ronaldsl Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Geplaatst: 10 december 2008 ik heb ff getwijfeld tonskidutch... maar ik vind je commentaar een beetje flauw Aangezien de hoeveelheid serieuze reacties.....denk ik dat ik de topic titel wel juist heb gekozen.... ronald sorry, wou ik toch ff kwijt....
ronaldsl Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Geplaatst: 10 december 2008 Origineel bericht van: KeesP In de stekker staat naast ieder pootje een letter. Je moet de 3 pootjes hebben waar de letters R/S/T bijstaan. Het pootje waar 0 (nul) bij staat wordt niet gebruikt Oke, dit wist ik niet, ga as volgende maandag ff naar kijken. Bedankt. Ronald
Moderator ceesv Geplaatst: 10 december 2008 Moderator Geplaatst: 10 december 2008 Maar waar komt die machine nu vandaan? Amerika of het verre oosten? Wat is het merk en type? Dan kunnen we misschien je vraag direct beantwoorden. Prutsie, ben je deze week nog in Harderberg geweest? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
trust Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 Origineel bericht van: ronaldsl Origineel bericht van: KeesP In de stekker staat naast ieder pootje een letter. Je moet de 3 pootjes hebben waar de letters R/S/T bijstaan. Het pootje waar 0 (nul) bij staat wordt niet gebruikt Oke, dit wist ik niet, ga as volgende maandag ff naar kijken. Bedankt. Ronald Tegenwoordig bij de CEEForm stekers : L1 / L2 / L3 / N Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
trust Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 Origineel bericht van: prutsie Het vervelende is echter dat bijna geen enkele electrieker een draaiveldmetertje bij zich heeft, en dit dus bijna nooit wordt gecontroleerd. groeten, Peter. Een beetje Duspol heeft ook de mogelijkheid om de draaiveld-richting te bepalen en dat zou toch wel tot de standaard uitrusting van een elektricien moeten behoren . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
prutsie Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 Citaat: Prutsie, ben je deze week nog in Harderberg geweest? Eh, nee. Wat zou ik daar moeten doen ? Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
clemens2 Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 hardenberg was de elektra beurs incl. gratis eten en drinken. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
ronaldsl Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Geplaatst: 11 december 2008 kijk.........daar kom je nu pas mee........ DAT had ik juist moeten weten !
Moderator ceesv Geplaatst: 11 december 2008 Moderator Geplaatst: 11 december 2008 Het was prima verzorgd, petje af voor de organisatie. Maar hoe staat het nu met de snijmachine? Heeft iedereen zijn vingers nog? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
mapi Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Woon je toevallig in het zuiden dan sluit ik hem je wel aan.. Is makkelijker te doen ,dan uit te leggen Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
Loui (K) Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Als je even verteld wat je precies wilt aansluiten en om welke stekkerverbinding het gaat. Is het Perilex of CEE. Bij beide stopcontacten zou ik altijd met een fasemeter meten of de draairichting juist is aangesloten. Indien dit niet zo is, dan dit altijd eerst corrigeren. Dan pas de motor aansluiten: L1 = zwart L2 = bruin L3 = zwart N = blauw (nulleiding) PE = geel/groen (randaarde) Ik heb altijd gedacht dat het zo was!! L1= Bruin L2=Zwart L3=grijs of zwart met wite lijn N=Blauw PE/massa= Geelgroen
clemens2 Geplaatst: 12 december 2008 Geplaatst: 12 december 2008 Ik ook en dat had ik ook al ergens in dit topic vermeld. Weet zo niet meer waar in de nen 1010 en welke maar ergens staat iets in de geest van dat binnen elk bedrijf de draairichting het zelfde moet zijn en de volgorde van de kleuren ook in de zelfde volgorde.(wat oudere installatie) Nu sinds enkele jaren de grijse is toegevoegd is de juiste volgorde alleen nog maar de volgorde zoals jij ze ook noteerde. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 12 december 2008 Geplaatst: 12 december 2008 Ik kan hier alleen maar Prutsie´s raad herhalen. Haal er een electricien bij, ga niet zelf lopen hannesen. Ga je bijvoorbeeld de phasen checken met een phasenmeter en je hebt licht, dan hoeft het nog niet te betekenen dat er ook daadwerkelijk spanning op staat. Kan ook blindspanning zijn. Voor je het weet, gaat het licht uit...en wel voor altijd!!! Een installateur komt, meet, sluit aan en dat ding draait. Laat je een meetprotocol geven (netleidingsweerstand etc.) en goed is het. Betaal de rekening en wees blij dat er geen ongelukken gebeurt zijn.
pukje Geplaatst: 12 december 2008 Geplaatst: 12 december 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Laat je een meetprotocol geven (netleidingsweerstand etc.) en goed is het. Betaal de rekening en wees blij dat er geen ongelukken gebeurt zijn. uhhh meetprotocol netleidingweerstand ,wat is das dan ? ben mischien van de oude stempel maar heb er nooit van gehoord. pak een voltmeter zoek de 3 draden uit waartussen 400v staat dan heb de de 3 fasen te pakken. dan blijven nog 2 draden over massa-aarde en nullijder. tussen de nullijder en de fase draden meet je 240 volt ,maar dat kan je ook meten tussen aarde-massa en de fase ,dus hier wordt het moeilijk . GA ER ZELF NIET AAN KLOTEN HAAL EEN MONTEUR ERBIJ
ronaldsl Geplaatst: 12 december 2008 Auteur Geplaatst: 12 december 2008 De machine staat in Haarlem, daar ben ik as maandag weer. Bedankt voor het aanbod
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen