Jan Ambers Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Vandaag mocht ik op een kennis zijn PC iets opzoeken, maar het viel me op dat dit ding zo ontzettend traag was... én C drive (partitie-1) én D drive (part-2) waren compressed, en er was maar enkele Gb op elk meer vrij... (HDD40Gb, nu 80 had de verkoper gezegd... ) Bovendien stonden er veel *.wav files op van zijn portugese les, in ja CD kwaliteit... dus grote files, ipv spraak kwaliteit... Nu dacht ik eraan om enkele DVD op te offeren voor zijn freeing of HDD, rest nog de vraag, hoe terug decompressen van beide drives??? (Win-XP Home sp3) Misschien kan InCD erop gezet worden om de DVD's te beschrijven, Nero-6.603 staat erop zonder InCd... Volstaat HDD opkuisen en schijf comprimeren uitklikken?
Ome Merde Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 C-partitie is 40Gb en de schijf is 80Gb ? hoe groot is partitie 2 ? dit om even de twijfel bij de verkoper weg te halen ... anyway... leeg alle temp mappen eens, laat ccleaner erop los, en defragmenteer de zooi eens. meteen je oude herstelpunten ook even weggooien en ziedaar, een sloot aan ruimte. indien te weinig, effe een 2e schijf erbij hangen, kost geen drol meer tegenwoordig. merDe deze ruimte is te huur
vincent1971 Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 wav converteren naar mp3 met een hoge bitrate (320b/s bijvoorbeeld). Schijf converteren naar ntfs en dan schijf compressie op zetten? Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Jan Ambers Geplaatst: 12 december 2008 Auteur Geplaatst: 12 december 2008 Probleem is op andermans computer ga je niet "zomaar" op los, een beetje "respekt" en moest het verkeerd gaan ...woeps De HDD is totaal 40Gb, in C=20 en D=20, en compressed...= 80Gb volgens verkoper, maar die heeft compressed er niet bijgezegd!!! Omdat dit ding zo traag ging ben ik eens gaan neuzen, en heb er Yr Uninstaller-2008 op losgelaten (demo versie) en die heeft al ca 100Mb gewist... Ook dfe winupdates $ffvstbtt$ directories hebben we gewist want zo stond er ook ne pak op...
Gast ozzo Geplaatst: 12 december 2008 Geplaatst: 12 december 2008 Ik had er voor een paar tientjes maar een extra HD aangehangen van een paar 100 gig. Windows opnieuw installeren, data overzetten van de oude HD en die er lekker uit laten. Die 40gb HD is rete-traag t.o.v. een nieuwe (bijv.) 320 Gb HD. Ook als je hem laat zitten zal ie de nieuwe HD benadelen qua snelheid.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen