Ga naar inhoud


Wat is er met de Hopperguide, bestaan ze nog?


Funfreak

Aanbevolen berichten

De consumentenbond geeft aan dat als er inderdaad al gebeld, gefaxed, gemailed en geschreven is, dat je dan alles al gedaan hebt om aan informatie te komen.

Zij raden inderdaad ook aan (goede tip dus!) om zoveel mogelijk namen en adressen te verzamelen en dan via, bijv. mijn, rechtsbijstand een procedure op te starten tegen Technomedia.

De bond geeft ook aan dat als er bij. 500 keer €22,25 aan abonnementsgeld is verdwenen, dit meer meer indruk op een rechter maakt, dan als er maar door een persoon of 5 wordt aangegeven dat zij nog 3 nummers te goed hebben!

Dus gaarne veel reacties!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 257
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: m.boretti
Iemand enig idee hoe je aan gegevens van de Kamer van koophandel komt?

Hier aanmelden. Kosten hangen af van wat je opvraagt. Inzien op internet (voldoende denk ik) kost 2,50 per bedrijf

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft sinds 01-09-94 totaal niks gedeponeerd.

Geen jaarrekeningen, algemene voorwaarden, wijzigingen etc.

 

Als éénmaanszaak hoef je geen jaarrekening te deponeren, maar leveringsvoorwaarden wel. Heb geen Hopperguide meer voorhanden en ben er nooit lid van geweest, maar als daarin iets staat over leveringsvoorwaarden dan heeft ie wel een probleem.

 

Hopperguide is ook geen handelsnaam, wat me wel bevreemd.

 

Nou succes met zijn allen. Denk dat het uiteindelijk zal eindigen met restitutie van het teveel betaalde abonnementsgeld. De verkoop liep teveel via kiosken en satleveranciers. Risico is voor Technomedia te groot om dit nogmaals te doen voor 2 bladen, waarvoor ie ook nog eens aan acquisitie moet doen voor adverteerders. En niet te vergeten de tests.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom gaat iemand niet gewoon even langs op dat adres? Weet je meteen waar je aan toe bent.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon zelf even iets te ver weg van Hengelo, maar moet in het voorjaar bij een kweker in Enschede zijn, en wil dan wel even langs gaan.

Of iemand moet zo aardig zijn (en die in de buurt woont!) om er eerder even langs te gaan.

Woonadres schijnt ook Boomgaard 27 te Hengelo te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft zijn domeinen gerepoint naar;

 

http://www.xs4all.nl/~ejnijhof

 

Zijn privé emailadres is ejnijhof@xs4all.nl

 

Hij host zijn domeinen op een server waar nog 12.849 domeinen op staan, zie Sitedossier. De hoofd hostprovider heeft resellers, waarvan het merendeel het pakket email&domeinforwarding als basispakket hebben.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb pas één aanmelding gehad van een abonnement op de Hopper Guide.

Het lijkt mij toch sterk dat er niet meer abonnees zijn.

Als we samen een klacht indienen staan we sterker dan dat ik dat in mijn eentje doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik het uittreksel nog niet gezonden had, er kwam hier even iets vervelends tussendoor. Maar ik zie dat hij al door een ander is geplaatst, dus de mijne zou een beetje mosterd na de maaltijd zijn....

 

Al eens geprobeerd een paar Nijhofs in het telefoonboek te bellen? Ik heb zoiets wel eens gedaan, allicht tref je een keer een familielid, die je het juiste nummer kan geven...

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik weinig reacties krijgen van mensen die een klacht hebben over het niet leveren van nrs. 68 en 69 van de Hopper Guide, wil ik nogmaals aanbieden om namen en reacties te verzamelen en dat ik dan aanklop (in naam van allen) bij mijn rechtsbijstand.

Daarom graag reacties, en plaats hierbij privé-email adres:

 

mboret@hotmail.com

 

Graag reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hallo , Wat is er met de Hopperguide.?

 

Persoonlijke omstandigheden: zeg maar gezondheid , ik ben bang dat daar de ......

Saluut xsatx

 

Origineel bericht van: Noordzee
Editie 67 zal naar verwachting tussen kerst en Nieuwjaar verzonden gaan worden.

 

Bron : Site Hopper Guide

 

 

 

Met een forse vertraging is editie 67 deze week in produktie gegaan.

 

 

 

 

 

De moeizame realisatie van editie 67 is de climax van een wel zeer stroperig jaar 2008 geworden. “Nee, dat heeft niets te maken met de kredietcrisis, maar alles met de sowieso moeizame ontwikkeling van de schotelmarkt en persoonlijke omstandigheden.” stelt uitgever Erik Nijhof. “Het is, mede door toedoen van het ‘satellietkartel’, al lang niet meer rendabel om in de kleine Nederlandse markt een onafhankelijk special interest magazine uit te geven. Daarnaast staan de marges voor de importeurs en grossiers gigantisch onder druk door voortdurend prijsbederf en monopolievorming. En laten dat nou net onze adverteerders zijn. Elk blad heeft adverteerders nodig, zelfs een publicatie als de Hopper Guide, waarin geen ‘advertorials’ en andere doorgestoken-kaart verhalen staan.”

 

 

 

 

 

Reden voor ongerustheid? “Nee, de moeizame markt was al geruime tijd aan te zien komen en daar is goed op geanticipeerd. Wist je dat de Hopper Guide een van de eerste tijdschriften in Nederland is die al in 1995 geheel digitaal opgemaakt werd en op CD werd aangeleverd bij de drukker? Aanvankelijk werd de zaak door hem nog op film gezet en handmatig gemonteerd, maar sinds een paar jaar gaat het ‘computer-to-plate’. Dit soort extreem efficiënte werkwijzen maken het mogelijk om ook in de te kleine Nederlandse markt te opereren ondanks de nadrukkelijke afwezigheid van de ‘grote adverteerders’ in het blad.”

 

 

 

 

 

“In de loop van 2008 hebben we succesvol proefgedraaid met internet, waarbij het aardig gelukt is bijvoorbeeld IFA en IBC actueel te verslaan. Een deel daarvan was via deze website te zien.” De Hopper Guide straks alleen op het web? “Nee, dat zal ons net zo min lukken als al die andere uitgevers. De ‘alles moet gratis cultuur’ van het web vormt ook voor ons geen basis voor welk zakelijk model dan ook. Of je zou, in navolging van enkele andere websites, in de ‘gesponsorde journalistiek’ willen stappen - of moeten kiezen voor een ‘leuke hobby’. We hebben met onze testcase medio dit jaar enkele marktpartijen alleen wèl een tipje opgelicht van de consequenties van verdere tegenwerking. Laat ik zeggen dat het eindeloze getelefoneer over sommige teksten een aardige graadmeter was voor de effectiviteit...”

 

 

 

 

 

Niet alleen met het web is flink gestoeid dit jaar, ook wordt aan de database van onze frequentielijst gesleuteld. Deze stamt qua opzet nog uit de begindagen van de Hopper Guide. “Het was in 1994 een best wel een heftige klus om een grafisch fraai vormgegeven en overzichtelijk ingedeelde lijst te maken. Gedurende mijn periode bij Veronica Satellite had ik al de digitale screenshots op de kaart gezet en zo werden we de eerste frequentielijst met testbeelden en logo’s. In 1994 draaide dat op computers die je tegenwoordig zelfs niet meer bij de afvalcontainer vindt!”

 

 

 

 

 

Een remake voor de frequentielijst? “Onze frequentielijst blijkt, ondanks het internet, nog steeds veel gebruikt te worden. Aan de huidige opmaak zal niet veel veranderen. Het gaat om een opwaardering van de onderliggende techniek, waardoor we een koppeling krijgen met bijvoorbeeld het overzicht op taal. Dat was aanvankelijk een beknopt lijstje met de Nederlandse, Duitse en Engelse tv-kanalen, waar niet zo veel wijzigingen in zaten. Na positieve reacties van de lezers over deze overzichten zijn ze sterk uitgebreid. Nu wordt die hele zaak handmatig ingevoerd en dat vergt gewoon veel te veel tijd.”

 

 

 

 

 

“Enkele jaren geleden dreigde door de enorme toename van het aantal vermeldingen de lijst letterlijk uit het blad te groeien en is voor een iets compactere opmaak gekozen. Dat was een fraai voorbeeld van hoe de lijst in de loop van de jaren geleidelijk is aangepast aan de veranderende omstandigheden. Toen we in 1994 begonnen was alles nog analoog. In 1995 is de opmaak bijvoorbeeld grondig aangepast aan digitaal. Toen waren de PID-codes nog van belang, maar aangezien de huidige consumentenontvangers alles wat er aan de Clarke Belt uitzendt, wel weten te vinden, hebben we die er dus maar uitgehaald en zo ruimte gemaakt voor meer kanalen.”

 

 

 

 

 

Aan ontwikkelingen in de markt geen gebrek. De komst van HDTV zorgde voor een hoop extra werk. Nijhof: “Niet alleen is het een nieuwe techniek - die we moeten uitleggen aan de lezer - de zaak staat ook nog in de kinderschoenen - wat leidt tot een hoop onduidelijkheden en vaak nog niet stabiele apparatuur - maar het testen van de complexe boxen is er een stuk tijdrovender door geworden. Hoe meer er in zo’n kast zit, des te meer er fout kan gaan. En dat mogen we allemaal nalopen. Wat echter al die jaren is gebleven, is de lol om dat voor de lezer uit te pluizen en te vertalen in een enthousiast verhaal.”

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb nu ook een mail gestuurd naar: ejnijhof@xs4all.nl
met het verzoek de ontbrekende Hopper Guides op te sturen!


@m.boretti

Ik weet net of het helemaal goed gaat met je, maar stel de " Hopperguide " is niet meer denk je dan dat de persoon in kwestie de nr's 68 en 69 alsnog gaat maken en die dan nog na stuurt.

Of wil je soms dat hij alle leden nog 12 euro terug gaat sturen voor de laatste 2 nrs laugh

Ik ben zelf lid sinds 1996 en zou het erg jammer vinden als het blad niet meer verschijnt, maar denk jij dat ik die 12 euro nog terug wilt crazy nee dus.

Alle middellen zoals Tros radar inschakelen is het me allemaal niet waard, ik zou graag willen dat de productie van de hopperguide weer doorgaat, want ik vind het een fijn blad.

Ik leg me eigen erbij neer, als de hopperguide failliet is dan zou Erik Nijhof dit zeker niet moedwilleg gedaan hebben.

Erik, bedankt voor het fijne blad al die jaren.

p.s , ik wil de 12 euro van de ontbrekende nrs niet terug hoor :D

Groeten

Satlook

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij laat anders wel iedereen "moedwillig" met vraagtekens en een niet nagekomen overeenkomst achter.

Netjes is het zeker niet. Dat is dan zeker nog zwakjes uitgedrukt.

Abonnees hebben recht op de bladen waarvoor ze betaald hebben en anders toch minimaal op een goede uitleg en duidelijkheid!

Voor iemand die altijd overal over viel, bediend hij zich toch nu wel van dezelfde streken.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...