Ga naar inhoud


DigiTenne postcodecheck aangepast


EdjeKroketje

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
De vraag is dan: voor die 3 hazen met DVB-H is het wel rendabel?

Ik heb gehoord dat er daar een hele grote konijnenpopulatie is.

Maar zonder gein wink DVB-H is natuurlijk uitermate geschikt voor onderweg. En laat er nu net een hele drukke snelweg en spoorlijn langs Markelo lopen. Markelo kan zo het gat tussen Hengelo en Apeldoorn op vullen. Ik denk dat het zo een beetje zit.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt, maar commercieel gezien ligt daar de doelgroep. Veel buitengebied betekent veel schotels.

Ik ken vanuit onze zaak de onvrede wat betreft de schotelantenne en de vele aanpassingen en kosten de laatste 10 jaar. Even een opsomming :

- Luxcrypt decoder

- RTL-5 extender

- digitaal Pace G4 niet meer geschikt

- irdeto naar seca

- nieuwe secakaart

- en als laatste Duo LNB en vaak een nieuwe schotel omdat de LNB niet past.

 

Dan op meerdere plekken ontvangst betekent kabels trekken en meerdere abo's en meerdere dure Canaldigitaal kaarten a € 79,-. Veel klanten van ons in het buitengebied zijn overgestapt naar digitenne ivm lage maandlasten en geen installatiekosten. Meenemen en klaar !

 

Als KPN binnenkort gebruik gaat maken van de VHF band en meer aandacht besteed aan de kwaliteit en niet aan de kwantiteit dan voorzie ik nog veel meer concurrentie met kabel en schotel. (zelfde aantal zenders maar met een hogere bitrate)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante stelling. Ik ken de hele voorgeschiedenis van de satelliet TV in NL, zeer zeker ook voor de buitengebieden want die hadden als eerste die vreselijke (en nu onvoorstelbaar dure) Pace ontvangers. CDS is inderdaad ook al tijdje goed bezig zichzelf onpopulair te maken maar KPN mikt volgens mij tot nu toe vooral op de kabelklanten. Maar ik vraag me wel af of schotelklanten die al hebben geinvesteerd in apparatuur en smartcards dat allemaal aan de kant schuiven om over te stappen. Waar ze ook mee te maken krijgen is dat de Duitse zenders dan niet gemakkelijk meer te ontvangen zijn. Ze kunnen natuurlijk ook een antenne plaatsen maar dan vervalt een deel van het voordeel weer. VHF gaat KPN volgens mij niet gebruiken voor Digitenne, dat wordt eerder DAB of DMB . De kwaliteit kan beter met MPEG-4 verbeterd worden (over tig jaar).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, maar de move van TV Oost naar 23.5 graden is al een heel tijdje geleden. De doelgroep die door Markelo bediend zou moeten worden heeft -of een lange tijd geen TV oost meer en wacht tot Markelo Digitenne gaat uitzenden -of kan toch wel Digitenne ontvangen op de oude antenne? Anders hebben ze toch allang een DUO LNB?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb hier in Twente naast een satellietinstallatie ook een FTA ontvanger voor digitenne en mijn "ouderwetse" hark antenne hier aan de garage hangen en gericht op Hengelo. Onvangst van Ned 1,2,3 TV Oost en 5 Duitse zenders. Misschien een idee voor die mensen die geen duo lnb hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123

Hmm, interessant, ik heb ook nog een oude antenne op het dak staan (het is al meer dan 10 jaar geleden dat ik deze voor het laatst heb aangesloten). Ik zal eens uitproberen of ik hier de digitenne FTA zenders mee kan ontvangen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123

Werkt! Ned 1,2,3 Tv Gelderland en een handvol Duitse zenders (ZDF, WDR, Phoenix, Arte ...)

 

Ik zie zo 123 niet echt een verschil qua kwaliteit van de zenders tussen Digitenne en CanalDigitaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zet dan die hark op een rotor,de heb je sávonds ook tv une,deu en trois en de BBC zenders.

Ik zit op Tholen.

wel een antenne versterker erbij monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de antenne versterker die ik nog op zolder had liggen nu ontvangst op de volgende zenders:

 

-Ned 1,2 en 3

-TV Oost

-Ard,Zdf, Arte,Eins festival,Phoenix

-Ndr,Wdr,Swr,Mdr,Kika,3Sat,Zdf doku

 

Even verbinden tussen de antenne en ontvanger en kijken maar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: strumpf
En zet dan die hark op een rotor.


En vergeet die hark niet een kwartslag te draaien.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...