ronaldsl Geplaatst: 16 december 2008 Auteur Geplaatst: 16 december 2008 jaaaaaaaa........tsssssssss.......wat heb ik losgemaakt ? ha ha ha ha ronald
pukje Geplaatst: 16 december 2008 Geplaatst: 16 december 2008 Origineel bericht van: mapi En dat met een vraag hoe 4 draadjes aan te sluiten Och ja dat vind ik nou net leuk bij Off Topic 4 all ,kan je lekker discusieren . Vind toch dat weer leuke interessante zaken naar boven zijn gekomen.
ronaldsl Geplaatst: 16 december 2008 Auteur Geplaatst: 16 december 2008 Vind toch dat weer leuke interessante zaken naar boven zijn gekomen.. Zal wel ja, maar IK, de topicstarter snapt er na pagina 2 a 3 al helemaal niets meer van........ ha ha ronald
pukje Geplaatst: 16 december 2008 Geplaatst: 16 december 2008 die 5 draadjes aansluiten is echt niet moeilijk ,maar als je het nooit gedaan hebt moet je goed uitkijken ,een ongeluk zit in een klein hoekje. krachtstroom (draaistroom) bestaat uit 5 draden de R+S+T dat zijn de fase draden waartussen 400v staat N is de nulleider ,tussen nul en een fase draad staat 240 v en een aarde draad. Op het apparaat staat beslist RSTN aangegeven dus weet je wat waarop moet ,klara
Digipaps Geplaatst: 16 december 2008 Geplaatst: 16 december 2008 Origineel bericht van: ronaldsl Doe as woensdag weer een trillende poging om die grote rode stekker in dat verdomde (sorry) rode gat te steken..... Maw, ik hou jullie lekker nog ff in spanning....oeps...verkeerd woord.... ronald Waarom pas in februari ?? 25 februari 2009. Aswoensdag, de eerste dag na Carnaval digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
prutsie Geplaatst: 16 december 2008 Geplaatst: 16 december 2008 Citaat: jaaaaaaaa........tsssssssss.......wat heb ik losgemaakt ? Jij moet niets losmaken, volgens mij moet jij juist iets vastmaken groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
ronaldsl Geplaatst: 16 december 2008 Auteur Geplaatst: 16 december 2008 Ja, en op DEZE zat ik al te wachten......
clemens2 Geplaatst: 16 december 2008 Geplaatst: 16 december 2008 Wet van ohm geld als de spanning keer stroom uitgezet bij verschillende spanningen en stromen een rechte lijn vertoond met de oorsprong door nul. Wat betekend dat de weestand dus gelijk blijft. Aangezien iedereen wel weet dat de weerstand van iets ook temperatuur gevoelig of licht gevoelig kan zijn (of halfgeleider etc.) geld dus de wet van ohm die het heeft over een vaste constante en wel weerstand niet op. Maar dat neemt niet weg dat op een bepaald moment bij een bepaalde spanning en stroom de weerstand op dat moment wel uit te rekenen is of dit nu wissel of gelijk spanning is. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
caveman Geplaatst: 16 december 2008 Geplaatst: 16 december 2008 Origineel bericht van: clemens2 Wet van ohm geld als de spanning keer stroom uitgezet bij verschillende spanningen en stromen een rechte lijn vertoond met de oorsprong door nul. Wat betekend dat de weestand dus gelijk blijft. Aangezien iedereen wel weet dat de weerstand van iets ook temperatuur gevoelig of licht gevoelig kan zijn (of halfgeleider etc.) geld dus de wet van ohm die het heeft over een vaste constante en wel weerstand niet op. Maar dat neemt niet weg dat op een bepaald moment bij een bepaalde spanning en stroom de weerstand op dat moment wel uit te rekenen is of dit nu wissel of gelijk spanning is. Nou volg ik het helemaal niet meer, als je over een (laten we voor het gemak een pt100 nemen zgn zuivere Ohmse weerstand) is de wet van Ohm gewoon van toepassing, dat de weerstand verandert met de temperatuur doet er niet toe. Wet van Ohm is trouwens altijd van toepassing, al dan niet wat uitgebreider omdat we nooit zuiver Ohmse weerstanden hebben, daar is het hele verhaal mee begonnen, blind vermogen, schijnbaar vermogen, werkelijk vermogen, cosphi, arbeidsfactor, faseverschuiving etc, etc. Alle berekeningen zijn uiteindelijk te herleiden tot de wet van Ohm. DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad
clemens2 Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 gevonden op google zodat het misschien duidelijk word --KLIK-- Koppeling werkt geloof ik niet zal dus wel wat verkeerd doen misschien een moderator die me wil helpen?bvd sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
caveman Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Bijgevoegd les 1 van wisselstroom. Was eind jaren 80 zo, zal nog wel steeds actueel zijn denk ik. ws.pdf DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad
pukje Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Bijhet zien van die aantekeningen komen bij mij weer school herinneringen boven. Ik weet nog dat we op papier sinussen moesten tekenen 1.voor een spanning 2.voor de stroom die x graden achter liep en daarna om de 10 graden de vermogens berekenen en tekenen. en toen zagen we negatieve vermogens (nu kan Drs. weer gek worden) dat is 45 jaar geleden maar zit nu nog in mijn bloed.
Hendrik007 Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Origineel bericht van: pukje Op het apparaat staat beslist RSTN aangegeven dus weet je wat waarop moet ,klara Of UVW+N.. Aangezien we een motor gaan aansluiten, toch? Maar wel machtig interessant om deze discussie te volgen, heb zelf elektro opleiding gehad, en wist nog niet dat ze de bedrading van het lichtnet/krachtnet in twistedpair legde... Worden de installateurs nog druk met draden trekken, eerst alles twisten voordat je het door een buisje trekt.. Groeten, Hendrik Dreambox 7025+ Dreambox 800HD PVR 80cm op DiSEqC H-H motor 70cm op 19,2 en 23,5 oost
pukje Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Origineel bericht van: Hendrik007 en wist nog niet dat ze de bedrading van het lichtnet/krachtnet in twistedpair legde... Worden de installateurs nog druk met draden trekken, eerst alles twisten voordat je het door een buisje trekt.. Nee Nee niet de woorden verdraaien ,bij de verlengkabels maar ook de kabels in de grond daar zijn de draaden in de isolatie gedraaid ,dus getwist. Snij maar eens de isolatie open van een verlangkabel dan zie je dat de 2 a 3 draden in elkaar gedraaid zijn. Die oude tweeling snoer was niet gedraaid ,dat is ook een van de redenen waarom die niet meer verkocht mag worden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen