Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal, ik ben opzoek naar een DVDspeler met een USB aansluiting waarop ik een mobiele hardeschijf kan aansluiten waarop bv films staan die ik opgenomen heb met mijn Dreambox en die ik dus wil afspelen via deze DVDspeler.

Vraag 2: Kan dat.

Vraag 3: Of moet ik hier wat anders voor zoeken.

Ik vraag dit alles omdat ik graag wat films voor mijn ouders op wil nemen, maar dan wel op de harde schijf en niet op DVD schijfjes,

Alvast iedereen bedankt voor het meedenken. smile

Met vriendelijke groet, Leo.

Geplaatst:

Ik heb geen idee of die bestaan maar is een mediaplayer (zoals bv. de Popcornhour) dan niet net zo handig?

Als het alleen is om normale (niet HD) films af te spelen zijn er nog veel meer merken en types (die nog flink goedkoper zijn dan de hier boven genoemde).

Geplaatst:

uhm, je kunt het zus of zo doen,

maar als je enkel tijdelijk en goedkoop die opgenomen bestanden wilt tonen dan kan dat ook met een pc of laptop, ALS er maar een s-vhs + audio uit op zit en je elecard mpegplayer neemt.

s-vhs uit via de scartconnector/adapter aan tv

audio uit met verloop cinch via diezelfde scartconnector/adapter

dubbelklik dat ts bestand en elecard speelt full screen op je TV

(doe ik zo wel eens voor mensen op Bureau met de beamer.)

een en ander is afhankelijk van wat je ter beschikking hebt

maar een dvd speler zoals jij suggereert kan niet direct een ts bestand afspelen.

chiao

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

Ovrigens nog een methode is, ook nog makkelijker aansluiten

om een tweedehands dreambox dm7000 met hdd gewoon aan de tv te hangen.

je kunt dan de dm eigenlijk als hdd player gebruiken.

en ik denk dat een tweedehandse stukken goedkoper is dan een dvdplayer+usb disk

(ook dat heb ik al eens gedaan bij vrienden thuis en mezelf toen ik nog geen schotel had in mijn woning)

chiao

als je tweedehandsprijzen bekijkt (bijvoorbeeld urkel, recent) is mijn stelling niet eens zo gek

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
Ovrigens nog een methode is, ook nog makkelijker aansluiten
om een tweedehands dreambox dm7000 met hdd gewoon aan de tv te hangen.

je kunt dan de dm eigenlijk als hdd player gebruiken.
en ik denk dat een tweedehandse stukken goedkoper is dan een dvdplayer+usb disk
(ook dat heb ik al eens gedaan bij vrienden thuis)
chiao

Hier heb ik ook aan zitten denken, maar ik had gehoopt dat er misschien een dvdspeler/recoreder was waaraan ik een lossen schijf kon hangen. We zullen vanmiddag eens even gaan rond kijken in de stad.

Geplaatst:

Na wat zoeken op internet ben ik een Freecom mediaspeler tegen gekomen, ik weet alleen niet of die ook opgenomen film/programma`s kan afspelen van de externe HD die opgenomen zijn door de Dreambox 7020.

Nergens bij ons in de stad(Groningen)konden ze mij helpen aan een DVD speler/recorder die ook vanaf een externe schijf kan spelen.

Misschien is de Freecom iets voor mij, de goedkoopste is er al vanaf € 89,=

Geplaatst:

Medion heeft ook dvd-spelers met kaartlezer en usb-aansluiting.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Geplaatst:

Oke, maar kan daar ook een externe hd aanhangen die films afspeeld?

Trouwens ik ben vanmiddag de stad in geweest en had mij een "HDD Movie Cube Q120 - Multimedia player 500GB van EMTEC" opgehaald.

Dat apparaat werkte prima, maar had geen RGB instelling.

De keuze was CVBS of HDMI.

Omdat er geen keuze was voor RGB heb ik hem maar weer terug gebracht (ik heb nog een ouderwets tv toestel), want het beeld via CVBS was nu niet bepaald prettig om naar te kijken.

Op naar een volgend merk Media-Player. crazy

Geplaatst:

Je kan ook een (2de hands) Xbox (oude, dus niet de 360) kopen, (soft)modden (als dat nog niet gedaan is) en dan XBMC erop gooien. Dan kan je alles zien (geen HD) wat je wil.

Wat betreft DVD's mogen het iso's of VIDEO_TS versies zijn want hij kan met beide omgaan en dus afspelen! Met de juiste kabel kan je gewoon via RGB beeld op je TV krijgen.

Een "oude" pc nemen en deze uitrusten met XBMC is natuurlijk ook een oplossing al is een kast van een Xbox compacter.

Geplaatst:

Als ik er aan denk, zal ik vanavond even testen of ik vanaf een USB schijf dreambox opnames kan afspelen via mijn flip DVD speler. Zou volgens mij moeten kunnen. .ts is tenslotte .mpg.

Geplaatst:

.ts bestanden worden niet gezien, hernoemen naar .mpg maakt ze zichtbaar, spelen echter totaal niet goed af, blokkendoosjes.

Kan zijn dat mijn DVD toe is aan een update.

Een toevallig aanwezige .mpg (omgezet) speelt wel af, al kun je niet snel spoelen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Ik heb mij nu een Pinnacle ShowCenter 200 besteld, hier kan volgens de Pinnacle medewerker gewoon een losse mobiele HD op aangesloten worden die dan ook nog eens ts bestanden kan afspelen.

We zullen eens zien als ik hem binnen heb gekregen.

Geplaatst:

rare jongens die Groningers;

hier kan volgens de Pinnacle medewerker gewoon een losse mobiele HD op aangesloten worden die dan ook nog eens ts bestanden kan afspelen

wie t gelooft krijgt een cent

dus volgens de Pinnacle medewerker zouden je ouders dat kunnen bedienen?

chiao

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen