hun signaal ook niet gratis uit de lucht.
Sterker nog je betaald dan het meervoudige (zit natuurlijk wel het infrastructuur in).

Dat CD de afzetmarkt klein houdt ligt aan hun eigen regelgeving door je 1 meter over de grens al strafbaar te maken voor ontvangst (lees: decoderen) van bv SBS6 met hun smartcard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Origineel bericht van: Eduard07

Hoe kan je nou protesteren tegen een monopolie als die het gevolg is van een kleine afzetmarkt? confused


Kleine afzetmarkt ?!?!?! Zelfs als je geen wok aan de muur hebt hangen, maar je je signaal betrekt van een kabelprovider heb je indirect met die gasten te maken. Die halen hun signaal ook niet gratis uit de lucht.
Sterker nog je betaald dan het meervoudige (zit natuurlijk wel het infrastructuur in).

Dat CD de afzetmarkt klein houdt ligt aan hun eigen regelgeving door je 1 meter over de grens al strafbaar te maken voor ontvangst (lees: decoderen) van bv SBS6 met hun smartcard.


Je haalt van alles door elkaar en inhoudelijk klopt er van alles niet van wat je zegt.

De kabel betrekt helemaal niet per definitie van CDS (Andersom gebeurt ook, trouwens!), en wat betreft het gebruik van de smartcard over de grens: dat is bij alle nationale Europese satproviders het geval, en die
regel bestaat meer op papier dan in werkelijkheid. En dan ligt de nadruk vooral ook op commercieel gebruik van het abonnement.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Waarom zijn jullie eigelijk nog lid van dat blad dan? Zeg op en laat hem zsm ten onder gaan. Ik bedoel we lopen met z'n allen (heel terecht overigens) over div TV aanbieders te zeuren als het klant vriendelijkheid betreft, maar dit is helemaal belachelijk.


Ik lees het nog steeds met veel plezier, en ik vind de tests heel erg goed en duidelijk.
In geen een blad word een ontvanger zo goed getest als bij de Hopperguide.
Ik hoop ook dat het blad weer terug komt en nog beter word dan hier voor.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Kimble
Origineel bericht van: Eduard07

Hoe kan je nou protesteren tegen een monopolie als die het gevolg is van een kleine afzetmarkt? confused


Kleine afzetmarkt ?!?!?! Zelfs als je geen wok aan de muur hebt hangen, maar je je signaal betrekt van een kabelprovider heb je indirect met die gasten te maken. Die halen hun signaal ook niet gratis uit de lucht.
Sterker nog je betaald dan het meervoudige (zit natuurlijk wel het infrastructuur in).

Dat CD de afzetmarkt klein houdt ligt aan hun eigen regelgeving door je 1 meter over de grens al strafbaar te maken voor ontvangst (lees: decoderen) van bv SBS6 met hun smartcard.


Je haalt van alles door elkaar en inhoudelijk klopt er van alles niet van wat je zegt.

De kabel betrekt helemaal niet per definitie van CDS (Andersom gebeurt ook, trouwens!), en wat betreft het gebruik van de smartcard over de grens: dat is bij alle nationale Europese satproviders het geval, en die
regel bestaat meer op papier dan in werkelijkheid. En dan ligt de nadruk vooral ook op commercieel gebruik van het abonnement.


Nou leg maar uit dan, ik ben misschien niet duideljk geweest met signaaldoorgifte van kabelexploitanten en CD (wok,tuner,smartcard cd) voor particulier gebruik. Als ik me niet vergis was er een topic aan gewijd zelfs signaaldoorgifte in vakantieparken.

De kabel betrekt wel degelijk hun signaal via Luxemburg .... loopt echt geen kabel. Je kan alles terugvinden (lees niet over doorgifte van het signaal heen) in Artikel 82K waar zelfs nog wordt verwezen naar het voormalige HMG (nu RTL) SBS en een rechtzaak met ARTE (0,055 Euro per aansluiting/maand kosten voor kabel-exploitant).

De programmaraad kent 3 pakketten; Must Carry, Basispakket icm Must Carry en Aanvullend pakket icm basispakket en Must Carry.
Het is aan de kabelexploitant verder wat ze doen met het basispakket en het aanvullend pakket, waarbij de noot ligt dat het basispakket wel dwingend wordt aanbevolen.


Terug naar On-Topic. Weer gebeld.... en hetzelfde bandje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satlook

Ik lees het nog steeds met veel plezier, en ik vind de tests heel erg goed en duidelijk.
In geen een blad word een ontvanger zo goed getest als bij de Hopperguide.
Ik hoop ook dat het blad weer terug komt en nog beter word dan hier voor.

Lees jij het blad nog steeds met veel plezier? Nou das knap als je bedenkt dat het blad niet meer is verschenen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste (nr. 67) is dacht ik verschenen eind januari 2009.

En die was best de moeite waard.

 

Heeft er nog iemand gebeld gisteren tussen 10.00 en 15.00 ?

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is de Hopperguide opgegaan in de Satellietgids. Van dat blad is laatst een nieuwe uitgave verschenen. Overigens ook best een aardig blad! wink

 

Ik heb hier ook nog een stapeltje Hopperguides liggen. Op zich een aardig blad, maar zelden actueel. De tests zijn wel leuk om te lezen. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Misschien is de Hopperguide opgegaan in de Satellietgids


Nee hoor ik weet zeker van niet, dat is een hele andere club.

Ik heb de " Satellietgids " hier ook maar ik zou hem niet willen ruilen voor de " Hopperguide" :D

Ik vind dat de tests in de satelliet gids in de verste verte niet vergelijkbaar zijn met die van de Hopperguide.

Laat maar snel terug komen die Hopper laugh

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...