Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Pelgrim IDK825 inductie kookplaat waarvan één generator

niet meer werkt. De power transistoren, twee TE2549 transistoren, zijn defect. Weet iemand wat dit voor transistor is, en eventueel een vervanger. De tor is van Motorola, nu dus Freescale, maar ik kan er geen data van vinden op het net.

Als mogelijke vervangers lees ik hier en daar over de BU2523AW 127 en de BUTW92. Maar ik las ook ergens dat de TE2549 een IGBT transistor is. Weet iemand hier meer van, of heeft iemand inzage in de schema's ?

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Als ik me niet vergis 20A 800v power tor,gaan meestal defekt door slechte koeling.Word ook in andere merken induktie kookplaten gebruikt,oa Atag.Dit zijn meestal dure Torren.Dus of nieuwe of overgaan op gas,werkt altijd behave als het gas op is,en gas is voordeliger.

Geplaatst:

Die 20A 800V kan kloppen, komt overeen met de alternatieven.

Ze zijn inderdaad overleden door het uitvallen van de ventilator.

Bedankt voor de reactie.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Albert , een oud kollega kwam gister met hetzelfde probleem (2x TE 2549 defekt) .

Hoe heb jij het opgelost ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Op de makkelijke manier. Een vervangende print gekocht.

Hier in de buurt is een bedrijf dat leverde mij voor € 95.- een compleet werkende print. Ik heb nog wat rond gezocht op het net, maar geen goede vervanger kunnen vinden, het zijn gewone bipolaire transistoren en geen IGBT's.

De plaat werkt weer prima.

Albert_H.

Geplaatst:

Bedankt , ik ga overleggen met hem .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen