Ga naar inhoud


Einde gloeilampen in Europa


Gast Stoker

Aanbevolen berichten


  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Draai er wel een led lamp in :+

 

een koud witte ofzo wink ben je ook nog sneller er af omdat t koud lijkt wink

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjah, het is een onpopulaire maatregel dus we kunnen allemaal weer eens EU-bashen. Maar niemand klaagt als je i.p.v. 1 jaar garantie 2 jaar krijgt en vader ook 3 maand ouderschapsverlof krijgt...

 

Voor mensen die eens willen lezen hoeveel onzin er verteld wordt over de EU, heb ik een leuke site: Get Your Facts Straight

Er staat trouwens ook iets op over die kromme komkommers waar iemand al iets over postte.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou van gezelligheid.

Heb in Thailand iemand zijn woning compleet veranderd.

Stuk of 40 spaarlampen eruit 40 flame gloeilampen erin en overal dimmers op. Dat maakt een enorm verchil in de sfeer die ontstaat.

 

Ik moet dat witte kille ongezellige licht niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een verkeerde benadering , maar een betere manier zou ik niet weten om de gloeilamp uit te bannen waar mogelijk

 

led's moeten aantrekkelijk worden om te kopen.

want het is wel zeker een goede zaak om op deze eenvoudige manier veel energie te besparen.

 

en waar blijft de wetgeving die (standby)energie slurpende apparaten verbied zoals bijvoorbeeld die upc doos.

 

30 watt of de 1 watt die technisch al prima mogelijk is in standby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou wel eens een totaalplaatje willen zien van het energieverbruik voor de productie inclusief grondstoffenwinning/productie, gebruik en afvalverwerking van een spaarlamp en een gloeilamp.

En als die gloeilamp dan brandt in een verwarmde ruimte gaat die vlieger van zoveel energieverlies via warmte ook weer niet op.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je toch maar eens op een zomerse dag eens een kledingboetiek binnenlopen met zo'n 40 halogeenlampen op je gericht. Vraag dan even of ze de airco uitschakelen en de reuzel loopt eruit.

Doe dezelfde test bij een moderne, met LEDs uitgevoerde boetiek en je mist meteen (niet dus) het infrarode licht. wink

 

Dubbele winst, lijkt me.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op tweakersnet is al lang een discussie gaande met betrekking

tot leds. Dat leds duidelijk minder gebruiken dan gloeilampen

staat als een paal, dat de levensduur bizar veel langer is, is

ook een ononkoombaar feit (indien goed toegepast).

Dat led-verlichting nu nog erg duur is in aanschaf is tevens

een feit.

 

Dat een lamp licht moet geven en een verwarming warmte lijkt mij

wel erg duidelijk, niet andersom.

 

Wat is dan zo jammer . . . dat de regering de led niet wat(t)

goedkoper maakt, overal zit tegenwoordig subsidie op maar als

je op deze manier het millieu wil sparen moet je eerst flink

diep in de buidel tasten.

 

Dat de gloeilamp zijn langste tijd heeft gehad is niet meer dan

terecht. Edison had beter bij zijn ontdekking kunnen zeggen:

"kijk mensen, dit is nu een kachel die licht geeft" dan zou

het rendement 0,5 tot 2% te onderbouwen en rechtvaardigen zijn

geweest.

 

Ik zeg leve de LED.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit niet al een paar jaar geleden in Australie gebeurt?

 

En daarnaast... als ik het goed begrijp is het eenmalig een ledje aanschaffen en (indien goed gebruikt) ben je voor de rest van je leven klaar.

 

Ik heb zo een 15 lampen in mijn huis. Laat het 100 euro per lamp kosten om te vervangen met led geschikte lampen (of kun je deze met de gebruikelijke fittingen kopen???) dan ben je met maar 1x 1500 euro klaar... je verbruik wordt minder en je hoeft nooit meer een lamp te vervangen. Het is beter voor het milieu. Lijkt me wel een goede zet ja.

 

Alleen jammer dat de stookkosten omhoog zullen gaan laugh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb allemaal halogeen inbouwspots achter dimmers in de woon en badkamer. Dit geeft een mooie sfeer en als ik het goed begrijp kan ik straks beter een zooitje van die lampen gaan hamsteren want ik mot er toch niet aan denken dat er in de toekomst allemaal ledverlichting in moet. Gadverrr........ mad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk niet juist dat spaarlampen erg wit licht (moeten) geven. Ik heb bijvoorbeeld een paar spaarlampen van philips, en die hebben kleurtemperatuur 2700K, ofwel warmwit dat overeenkomt met gloeilampen. Dat licht is echt niet slecht, maar wel is het duidelijk dat kleuren minder goed worden weergegeven door zo'n lamp. Alle kleuren lijken fletser, en dat is jammer.

 

In het wat armere buitenland zie je vaak van die TL buizen en spaarlampen met goedkope coatings, gelijk aan de beruchte kleur 33 TL buizen van vroeger. Die gaven een blauw wit licht met een hele slechte kleur weergave.

 

Bepaalde lichtarmaturen zijn heel slecht te combineren met spaarlampen etc. Ik doel hiermee op armaturen met gefigureerd helder glas. Daar moet je heldere gloeilampen inzetten, omdat de felle gloeidraad juist het sprankelende effect veroorzaakt bij dat gefigureerde glas. Met een spaarlamp blijft daarvan niets over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad groot inslaan van Gloeilampen en halogeen ik heb vandaag al wat gehaald bij ik en anderen.

 

Een gloeilamp is veel mooier.

Ik las ook nog een mooi stukje hier in dit topic dat de spaarlampen snel kapot gaan.

Ja dat klopt er zijn van armaturen hier in huis als ik ze daar instop gaan ze niet langer als 10 tot 20 uur mee.

ik heb geen idee waarom dit gebeurd want echt warm worden ze niet het zijn nog van die mooie porseleine fittingen waar die dan in zitten.

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...