Ga naar inhoud


DigiTenne postcodecheck aangepast


EdjeKroketje

Aanbevolen berichten

Sinds kort is de postcodecheck aangepast.

Het bovenste plaatje is de melding als er binnenontvangst mogelijk is.

 

Het onderste plaatje is nieuw. Dit is de melding dat binnenontvangst niet mogelijk is maar met een buitenantenne wel mogelijk is. Zie ook onderstaande text.

 

Let op:

Digitenne is al in grote delen van Nederland beschikbaar. Op het adres dat je zojuist hebt ingevuld kan het nodig zijn een buitenantenne te installeren voor optimaal beeld en geluid. Je krijgt deze nu tijdelijk gratis (normale prijs €39,95) als je Digitenne bestelt.

 

Klik hier om te kijken hoe je een buitenantenne plaatst.

 

post-36784-1318260042,105_thumb.jpg

post-36784-1318260042,1108_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beschikbaar met externe antenne hier volgens de check. Waar je die dan moet plaatsen staat er niet bij. Als je die hier aan de muur hangt ga je echt geen goede ontvangst hebben.. Ik moet die van mij nog op een mastje op het dak zetten.

 

Waar ik meer van sta te kijken:

 

Bij jou in de buurt kijken al 866 gezinnen Digitenne!

 

Wat.. Is dat inclusief heel Roosendaal? Ik zou schatten dat met de ontvangstkwaliteit hier het er hooguit 30 zijn.

 

Wel aardig dat je nu standaard de buitenantenne gratis krijgt. Kon al via de klantenservice maar nu dus voor iedereen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi Kaartje.

 

Sommige plaatsen zoals Emmen en Venraij komen er wel heel bekaaid af.

 

Ook is goed te zien dat in Zeeland en in Friesland eigenlijk met

groter vermogen zou moeten worden uitgezonden.

 

Maar er zal wel over nagedscht zijn......

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de dekkingskaart van NL bekijkt blijkt dat de DVB-T zender markelo gewoon nodig is om via de binnen-antenne ontvangst te hebben in het gebied tussen deventer ,Hengelo,Doetinchem en ten zuidoosten van zwolle !

Gewoon aanzetten die zenders ! 40 kW klaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Noordzee
Mooi Kaartje.

Sommige plaatsen zoals Emmen en Venraij komen er wel heel bekaaid af.

Ook is goed te zien dat in Zeeland en in Friesland eigenlijk met
groter vermogen zou moeten worden uitgezonden.

Maar er zal wel over nagedscht zijn......

Goes kan iig niet harder uitzenden omdat ze dan problemen krijgen in Frankrijk en Limburg.

Meer gapfillers zouden fijn zijn.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het een verliesgevende operatie wordt op Markelo TV bij te plaatsen. Zenderkosten plus energienota voor vier zenders, dat verbruikt denk ik meer dan 50 kW aan prik uit het stopcontact. Nee, Markelo is over en uit. Wat nog wel een idee zou zijn als variant, nu er toch een antenne staat, is alleen de PO erbij te zetten, betaald van belastinggeld. Overigens ten zuidoosten van Zwolle gaat Markelo niet halen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Een 50 KW EIRP UHF zender heeft een antenne input vermogen van ca. 5 KW bij normale rondom-uitstraling.

Deze zenders hebben tegenwoordig een heel hoog rendement van boven de 70%, dus aan werkelijk uit het net opgenomen vermogen praat je over ca 7 KW. Hetzelfde als 5 strijkbouten verbruiken. Is niet zoveel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat ken ik wel wink Kijken hoever je de voedingspanning kan verlagen voordat de kwaliteit instort.

Hoher Wirkungsgrad senkt Energiekosten bis zu 25 %, het is sowieso TOT (max)25%

Dus ten opzichte van de oude zenders die 20% rendement hadden, een daling met MAXIMAAL 25%. Dus nu iets van 25% rendement.

Het is wel een hele verbetering want je kan nu op 4 zenders er nu 1 extra bij zetten voor dezelfde energiekosten.

 

Ik heb overigens bij de EBU als eens voorstellen gezien voor een modulerende voeding, hierbij volgt de voedingspanning van de eindtrap de ingangspanning.

Lees onder het strijken --HIER-- eens het document van de EBU tech website. Hier lees je ook iets over de huidige rendementen wink

 

Ze noemen het hier envelope-tracking maar ik ken het bij audioversterkers als versterkers in klasse H --KLIK--

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: OFDM
Ik denk dat het een verliesgevende operatie wordt op Markelo TV bij te plaatsen. Zenderkosten plus energienota voor vier zenders, dat verbruikt denk ik meer dan 50 kW aan prik uit het stopcontact. Nee, Markelo is over en uit. Wat nog wel een idee zou zijn als variant, nu er toch een antenne staat, is alleen de PO erbij te zetten, betaald van belastinggeld. Overigens ten zuidoosten van Zwolle gaat Markelo niet halen hoor.

Het blijft niet bij "slechts" wat extra zendertjes plaatsen. Ze staan in een toren waarvan de ruimte gehuurd moet worden bij TDF. Dan zal er div. apparatuur geplaatst moeten worden voor o.a. de audio aanvoer, reserve systemen, koelsystemen, de combiner om alle frequenties op dat antenne systeem te proppen en dan de betaling van de frequenties aan AT. Verdienen ze nooit never terug voor die 1½ koe daar confused
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DX'r
Origineel bericht van: OFDM
Ik denk dat het een verliesgevende operatie wordt op Markelo TV bij te plaatsen. Zenderkosten plus energienota voor vier zenders, dat verbruikt denk ik meer dan 50 kW aan prik uit het stopcontact. Nee, Markelo is over en uit. Wat nog wel een idee zou zijn als variant, nu er toch een antenne staat, is alleen de PO erbij te zetten, betaald van belastinggeld. Overigens ten zuidoosten van Zwolle gaat Markelo niet halen hoor.

Het blijft niet bij "slechts" wat extra zendertjes plaatsen. Ze staan in een toren waarvan de ruimte gehuurd moet worden bij TDF. Dan zal er div. apparatuur geplaatst moeten worden voor o.a. de audio aanvoer, reserve systemen, koelsystemen, de combiner om alle frequenties op dat antenne systeem te proppen en dan de betaling van de frequenties aan AT. Verdienen ze nooit never terug voor die 1½ koe daar confused

De vraag is dan: voor die 3 hazen met DVB-H is het wel rendabel?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, d'r klopt nog weinig van. Voor mijn postcode zou het helemaal niet mogelijk zijn. Echter met een voor DAB gebruikt buitenantenne dat echter nog in de vensterbank binnen staat, prima ontvangst.

Een kilometer verderop werkt zelfs een binnenantenne, echter maar met en 1/2 pakket, andere helft ontvangen, dan eerst antenne verplaatsen. Met een buitenantenne het hele pakket compleet.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...