Ga naar inhoud


[Ziggo] Opt-out abonnement Z1


Zatter

Aanbevolen berichten

Vandaag vond ik een brief van Ziggo in de brievenbus met de volgende inhoud:

 

Citaat:
Geachte heer/mevrouw,

 

U maakt al enige tijd gebruik van één of meer van onze digitale diensten, waaronder digitale televisie, internet en/of telefonie. Om gebruik te kunnen maken van de digitale dienst(en) beschikt u over een abonnement op onze standaard televisiepakket, Televisie Z1. De abonnementskosten voor Televisie Z1 bedragen momenteel € 15,90 (incl. BTW) per maand en zullen per 1 januari 2009 € 16,25 (incl. BTW) per maand bedragen.

 

Door een fout in onze administratie hebben wij het abonnement op Televisie Z1 tot nu toe niet bij u in rekening gebracht. Daarom gaan we u per 1 januari 2009 beschouwen als betalende abonnee van Televisie Z1. De abonnementskosten voor het standaard televisiepakket voor de maanden januari en februari 2009 worden eind januari van uw rekening afgeschreven, naast uw overige abonnements- en eventuele gebruikskosten. Zoals gebruikelijk zal uw factuur ruim een week voor de incasso aan u beschikbaar worden gesteld via Factuur Online.

 

Indien onze gegevens volgens u niet correct zijn en u betaalt voor Televisie Z1, wilt u ons dat dan voor 1 januari 2009 laten? U kunt hiervoor tijdens werkdagen van 08.30 tot 16.30 uur het speciale telefoonnummer 088-7171949 gebruiken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Marcel Nijhoff

Commercieel Directeur

 

Het klopt dat ik toen het nog Essent was kabel en digitale televisie heb gehad maar dat is al lang geleden en toen ook opgezegd en bevestigd. Helaas wordt deze optie niet genoemd in de brief en ik kan alleen er tegen in gaan als ik al betaal voor Televisie Z1.....zit ik lekker met de gebakken peren zeg. mad

 

Hun administratie klopt wel alleen interpreteren ze die niet juist.

 

Morgen toch maar bellen want anders schijven zij doodleuk het bedrag af en kan ik weer er achteraan en later de deurwaarders te woord staan en de bevestigingsbrief laten zien van toen nog Essent dat ik inderdaad mijn abonnementsopzegging bevestig heb gekregen door Essent. Dat leid alleen maar tot extra kosten en ergernis van mijn zijde.

 

Marcel

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij is het Z1 pakket het standaard analoge signaal + de "gratis" digitale zenders.

 

Als je Internet of telefonie hebt via Ziggo moet je daarbij het basis kabel signaal ook afnemen (lekkere koppel verkoop)

 

Citaat:
Met het basiszenderpakket (Televisie Z1) haal je alle televisiezenders in huis waar Nederlanders al jarenlang met veel plezier dagelijks naar kijken, zoals Nederland 1, 2, 3 en de commerciële zenders.

 

Overzicht van alle zenders

Voordelen

 

ongeveer 60 televisiezenders

ruim 60 radiozenders

tv in analoge, digitale en HD-kwaliteit

1 vaste prijs voor alle toestellen in huis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij het destijds bij Essent hebt op gezegd.

En je hebt er bewijs van.

Mag Ziggo volgens mij helemaal niets zonder jou toestemming van jou rekening af halen.

Mits je niet een andere dienst van hun af neemt dan word het weer een ander verhaal.

 

Het is hun probleem dat ze jou signaal leveren terwijl je daar niet om gevraagd hebt.

 

En als je belt laat ze dan meteen duidelijk weten dat je sinds de opzegging van Essent via de schotel tv kijkt.

 

 

 

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
klapper die kabel d'r toch uit, ik snap dat mensen uberhaupt nog abbo's aangaan met Ziggo smile




merDe
Internet is niet mogelijk zonder kabel abbo en dan word t lastig alleen een schotel.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist gebeld en de persoon aan de andere kant gaat alles regelen en als het goed is krijg ik twee nieuwe brieven.

 

De eerste dat ik bovenstaande brief als niet gezonden mag beschouwen en de tweede brief is dat ik mijn huidige kaart voor digitale televisie gratis kan reactiveren zodra ik weer kabel neem.

 

Ik hoop binnen een week dat ik de brieven heb dan kan ik het als afgehandeld beschouwen.

 

Marcel

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: gigantaandemuur
Internet is niet mogelijk zonder kabel abbo en dan word t lastig alleen een schotel.

ADSL. wink

Ohw, joepie.. tot 20mb download (vaak maar de helft) en amper 1mbit upstream? Nee, dank je...
Dan betaal ik maar iets meer voor die 20mbit/3mbit die ik altijd haal...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tfh
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: gigantaandemuur
Internet is niet mogelijk zonder kabel abbo en dan word t lastig alleen een schotel.

ADSL. wink

Ohw, joepie.. tot 20mb download (vaak maar de helft) en amper 1mbit upstream? Nee, dank je...
Dan betaal ik maar iets meer voor die 20mbit/3mbit die ik altijd haal...


Knijp je handjes dan maar dicht want niet iedereen heeft zulke positieve ervaringen met de kabel en dat geldt tevens ook voor ADSL. Zelf heb 4 bij 1Mbit en heel tevreden en gebruik het alleen voor surfen en mailen en telefoneren.

Telefonie via VOIP blijven een zorgenkind en ik heb mijn bedenkingen over het vervallen van gewone telefonie over een paar jaar. Straks is de gloeilamp verbannen en PSTN/ISDN en wat is het volgende dat "gemoderniseerd" gaat worden....de auto eek

Marcel

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...