tismij Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Is er een settings editor die werkt onder linux ? Als die er niet is, hoe kan ik dan het beste de settingslijsten bijwerken zonder windows te gebruiken ? Ik kan de settingslijsten natuurlijk gewoon ftp-en maar is dan een reboot voldoende om de lijsten "actief" te maken of moet ik ergens een reload commando aanroepen ? (ik meen me te herinneren dat bij een reboot de 7020 de lijsten uit het geheugen weer wegschrijft dus dan vernieuw je ze niet echt maar daar kan ik me ook in vergissen) Daar ik vorige keer met wat gespeel met settingslijsten mijn hele dreambox over de rooie heb geholpen vraag ik het liever eerst even, hoef ik niet weer opnieuw te flashen
koekjedebij Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Er bestaat tuxdbedit (http://www.kisdndial.de/tuxdbedit/) Maar die tool reload enigma niet zodat je nieuwe lijst actief wordt. Vind ik ook jammer. Daarom werkt het beter om opendbedit met wine te gebruiken. <edit> ik zie net dat er wel een optie in zit om settings te reloaden</edit>
tismij Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Geplaatst: 11 december 2008 wine installeer ik liever niet, vooral niet voor iets dat zo eenvoudig is (zou moeten zijn) als een settingseditor. Als ik de bestanden er gewoon met FTP opzet kan ik dan een commando starten op de db (ssh of telnet) om de nieuwe bouquets te laden of omet ik rebooten ?
rongogo Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Wat of welke image gebruik je ? Ronnie
tismij Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Geplaatst: 11 december 2008 sorry vergeten te vermelden ik gebruik momenteel PLI Jade op mijn DM7020.
cellie Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Code: init 2init 3 Om enigma2 te herstarten. Code: reboot Om te rebooten. Assumption is the mother of all fuckups
tismij Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Geplaatst: 11 december 2008 Origineel bericht van: cellie Code: init 2init 3 Om enigma2 te herstarten. Code: reboot Om te rebooten. de DM7020 is toch enigma1 ?Gebruik je voor de enigma1 dezelfde commando's ?P.S. heeft er iemand een goede beschrijving van de bouqetten zoals de DM7020 ze gebruikt (met PLI Jade) ?Dan zal ik eens kijken of ik zelf iets kan maken
koekjedebij Geplaatst: 12 december 2008 Geplaatst: 12 december 2008 Lezen jullie niet goed? Ik had mijn message boven toch geedit? Tuxdbedit heeft WEL een optie om enigma te reloaden.
tismij Geplaatst: 12 december 2008 Auteur Geplaatst: 12 december 2008 Origineel bericht van: mauce Lezen jullie niet goed? Ik had mijn message boven toch geedit? Tuxdbedit heeft WEL een optie om enigma te reloaden. Tuxdbedit heeft KDE3 nodig! Daar Ubuntu tegenwoordig standaard Gnome heeft zou ik het minder vinden als zo'n klein progje allemaal KDE modules gaat installeren. Als je voor me een link hebt naar een editor die niet KDE3 absoluut nodig heeft dan houd ik me zeker aanbevolen. In een VM heb ik wine aangezet en daarmee kun je inderdaad opendbedit goed draaien, ik blijf het raar vinden dat er geen goede echte linuxeditor is. Daarom wil ik eens kijken of ik alle specs kan vinden, lijkt me ook goed te maken in bv PHP of ms zelfs als plugin voor de webinterface van PLI. Als iemand me in de juiste richting kan sturen van de bouquet specs en evt. reload commando's (ik heb begrepen dat dat ook met een HTTP request kan bijvoorbeeld) dan zal ik kijken of dit zonder al te veel tijd te doen is.
koekjedebij Geplaatst: 12 december 2008 Geplaatst: 12 december 2008 Origineel bericht van: tismij Origineel bericht van: mauce Lezen jullie niet goed? Ik had mijn message boven toch geedit? Tuxdbedit heeft WEL een optie om enigma te reloaden. Tuxdbedit heeft KDE3 nodig! Daar Ubuntu tegenwoordig standaard Gnome heeft zou ik het minder vinden als zo'n klein progje allemaal KDE modules gaat installeren. Als je voor me een link hebt naar een editor die niet KDE3 absoluut nodig heeft dan houd ik me zeker aanbevolen. In een VM heb ik wine aangezet en daarmee kun je inderdaad opendbedit goed draaien, ik blijf het raar vinden dat er geen goede echte linuxeditor is. Daarom wil ik eens kijken of ik alle specs kan vinden, lijkt me ook goed te maken in bv PHP of ms zelfs als plugin voor de webinterface van PLI. Als iemand me in de juiste richting kan sturen van de bouquet specs en evt. reload commando's (ik heb begrepen dat dat ook met een HTTP request kan bijvoorbeeld) dan zal ik kijken of dit zonder al te veel tijd te doen is. Dan stel je de verkeerde vraag. Immers, er is wel een goede linux settings editor alleen niet voor gnome. Zelf draai ik gewoon tuxdbedit en die paar k3b libs maken me niet zoveel uit (die gebruik ik ook voor andere tools). Het liefst zou ik het ook in GTK oid willen hebben. Als je zelf zoiets in elkaar wilt zetten hou ik me zeker aanbevolen voor testen etc want ik ben zeer geinteresseerd. Je zou eens contact op kunnen met de makers van opendbedit of dreamboxedit voor antwoorden op je vragen.
Gast wiri Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 Het enige wat ik kon vinden was satellites.xml Heb intresse in dit project ben zelf al eens begonnen maar nooit mee verder gegaan. o.a. door niet hebben van info over file structuren
Gast Jeroensky Geplaatst: 22 juli 2010 Geplaatst: 22 juli 2010 Geweldig dat er een versie voor Linux is. Echter ben ik niet zo goed met Linux om een programma te gaan compileren. Ik zie deze uitleg over installatie: Installation: entpacken des Archiv: bzip2 -d tuxdbedit-0.2.1.tar.bz2 tar -xvf tuxdbedit-0.2.1.tar cd tuxdbedit-0.2.1 ./configure --prefix=/hier/mein/kde3/verzeichnis/eintragen make su root !! make install nu snap ik bijna alles, alleen de regel --prefix=/hier/mein/kde3/verzeichnis/eintragen snap ik niet helemaal. Ik heb KDE op LinuxMint, maar moet ik het uitgepakte archief nou ergens in subdirectory van KDE plaatsen, en waar precies dan, toch niet in je user directory(home?) Nu heb ik een rpm ontdekt voor OpenSuse, dus als je openSuse gebruikt zou je met een klik TuxDreamboxEdit kunnen installeren. Echter gebruik ik geen (Open)Suse, uit principe (ivm samenwerking/licentie Microsoft). Nu gebruik ik LinuxMint(KDE 64bit versie), deze gebruikt Debian/Ubuntu/APT bronnen. Helaas is daar nog geen TuxDBedit te vinden. Wanneer is TuxDBedit gecompileerd voor Andere Linux Distributies (als Debian/Ubuntu, die zonder *rpm pakketbeheer werken), of is het te vinden via APT. Hier de originele versies. En hier een link naar een RPM voor OpenSuse. Trouwens, gezien men aangeeft dat TuxDBedit voor DM7000 is, is TuxDBedit wel compatible met nieuwere Enigma2 tuners? bv de DM8000. Verder bestaat het programma DreamUp ook in echte Linux uitvoering, maar ja met enigma2 tuner heb je dreamup niet echt nodig, flashen doe je dan mbv browser)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen