John van Vliet Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 Hallo, Weet iemand toevallig de waarde van de condensator in het primaire gedeelte van de voeding, voor de diodes (brug). Het is zo'n blauw schijfje (overspanningscondensator) BVD John
Gast ozzo Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 Heb de topicstarter vermaand en denk zelf dat het antwoord op deze vraag eerder via de "rokende soldeerbout" als forum, zou kunnen komen.
John van Vliet Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Geplaatst: 10 december 2008 Sorry, wist het wel maar ben geen regelmatige poster, lees wel veel. Het gaat om een TF5500, voor zo ver ik het kan lezen van het verbrande Condensatortje zou het een 47K en 20V of 2kV. Ga het ook even plaatsen in die rokende soldeerbout. Thx John
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 47K = 47nF = 47.000 pF. Wordt bij een goede voeding over de gelijkrichterdiode(s) geschakeld. Moet minstens 230 volt x √2= ca 400 volt isolatiespanning hebben. Bij 2kV zit je goed. In ieder geval niet minder dan 400 volt. Het is geen overspannings condensator..Wat is dat eigenlijk? Het zijn ontstoringscondensatoren.
John van Vliet Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Geplaatst: 10 december 2008 thx voor je reply, Ik weet niet zeker of de waarde goed is, dat probeer ik hier uit te vogelen, misschien een andere tf bezitter die hier antwoord op kan geven. C tje zit voor de diodes en loopt over 2 andere C tje naar massa (metalen gestel). john
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen