TokeMUp Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 Erger nog. Helehoop Franse zenders, waaronder FT1, France 2, ... zijn gratis met DVB-T te ontvangen tegen de Franse grens en ver voorbij. De RTL zenders RTL-TVi, Plug TV, Club RTL zitten ook FTA op de zender van Luxemburg. RTL4,5,7 en 8 ook trouwens. Dus provincie Luxemburg heeft met het plaatsen van een buiten antenne al een deftig aanbod uit 3 landen. Télésat zal met een heel goed aanbod moeten afkomen tegen een scherpe prijs. Ik denk wel dat het de bedoeling was om de Frans sprekende Belg in Vlaanderen en het Brusselse gewest te bereiken. Deze zijn wel beter gegoed. mvg
Gast Paullo Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 De beter gegoede belg uit Brussel neemt volgens mij beter een abonnement bij zijn kabelmaatschappij. Dan heeft hij ook alle Franse publieke zenders, de RTBF, RTL en AB-zenders, en daar bovenop alle Nederlandstalige zenders, commerciële inbegrepen, de Nederlandse publieke zenders en de BBC en moet hij niet eens investeren in een schotel met dubbele LNB. Om dus als Brusselaar een abonnement te nemen op Télésat moet je wel goed gek zijn. Ik stel trouwens vast dat in dat pakket geen enkele zender van Canalsat aanwezig is. Volgens mij zijn er onderhandelingen geweest met Canalsat die afgesprongen zijn omdat Canalsat zelf met een eigen pakket wil starten (zoals onlangs in Zwitserland) en vervolgens heeft men dan in alle haast een deal moeten sluiten met Bis en Ab-sat. Zo'n scenario verklaart meteen waarom het allemaal zo lang heeft geduurd, waarom wordt gekozen voor een op zijn minst opmerkelijke constructie met een deel van het aanbod op Hotbird in combinatie met Astra1 en de afwezigheid van Canalsat-zenders in het pakket. Ze zullen nog sterk uit de hoek moeten komen om hiervan een succesverhaal te maken. Greets
Gene 1225 Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 Origineel bericht van: Paullo De beter gegoede belg uit Brussel neemt volgens mij beter een abonnement bij zijn kabelmaatschappij. Dan heeft hij ook ....alle Nederlandstalige zenders, commerciële inbegrepen, de Nederlandse publieke zenders ... en dat voor een prijs van 14.90 euro : sterk aanbod . Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
Gast Paullo Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 Hierbij een link naar de kanalenlijst: http://www.numericable.be/index.php?page=tv&id=plus en bij die 14,90 Euro dan nog HD inbegrepen. Je moet in die omstandigheden al goed gek zijn om het aanbod van Télésat te overwegen. Greets
Littlesat Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 En voor degene die in een dorpje midden in de Ardennen zitten... Hebben die ook NumerqueCable? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
TokeMUp Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 Origineel bericht van: Littlesat En voor degene die in een dorpje midden in de Ardennen zitten... Hebben die ook NumerqueCable? Neen, maar wel DVB-T. Of TNT sat, BIS, ... Of de combinatie van de twee DVB-T en DVB-S Ik zie helaas de toekomst van Télésat niet roos kleurig. mvg
matthew_be_wvl Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 Dat zou ik niet durven zeggen. Ik ben al verschillende keren diep in de Ardennen geweest en daar heb ik toch altijd kabel gehad hoor in de chaletjes. Weet dat het eerste kabelnetwerken in de Walen lagen omdat ze tussen de rotsen aan de Maas in de provincie Namen geen goeie TV-ontvangst hadden. Maar over de toekomst van Télésat ben ik ook niet echt optimistisch. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Gast Paullo Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 Citaat: En voor degene die in een dorpje midden in de Ardennen zitten... Hebben die ook NumerqueCable? Nee, maar die hebben dan VOO in de plaats en daar kent men ondertussen ook al een tijdje digitale televisie via de kabel. En dat idee als zou er geen kabelaansluiting zijn in de dorpjes diep in de Ardennen dat zou ik ook maar vergeten, volgens mij ligt er daar overal kabelaansluiting. Télésat zal dus nog één en ander uit zijn mouw mogen schudden wil het daar doorbreken en ik denk niet dat ik de enige ben die dat hier denkt, zeker als dan ook nog de kwaliteit blijkbaar niet al te fameus is. Greets
Gene 1225 Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 Origineel bericht van: Paullo Télésat zal dus nog één en ander uit zijn mouw mogen schudden wil het daar doorbreken en ik denk niet dat ik de enige ben die dat hier denkt, zeker als dan ook nog de kwaliteit blijkbaar niet al te fameus is. Greets en door via hotbird uit te zenden gaan er ook weinig vlamingen interesse hebben : dat potentieel laten ze dus ook links liggen . tja : 1 land : 3 satelieten : waar vind je dat nog ? Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
Roobert Geplaatst: 13 december 2008 Auteur Geplaatst: 13 december 2008 Bon, ik ben dus een van die franstaligen die in het vlaamse land zit en dus deze zenders niet kon ontvangen. Maar het is wel zo dat sateliet beter ingeburgerd is in Walonie dan in Vlaanderen. Daar zijn de afstanden groter en de ontvangst slechter. De ontvangst van de Franse TNT is bijna onmogelijk. De Fransen hebben die zenders werkelijk dicht getimerd naar deze kant toe. Vrienden in Lille kunnen de TNT van Lambersart nog steeds niet ontvangen maar wel de VRT vanuit Egem of RTBF vanuit Tournai. Het is echt povertjes buiten de steden. Dan is er nog wat. Ik heb hier geen kabel daar ik een hekel heb aan monopolie en het beslissen van wat ik wel of niet mag zien. Op 10km van Antwerpen ben ik te veer van de centrale van Belgacom om de TV te hebben (om maar te zwijgen over echt snel internet). Maar i kan wel geen oog dicht doen omdat ons huis werkelijk omsingeld is door straatlantaarns om maar te zwijgen over die rozenkweker met zijn serre die verlicht is van 15/8 tot 15/5. Neen het is niet allemaal zo eenvoudig. VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb. ET9000 uiteraard met OpenPli
Davev Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 ik denk dat dit wél een goede start is. Bij TVVlaanderen zijn ze met een veel beperkter aanbod gestart. Alleen dat hotbird en mpeg2/4 gezever is onbegrijpelijk. Ze waren beter op de astra gebleven in mpeg2 en de pakketen onderling compatibel gemaakt (bvb extra pakketje aan 3-4 euro met waalse zenders voor tvv abonnees). Dreambox DM600 pli jade3 Dreambox DM800 Gemini 4.6 Technisat multytenne twin
Eduard07 Geplaatst: 14 december 2008 Geplaatst: 14 december 2008 Origineel bericht van: Davev ik denk dat dit wél een goede start is. Bij TVVlaanderen zijn ze met een veel beperkter aanbod gestart. Alleen dat hotbird en mpeg2/4 gezever is onbegrijpelijk. Ze waren beter op de astra gebleven in mpeg2 en de pakketen onderling compatibel gemaakt (bvb extra pakketje aan 3-4 euro met waalse zenders voor tvv abonnees). Ze hoeven dus niet af te wegen hoe ze het best wat kunnen verdienen? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Littlesat Geplaatst: 14 december 2008 Geplaatst: 14 december 2008 Citaat: Neen, maar wel DVB-T. Of TNT sat, BIS, ... Of de combinatie van de twee DVB-T en DVB-S DVB-T zal echt niet overal werken tussen de bergen van bijvoorbeeld de ardennen en bij TNT sat, Bis, heb je niet de echte Belgische zenders. Voor de Belgische zenders hebben ze maar een klein stuk transponder nodig. De rest wordt meegelift. En de chaletjes die hebben vaak tussen de chaletjes een kabelnetje en bij de receptie staat dan ergens een antenne en eventueel schotels, zodat ze daar zelfs bij plekken waar Hollanders komen RTL-4 hebben. TeleSat kan zelfs HD in Franstalig aanbieden met de keuze 13-19 Oost..! Ze hoeven maar zenders mee te laten liften. Iets wat op Nederlandstalig gerichte zenders niet kan. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
TokeMUp Geplaatst: 14 december 2008 Geplaatst: 14 december 2008 De dekking is toch redelijk. klik Er is een streepje waar geen dekking is, maar daar wonen geen miljoen mensen. De andere donkere vlek zijn de oost kantons (duits talig). Die hebben alles wat ze willen via de DVB-T mast van Aachen. Dus als ze echt de commercieele zenders willen hebben ze keuzen tussen; Télésat, Locaal kabel boer, Belgacom. Kanten van Arlon kunnen de commercieele zenders via Luxemburg ontvangen. Ik wens Télésat al het geluk toe, maar Ik denk dat het ala Multichoice Belgium gaat aflopen. mvg
Davev Geplaatst: 14 december 2008 Geplaatst: 14 december 2008 Origineel bericht van: Eduard07 Origineel bericht van: Davev ik denk dat dit wél een goede start is. Bij TVVlaanderen zijn ze met een veel beperkter aanbod gestart. Alleen dat hotbird en mpeg2/4 gezever is onbegrijpelijk. Ze waren beter op de astra gebleven in mpeg2 en de pakketen onderling compatibel gemaakt (bvb extra pakketje aan 3-4 euro met waalse zenders voor tvv abonnees). Ze hoeven dus niet af te wegen hoe ze het best wat kunnen verdienen? juist wel en ik denk dat in mpeg 2 op astra 1 - 3 meer te verdienen zou zijn. Het is niet altijd zo dat oplossing met de laagse kostprijs het hoogste rendement geeft. Maar wie ben ik natuurlijk? Dreambox DM600 pli jade3 Dreambox DM800 Gemini 4.6 Technisat multytenne twin
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen