SatBaron Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 Wie kan mij helpen aan een schema van de Philips Type SCD 488 babyfoon. Zie bijlage. De ontvanger is na een val defect geraakt, deze laadt de accu's niet meer op, maar verder werkt die goed. Ik heb al héél lang zitten zoeken en metingen verricht op de print, maar kan de oorzaak daarvan niet vinden. Mogelijk dat ik via een schema meer aan de weet kom. Met vriendelijke groet, SatBaron.
columbo Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 Na een val heb je vaak een print breuk,dit kan dus ook een haarscheurtje zijn en is soms moeilijk te zien,neem een sterke loep(en lamp) en bekijk eens goed het printje aan de onder kant, een schema helpt in dit geval niet veel. Meten? Tussen Dc ingang......en batterijen.
SatBaron Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Geplaatst: 10 december 2008 Hallo columbo, Hartelijk bedankt voor je snelle reaktie. Het is mij bekend, dat na een val er een printbreuk kan optreden of een kleinhaarscheurtje op één van de banen, zelfs dunner dan een haar. Hier heb ik zowel een goede loepbril als een cinclair loeplamp (TL)en ook nog zo'n horlogemakers loepje (waarmee je met één oog doorkijkt). Hiermee ben ik al driftig mee bezig geweest en de print aan beide kanten tot in de treuren geinspecteerd. Maar helaas tot nog toe zonder resultaat. Ook met m'n meter aan het meten geweest.... resultaat nop ! Met een schema kan je toch wel wat makkelijker diverse punten na lopen waar je moet meten, wat op zo'n klein rot printje vaak moeilijk is te zien waar de printsporen heen lopen. We laten de moed nog maar niet zakken en bij weer zin er in, maar verder zoeken. Met vriendelijke groet, SatBaron.
columbo Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 Heb je al bij philips geprobeerd,of ze van dit soort app.schema's hebben? Tip met een kleine halogeen spot 12v 50w kun je doo de print heen schijnen.
SatBaron Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Geplaatst: 11 december 2008 Hallo columbo, Wederom hartelijk dank voor je reaktie ! Zoals je aangaf heb ik vanochtend eerst bij Philips contact gezocht en een mail daarheen verzonden voor support, voor een schema of een vervangende print voor de ontvanger (ouder-unit). Daar had ik eerder ook al aan gedacht om dit te doen, maar omdat ik weet dat Philips liever consumenten electronica levert dan dat zij met schema's staan te zwaaien, dacht ik eerst dat zij dit toch niet doen. Maar na jouw schrijven dacht ik, nou ja nee heb ik en JA kan ik krijgen, dus vooruit met de geit. Nu maar even afwachten (binnen 5 dagen) of zij mij (willen) en kunnen helpen. De TIP van je, om met een halogeen spotlamp (die ik hier op m'n bureau heb staan) te doorlichten, daarmee had ik die print ook al mee zitten bestuderen. Maar het grote probleem is dat aan de achterkant ervan veel massa (koper) zit, wat niet is door te lichten plus er zitten twee printen op elkaar gesoldeerd en... het is ook nog eens alles SMD wat de klok slaat. Met vriendelijke groet, SatBaron.
Steve Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 Dit is alles wat er te vinden is.(weggooi artikel) philips_scd488_489_498_499_230.pdf
SatBaron Geplaatst: 6 januari 2009 Auteur Geplaatst: 6 januari 2009 Nu dan..., het euvel voor mijn zoon is opgelost d.m.v. het bij de fabrikant van het apparaat het probleem voor te leggen. Waarop ik van hen het antwoord kreeg, dat het binnen de garantie van twee jaar zo zonder meer kon worden omgeruild. Dit kan ik pas een goede SERVICE noemen ! Met wat bijbetaling heeft hij nu een nieuwer type apparaat in gebruik. Zoon blij en tevreden. Mede dank aan columbo en Sjaak(k) voor het meedenken en zeker aan ons ere-lid Steve voor zijn ondersteuning met de bijlagen (schema's) Met vriendelijke groeten, SatBaron
arnoldl Geplaatst: 6 januari 2009 Geplaatst: 6 januari 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Ja Philips is zo rot nog niet kwa service dan hé ha probeer jij eens onderdelen te krijgen voor de meeste philips toestellen van 2 a 3 jaar oud.. kijken of je er dan nog zo over denkt :-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen