Ga naar inhoud


[Qbox HD] video met Enigma 2


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jammer dat ze eigenlijk helemaal niets laten zien.

Ze gaan het menu (setup) niet in, het informatie menu kan ik op mijn eigen DM800 ook manipuleren dat het er precies zoals in het filpje uitziet en er hang een dikke platte kabel in die naar een externe behuizing loopt. Allemaal erg vreemd.

Ik ben wel enorm vereerd dat ze die box naar mij vermoemd hebben:-))

Nu is het wachten totdat iemand hem met eigen ogen kan zien werken en kan zien hoe duolabs het licentieprobleem opgelost heeft. Ik denk dat je een box gaat krijgen die alleen kan zappen en waar je op eigenverantwoording allerlei software op moet gaan zetten die niet door duolabs gemaakt is en waarvoor ze dus ook geen verantwoordelijkheid zullen dragen.

We hebben met dit filmpje in ieder geval kunnen zien dat ze nog lang niet klaar zijn.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

[roddel modus aan] Inmiddels is het ook duidelijk geworden dat deze receiver gewoon een dgstation in een ander plastik kastje blijkt te zijn.

Een aantal mensen zouden ricardo (iemand bij duolabs) dit zelf hebben horen vertellen. Alleen het display zou gewijzigd zijn.

[/roddel modus uit]

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
][roddel modus aan] Inmiddels is het ook duidelijk geworden dat deze receiver gewoon een dgstation in een ander plastik kastje blijkt te zijn.
Een aantal mensen zouden ricardo (iemand bij duolabs) dit zelf hebben horen vertellen. Alleen het display zou gewijzigd zijn.
[/roddel modus uit]

Ron


Citaat:
RODDEL MODUS AAN
Dat zou sterk zijn want met die dgstation wil je toch niet vergeleken worden en laten we het maar niet hebben over de api's 3 en 5 bovendien heeft die Obox wifi en 3 tuners we hebben het weer over appels en peren
Citaat:
RODDEL MODUS UIT


BRON: Ach ja ik staar me niet blind op een enkele ontvanger

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop echt dat die qbox doet wat ie doen moet en dan vooral sharen via cccam ,want dat is het enige waar een dreambox goed in is

De enige reden waarom een dream800 populair is, hij draait cccam elke andere HD ontvanger veegt de vloer aan met dit baggerding kwa beeldkwaliteit.

dream is alleen goed in duurzijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ben jij alle realiteitszin een beetje kwijt.

Een Dreambox bestaat al 6 jaar en een CCcam pas hooguit 1,5 a 2 jaar.

Bovendien is de software die voor 99,9% door Dream Multimedia gemaakt wordt zo populair dat iedere fabrikant die iets maakt dat op linux draait zijn uiterste best doet (soms via omwegen) die software op zijn hardware te laten draaien. :D

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor cccam hadden we gbox waar de op linux gebaseerde dream mee werkte je kan niet ontkennen dat dat toch het succes voor dream heeft gebracht nogmaals hardwarematig word ik niet warm of koud van een dreambox, voor de software ontwikkeling heb ik meer respect.punt

Ik hoop dat de qbox een beetje redelijk presteert een beetje concurentie kan geen kwaad. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar de eerste anderhalf a twee jaar van de DM7000 was er ook nog geen GBOX en toen werden ze ook al als warme broodjes verkocht als je alle enthousiaste gebruikers op het internet mocht geloven.

het succes van de Dreambox is het hele concept en zeker niet alleen Gbox. Toen ik mijn eerste Dreambox kocht was er geen gbox, geen cccam, geen mgcamd, geen evocamd, geen camd3, maar alleen ROMU. De eerste cardsharing client, gemaakt door iemand die wij ook wel ronaldd noemen. Daarvoor was er alleen een pure emu en dat was scam, waarvan boze tongen beweren dat die door Dream Multimedia zelf gemaakt werd. Als ze dus al succes hadden door emu's, hadden ze dat wel zelf gekweekt:-)

Concurrentie zou Dream Multimedia nog scherper houden en misschien zelfs de prijzen wat naar beneden drukken, maar er is in 6 jaar nooit serieuze concurrentie geweest en dat zal er met de qbox volgens mij ook niet gaan komen.

De eerste qbox is ook kansloos ten onder gegaan. Op zich vind ik dat wel jammer, want een echte gelijkwaardige keuzemogelijkheid zou zeker geen kwaad kunnen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ron De info die ik heb is van ver voor het digitale tijdperk, maar dat terzijde, nogmaals de software heeft de box gemaakt vooral door inspanning van vele fijne medehobbyisten cool

Ik hoop dan ook van harte dat ze van de qboxhd of dgstation of welke andere reciever dan ook een leuke handelbare machine maken

laten we eerst maar eens afwachten wat het beestje doet op de testbank

Gr Davito

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740

Mij persoonlijk lijkt het niet onverstandig om eerst de daadwerkelijke praktijkreviews af te wachten voor er geoordeeld wordt. wink


Dat is niets anders dan wat ik zelf ook al schreef. Eerst zien, dan geloven.
Andersom wordt een nieuw "beestje" ook vaak al de lucht in geprezen voordat iemand ook maar iets heeft zien werken. Dat gebeurde met deze qbox ook al (zie het vorige topic).

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Origineel bericht van: Apple740

Mij persoonlijk lijkt het niet onverstandig om eerst de daadwerkelijke praktijkreviews af te wachten voor er geoordeeld wordt. wink


Dat is niets anders dan wat ik zelf ook al schreef. Eerst zien, dan geloven.
Andersom wordt een nieuw "beestje" ook vaak al de lucht in geprezen voordat iemand ook maar iets heeft zien werken. Dat gebeurde met deze qbox ook al (zie het vorige topic).

Ron


Eerlijk gezegd zie ik dat ook met de DM8000 gebeuren, niemand heeft dat ding ooit zien werken, buiten de demo's om, maar toch zijn de verwachtingen dat dit dé dreambox aller tijden is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je loopt een beetje achter. DM8000HD staat inmiddels al bij diverse leden te pronken.

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1599486/fpart/1

En daar kan ik zonder overdrijven van zeggen dat hij perfect werkt. Ik heb nog nooit een Dreambox gezien die bij de eerste release versie al zo goed presteerde.

Maar goed, het gaat hier om de qbox, die nog geen mens heeft zien werken, die als je het filmpje bekijkt niet meer kan dan booten en voorzichtig zappen en waar nog een soort handgemaakte behuizing omheen zit. Het is dus wel veilig om te stellen dat die voorlopig zeker nog niet op de markt komt.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...