JosFop4Sat Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 Er zijn al diverse auto's uitgerust met LED-verlichting. You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
DeBeek Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 Origineel bericht van: Gerard 76 Lekker handig,een spaarlamp in de plee Als je er een half op zit wel. Wel 5 minuten van te voren aandoen.
Ou-Tannu Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 Draai er wel een led lamp in :+ een koud witte ofzo ben je ook nog sneller er af omdat t koud lijkt Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
matthew_be_wvl Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 Tjah, het is een onpopulaire maatregel dus we kunnen allemaal weer eens EU-bashen. Maar niemand klaagt als je i.p.v. 1 jaar garantie 2 jaar krijgt en vader ook 3 maand ouderschapsverlof krijgt... Voor mensen die eens willen lezen hoeveel onzin er verteld wordt over de EU, heb ik een leuke site: Get Your Facts Straight Er staat trouwens ook iets op over die kromme komkommers waar iemand al iets over postte. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Ome Merde Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 gloeilampen gaan niet zo vaak kapot en zijn relatief goedkoop. effe een klein kastje inslaan en je hebt voor de rest van je leven genoeg. problem solved, merDe deze ruimte is te huur
Gast AlanS Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 Ik hou van gezelligheid. Heb in Thailand iemand zijn woning compleet veranderd. Stuk of 40 spaarlampen eruit 40 flame gloeilampen erin en overal dimmers op. Dat maakt een enorm verchil in de sfeer die ontstaat. Ik moet dat witte kille ongezellige licht niet.
marco24 Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 een verkeerde benadering , maar een betere manier zou ik niet weten om de gloeilamp uit te bannen waar mogelijk led's moeten aantrekkelijk worden om te kopen. want het is wel zeker een goede zaak om op deze eenvoudige manier veel energie te besparen. en waar blijft de wetgeving die (standby)energie slurpende apparaten verbied zoals bijvoorbeeld die upc doos. 30 watt of de 1 watt die technisch al prima mogelijk is in standby
boaz Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 Ik zou wel eens een totaalplaatje willen zien van het energieverbruik voor de productie inclusief grondstoffenwinning/productie, gebruik en afvalverwerking van een spaarlamp en een gloeilamp. En als die gloeilamp dan brandt in een verwarmde ruimte gaat die vlieger van zoveel energieverlies via warmte ook weer niet op. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
JosFop4Sat Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 Moet je toch maar eens op een zomerse dag eens een kledingboetiek binnenlopen met zo'n 40 halogeenlampen op je gericht. Vraag dan even of ze de airco uitschakelen en de reuzel loopt eruit. Doe dezelfde test bij een moderne, met LEDs uitgevoerde boetiek en je mist meteen (niet dus) het infrarode licht. Dubbele winst, lijkt me. You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
theparasol Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 idd erg irritant, die lampenafdelingen van veel ketens staan ook 365 dagen per jaar te stoken. Echt idioot wat daar aan warmte afkomt.
Con Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 Op tweakersnet is al lang een discussie gaande met betrekking tot leds. Dat leds duidelijk minder gebruiken dan gloeilampen staat als een paal, dat de levensduur bizar veel langer is, is ook een ononkoombaar feit (indien goed toegepast). Dat led-verlichting nu nog erg duur is in aanschaf is tevens een feit. Dat een lamp licht moet geven en een verwarming warmte lijkt mij wel erg duidelijk, niet andersom. Wat is dan zo jammer . . . dat de regering de led niet wat(t) goedkoper maakt, overal zit tegenwoordig subsidie op maar als je op deze manier het millieu wil sparen moet je eerst flink diep in de buidel tasten. Dat de gloeilamp zijn langste tijd heeft gehad is niet meer dan terecht. Edison had beter bij zijn ontdekking kunnen zeggen: "kijk mensen, dit is nu een kachel die licht geeft" dan zou het rendement 0,5 tot 2% te onderbouwen en rechtvaardigen zijn geweest. Ik zeg leve de LED. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Sjattuh Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 Is dit niet al een paar jaar geleden in Australie gebeurt? En daarnaast... als ik het goed begrijp is het eenmalig een ledje aanschaffen en (indien goed gebruikt) ben je voor de rest van je leven klaar. Ik heb zo een 15 lampen in mijn huis. Laat het 100 euro per lamp kosten om te vervangen met led geschikte lampen (of kun je deze met de gebruikelijke fittingen kopen???) dan ben je met maar 1x 1500 euro klaar... je verbruik wordt minder en je hoeft nooit meer een lamp te vervangen. Het is beter voor het milieu. Lijkt me wel een goede zet ja. Alleen jammer dat de stookkosten omhoog zullen gaan Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Fatfreddy Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 Ik heb allemaal halogeen inbouwspots achter dimmers in de woon en badkamer. Dit geeft een mooie sfeer en als ik het goed begrijp kan ik straks beter een zooitje van die lampen gaan hamsteren want ik mot er toch niet aan denken dat er in de toekomst allemaal ledverlichting in moet. Gadverrr........
grunnsat Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 Het is natuurlijk niet juist dat spaarlampen erg wit licht (moeten) geven. Ik heb bijvoorbeeld een paar spaarlampen van philips, en die hebben kleurtemperatuur 2700K, ofwel warmwit dat overeenkomt met gloeilampen. Dat licht is echt niet slecht, maar wel is het duidelijk dat kleuren minder goed worden weergegeven door zo'n lamp. Alle kleuren lijken fletser, en dat is jammer. In het wat armere buitenland zie je vaak van die TL buizen en spaarlampen met goedkope coatings, gelijk aan de beruchte kleur 33 TL buizen van vroeger. Die gaven een blauw wit licht met een hele slechte kleur weergave. Bepaalde lichtarmaturen zijn heel slecht te combineren met spaarlampen etc. Ik doel hiermee op armaturen met gefigureerd helder glas. Daar moet je heldere gloeilampen inzetten, omdat de felle gloeidraad juist het sprankelende effect veroorzaakt bij dat gefigureerde glas. Met een spaarlamp blijft daarvan niets over.
blake7 Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 Inderdaad groot inslaan van Gloeilampen en halogeen ik heb vandaag al wat gehaald bij ik en anderen. Een gloeilamp is veel mooier. Ik las ook nog een mooi stukje hier in dit topic dat de spaarlampen snel kapot gaan. Ja dat klopt er zijn van armaturen hier in huis als ik ze daar instop gaan ze niet langer als 10 tot 20 uur mee. ik heb geen idee waarom dit gebeurd want echt warm worden ze niet het zijn nog van die mooie porseleine fittingen waar die dan in zitten. Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen