Ga naar inhoud

[ DSR 7005] harddisk defect, iemand een oplossing

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn Philips ontvanger is defect, de harddisk geeft van de een op de andere dag aan "Schijf niet geformatteerd, formatteren?" op de ontvanger.

Type is DSR 7005 PVR.

Er stonden een paar films op van familie e.d., die ik graag terug zou halen. Aangesloten aan een PC lijkt hij geen FAT32 of FAT16 of NTFS filesysteem te hebben. Is het misschien Linux? (ext2/3) of iets anders?

Heeft iemand een tip voor het terughalen?

Mvg,

Jeroen

• 2 weken later...

Geplaatst:

Je zou kunnen proberen met easy recovery pro,die kent meerdere filesystemen.

Als de schijf erg groot is kan het recoveren wel erg lang duren.

Van dat prg bestaat ook een versie die van een usb stick werkt.

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Oplossing voor vervangen schijf is als volgt:

De schijf mag geen partities bevatten, dus als hij niet werkt controleren/verwijderen. Onder Windows kan dit door hem via USB aan te sluiten of gewoon IDE.

Start-> Uitvoeren -> compmgmt.msc

Kies hier schijfbeheer, en kijk/verwijder de partities van de schijf. Kies eventueel volume verwijderen. Let wel op dat je niet je C schijf sloopt.

Nu zal de 7005 hem herkennen (hij moet als MASTER staan op zijn jumpers). En via Fabrieksinstellingen kies je Formatteren.

Helaas heb ik nog geen oplossing om mijn bestanden van de oude schijf te halen. Volgens bij draait er Tivo op deze Philips, want op de seriele poort krijg ik "iVoTerminal>" te zien.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen