Ga naar inhoud


waar om geen demonstratie/vergelijking bij aanschaf reciever !!!!!!!!!


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

waar om is het onmogelijk om verschillende recievers te vergelijken/bekijken in een winkel wat beeld betreft.

als je een TV wilt kopen laten ze verschillende zien aan je

maar als je BV over wilt stappen naar HD ontvangst en je vraagt over al kan ik ze werkend zien , roepen ze allemaal kan niet mijnheer , ik vindt dit een zeer vreemde zaak .

het gaat toch om honderden euro's die je er voor betaald

wie het weet mag het zeggen

fred

 


Geplaatst:

Om ze allemaal werkend te zien is misschien wat veel gevraagd ,meestal maak je toch al een voorselectie , maar wat ik bij de laatste aankoop gedaan heb is hetvolgende : even een telefoontje vooraf met de vraag " kan ik dit en dat toestel morgen even komen bekijken en testen " . Geen probleem .

Moet je wel niet vragen bij een dozenschuiver maar bij je vertrouwde zelfstandige satboer . Succes .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Geplaatst:

Ik ken toch een paar veschillende winkels waar ze je gewoon een demonstratie geven wat het beestje allemaal ken.

 

En een beetje sat gespecialiseerde zaak heeft ook netjes een schoteltje staan en sluit het ontvangertje ff aan.

Als ie al niet aangesloten staat.

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Geplaatst:

In principe is alles natuurlijk gewoon even aan te sluiten. En dat doen de meeste satellietwinkels natuurlijk gewoon (misschien is het wel even verstandig dit even vantevoren te vragen). Het vervelende alleen is.... Vaak gaat men even naar de SAT zaak om "plaatjes" te kijken om dan vervolgens het internet op te duiken om de goedkoopste leverancier te vinden.

 

En inderdaad, door de vele internet-winkels, zijn de marges behoorlijk (tot computer-niveau) gekelderd. €50,00 verdienen op een apparaat van €600,00-€700,00 is meer regel dan uitzondering. En daar wordt dan vaak heel veel service (lees: laatste firmware erin, settingslijsten erin, doorlus maken, gratis scart-hdmi kabel erbij, 2 jaar maximale omruilgarantie, terugbreng-garantie omdat hij niet zou voldoen aan de verwachtingen etc. etc.) op verwacht of heel lang over gepraat. En van die €50,00 moet je dan een heel bedrijf draaiend houden. Ga er maar aan staan :-) Maar we klagen niet hoor.

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Daarom ga ik hier naar mijn lokale handelaar in het stadje.

Daar koop ik al mijn spullen. Ik hoef het niet voor de onderste prijs.

Ik weet zeker dat als ik vanmiddag naar hem toega en zeg: "mag ik deze of deze ontvanger dit weekend thuis uitproberen" dat hij hem zo meegeeft.

Kom ik dan maandag terug en zeg dat ik het maar niks vond, dan zijn we even goeie vrienden.

 

Dat hoef je bij grote discounters niet te proberen: "Ze zijn toch niet gek!"

 

Verder nog wat over die discounters hier. Die schreeuwen allemaal zo hard dat ze zo goedkoop zijn op alle radio/tv zenders, (-Geiz ist Geil- en -Ich bin doch nicht blöd-) maar dat is helemaal niet zo. Ze zijn helemaal niet goedkoop.

Ik blijf mijn lokale middenstandszaak trouw en werd altijd prima behandeld.

Geplaatst:

Fredjes het verbaasd me als je zegt dat je een bepaalde ontvanger niet werkend kunt/mag zien, bij ons zeggen ze maar zo 'de klant is koning' en is het inderdaad zo dat men een ontvanger niet wil demonstreren dan zou ik ook niet veel verwachten van de service en zijn het misschien inderdaad alleen maar doze schuivers

Geplaatst:

(Citaat)

Daarom ga ik hier naar mijn lokale handelaar in het stadje.

 

@drs Ijzerbout.

 

Bij ons moet je die zaken (echte satelliet-zaken) gaan zoeken.

Als je in een winkel komt dan hebben ze alleen de goedkope ontvangers settopboxen en dvb-t ontvangers. Je moet gewoon op internet zoeken om een satelliet-zaak te vinden.

Geplaatst:

fredjes,

 

is inderdaad absoluut belachelijk cry

filiaalleider erbij roepen

als ook de filiaalleider zo iets zou zeggen, zou ik de zaak spoedig verlaten

 

vooral geen tijd spenderen aan mensen die jou geen tijd spenderen.

 

chiao

 

 

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

 

Geplaatst:

Ik begrijp die handelaren wel hoor. Als ik bij mij satboer kom (klein zaakje) en je ziet hoeveel tijd die man kwijt is aan de zgn gratis "service" Iedereen die maar blijft bellen dat ze zenders niet ingelezen krijgen, firmware updaten, allerlei onzinnige problemen etc en het gaat de hele dag zo hoor.

 

Hoeveel tijd denk je dat zo'n man kwijt is dankzij canal digitaal met hun laatste merlin geintje. Al die ontvangers die op zwart gingen, boze mensen aan de telefoon.

 

Ik zou dat anders aanpakken. Informatie inwinnen moet gratis zijn, een goed advies ook. Maar voor helpdesk zaken bellen ze maar fijn een betaal nummer smile

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Ga gewoon naar je vertrouwde satboer, haal daar altijd je spulletjes, als je ze kennen doen ze ook niet moeilijk over een demo.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Kijk...en dat is nu de kracht van een " klein zaakje " die geven nog echte service ! Wat voor jou en mij onzinnige problemen zijn,is voor heel veel mensen totaal onbegrijpelijk,ze willen tv kijken en dat ze daarom iets meer betalen nemen ze op de koop toe.

 

Mijn sat-boer is ook zo,klein witgoed zaakje ( bijna niets op voorraad ) waar de mensen nog geheel op het advies van de eigenaar iets kopen maar weinig ontevreden klanten.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...