Gerdy Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Hoe maak je zelf een pictogram om toe te wijzen aan een programma of internetsite die je als snelkoppeling op jouw bureaublad plaatst (als dat kan tenminste)? Voorbeeld: ik wil een snelkoppeling naar sat4all plaatsen maar met het logootje van sat4all........................ Of, wààr kun je méér pictogrammen downloaden? Gerdy
WPW Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Zo dus. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gekkenhuis Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Citaat: Je ico moet wel aan bepaalde voorwaarden voldoen..... Hoe maak je een "Favicon.ico" File 1. maak een plaatje van 16 x 16 pixels. Het is dus erg klein en je kunt er niet veel in kwijt. Je dient ook er voor te zorgen dat je de standaard Windows 16 kleuren aanhoud, maar 256 kleuren zou ook moeten kunnen. Let op de afmeting in bytes: maximum file size is 1046 bytes 2. Save het plaatje als een ICO file (genaamd "favicon.ico", natuurlijk). 3. Upload het naar je website. Je hoeft er niet in iedere directory van je site eentje te zetten. maar zet het in je root directory en IE zal het hier kunnen vinden. Wil je de root schoonhouden, dan kun je je ico ook ergens anders wegzetten. Maar dan moet je er in iedere pagina wel naar linken. Dit zet je dan in de head: PHP Code: <LINK REL="SHORTCUT ICON" PATH="/images/favicon.ico"> Dit is voor een site ff met google gezocht op pictogrammen maken.
D.Quijote Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 google even op "picogrammen maken" Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Gerdy Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Geplaatst: 11 december 2008 Origineel bericht van: WPW Zo dus. Ja, dat wist ik toch ook wel maar danheb je maar een héél beperkte keuze hé. Vandaar mijn vraag... Gerdy
WPW Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Hoezo beperkt? je kan elke dll/exe afzoeken naar plaatjes, bvb SHELL32.dll heeft er bergen. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
DeBeek Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Haal mijn iconen altijd uit de map tijdelijke internet bestanden en bewaar deze in een folder op een andere partitie. Vervolgens de handeling van WPW volgen en bladeren naar de map waar je iconen staan. Heb mijn sat4all icoon even bijgevoegd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen