Gast passie35 Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 Lees net dat er weer antenne's zijn geplaatst op de mast van Markelo tbv Digitenne. Zou mooi zijn. Ontvangst tussen Deventer, Hengelo en de achterhoek laat wat te wensen over. Hier de 2 links betreffende dit onderwerp: De Achterhoek en fmtv nieuws
EdjeKroketje Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 Sterker nog, hij staat al aan ook!
ag Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 Op welke frequentie zend "markelo" uit?...en welke zenders naast Ned 1,2 en 3 worden er nog meer uitgezonden? Ik heb nu mijn buitenantenne op "hengelo" gericht en ontvang ook nog een stuk of 6 duitse FTA zenders extra.
Gast passie35 Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 Ga er maar vanuit dat de frequenties hetzelfde zijn als hengelo, enschede, zwolle en deventer. hier de frequenties / kanalen Vandaar dat ik de afgelopen week ook veel betere ontvangst in de auto had.
John77 Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 Ik heb er even een mailtje aan gewaagd bij AT. Zie volgende tekst: Citaat: De bestaande zendermast Markelo is alleen bestemd voor DVB-H en dient ter ondersteuning van het netwerk op kanaal 28 DVB-H. Die wordt dus niet ingezet voor DVB-T. Bij Agentschap Telecom zijn geen nieuwe vergunningaanvragen voor DVB-T in Markelo. Wijzigingen melden we via onze website. http://www.agentschaptelecom.nl/dav/index.html . Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet,
Gast passie35 Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 Toch raar... antennes die zijn gemonteerd zijn er meerdere en ook voor DVB-T. Zie het probleem ook niet dat ze op deze mooie hoge mast geen Digitenne zouden installeren. Wat een hoogte en wat een bereik !
EdjeKroketje Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 Volgens mij is het omdat er geen grote steden in de onmiddellijke nabijheid liggen. KPN wil met Digitenne de kijkers binnenshuis ontvangst geven, dat is hooguit 10-15 km rondom de mast. Met een dakantenne heb je overal Digitenne ontvangst in Nederland.
OFDM Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 Het is zeker een mooie hoge mast maar helaas wonen er bijna geen mensen in de buurt. Het bereik voor binnenshuis ontvangst zal theoretisch nauwelijks groter zijn dan Hengelo. En daar zijn wel veel kijkers te verwachten.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 Ik herinner mij dat toen ik in de Deventer binnenstad woonde, we op een kamerantenne een goede ontvangst van Markelo hadden. Dat was op kanaal 7 en 54. Ned3 weet ik niet want toen woonde ik al niet meer in NL.
Gast DX'r Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 Origineel bericht van: passie35 Lees net dat er weer antenne's zijn geplaatst op de mast van Markelo tbv Digitenne. Zou mooi zijn. Ontvangst tussen Deventer, Hengelo en de achterhoek laat wat te wensen over. Hier de 2 links betreffende dit onderwerp: De Achterhoek en fmtv nieuws Staat er op FMTV nieuws dat er Digitenne wordt uit gezonden??
OFDM Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 Deventer is voor binnenontvangst al niet meer "in de buurt", daarvoor is in Deventer al een DVB-T zender in de lucht gekomen.
Gast passie35 Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 Niet op FMTV maar op de link van de achterhoek wel !
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen