Ga naar inhoud


bankrekening voor stichting


Mullermilch

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wij hebben een stichting opgericht en willen nu een bankrekening openen. Nu blijkt dat het alleen een zakelijke rekening (7,50 euro per maand) (boerenbank) kan worden, en deze kosten meer geld dan een particuliere rekening. Zeker omdat we een stichting in oprichting zijn en nauwelijks geld in kas hebben

Weet iemand een alternatief die en betrouwbaar is en goedkoop?

Bedankt

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor zover ik weet is er geen alternatief.

De scouting vereniging waar ik bij zit is een aantal jaar geleden ook noodgedwongen overgestapt op een zakelijke rekening. Ik denk niet dat je zomaar onder de kosten uit komt.

 

Het voordeel van een vereniging is dat je als individu niet verantwoordelijk bent voor het geld op de rekening. Met andere woorden: Als de vereniging failliet gaat hoeft de penningmeester niet voor het geld op te draaien. Of dit ook bij een stichting het geval is weet ik niet. Dit zou je bij de bank moeten informeren.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan ik me iets bij voorstellen.

 

Maar omdat het om een nieuwe stichting gaat, kan ik me ook voorstellen dat je nog niet weet hoe de stichting zich zal ontwikkelen en kun je dus ook moeilijk het verloop van je financiele situatie inschatten.

 

Als de penningmeester gewoon zijn best doet om de financien rond te krijgen, dan kun je er niet persoonlijk op worden aangesproken.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

even wat anders

 

bij een vereniging zijn alle leden aansprakelijk.

 

bij een stichting alleen de voorzitter, secretaris en de penningmeester.

 

we hebben een vereniging gehad (recreatie vereniging bachus)met een clubje jongelui met het doel een kroegbus daar op naam te zetten en de aansprakelijkheid te verdelen over de leden.

 

we deden alles contant, dat was net zo makkelijk met de belasting :D.

 

ook ervaring met zo'n z.g.n. zuipkeet.

we hebben daar al 6 jaar een particuliere girorekening waar iedereen geld op stort.

 

geen haan heeft er nog naar gekraaid

 

wil je een rekening met de tenaamstelling van jullie stichting , dan moet je betalen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
wat voor een stichting?


Het "please me and my family fund".

(sorry, ik kon het niet laten)

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je persoonlijk borg staat kan het bij de Postbank wel!

(Althans: in het verleden.)

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
Origineel bericht van: Sjattuh
wat voor een stichting?


Het "please me and my family fund".

(sorry, ik kon het niet laten)

HG CC


Wist wel dat dat ervan zou komen :P

Maar goed, als het een serieuze stichting is die mensen/dieren/mijn familie probeert te helpen, en je kan er wat meer over vertellen en laten zien wil ik best die rekening een jaar voor jullie betalen.

Kortom, is het een welzijns organisatie? Of een stichting a la scouting? smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn een stichting voor behoud van het Sallands erfgoed, via de zoeksites wel te vinden, officieel ingeschreven bij de notaris en KVK. Ik vind ook dat we als stichting onze eigen broekriem moeten kunnen ophouden, was alleen benieuwd of het ook anders kon dan een zakelijke (en vlg mij dan ook goedkopere) rekening.

Bedankt voor het aanbod!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...