Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ben op zoek naar een satbox die goed met TVV werkt en handig is in het dagelijks gebruik. De kriteria van mijn halve trouwboek is kunnen zappen als en makkelijk recorden zonder omstanden. De Scena 5 lijkt me een toffe box daar we ook HD bekijken op de flatscreen. Is het een aanrader en zo ja waarom?

Zijn er enige noemenswaardige bugs te bemerken in deze ontvanger. De site van de fabrikant is erg summier en werkt bijna niet door database errors, dus ik word er niet wijzer van. Waar haal ik mijn firmware updates vandaan? Dit lijkt me onaanvaardbaar voor zo'n fabrikant!

Groetjes,

XtraImage

XtraImage

Inverto Scena 5 met 100 cm Archos dish en Stab USALS motor.

Geplaatst:

Ik vind het een perfecte ontvanger. Sinds de update (te downloaden op www.***geen-reclame***.nl) zapt ie zeer snel. Hij geeft het beeld zowel in SD als HD mooi weer en werkt goed met de externe harde schijf. Ook de Canal Digitaal EPG werkt goed.

Kortom: ik ben er zeer tevreden over

Geplaatst:

Ze zijn blijkbaar de site aan het verplaatsen naar een nieuw domein.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:

Kan niet anders zeggen dan dat ik dit zo ongeveer de prettigste ontvanger voor HD vind op dit moment. Houd goed in de gaten dat een perfecte HD ontvanger nog niet bestaat, maar deze komt een eind.

Persoonlijk vind ik dat de ontvanger momenteel niet zo lekker werkt met de Aston 2.19 module. Met een powercam of CD cam gaat het perfect

Heb wel eens dat ie even mijn USB harddisk niet herkend, maar dat is ook een heel goedkoop geval en dat zou daar dus ook nog wel eens aan kunnen liggen.

Software updates zijn er niet wekelijks dat is wel jammer, vind het altijd leuk als er iets nieuws in te stoppen is.

MHEPG doet ie goed. Met de layout van de gids is niet iedereen even gelukkkig, maar het staat er allemaal wel.

Geplaatst:

Sinds de nieuwe update ben ik juist zeer tevreden met de Aston cam in mijn Scena 5. Hij zapt nu snel en heb nooit problemen.

Geplaatst:

Allen bedankt voor de feedback.

Heb de Scena 5 nu twee dagen in gebruik en ben voorlopig vrij tevreden met de werking. Mooi beeld en geluid. Redelijke upscaling van SD uitzendingen. Vooral de mediaplayer was één van mijn aankoop redenen.

XtraImage

XtraImage

Inverto Scena 5 met 100 cm Archos dish en Stab USALS motor.

Geplaatst:
Origineel bericht van: XtraImage
.....Vooral de mediaplayer was één van mijn aankoop redenen.

Dat was destijds ook één van de redenen de 7000 te kopen: die heeft echter als mediaspeler (van JPG's en MP3's, wat die allemaal aan zou moeten kunnen) jammerlijk gefaald mad
Wat ik tot nu toe met de Scena heb geprobeerd, werkt allemaal wel goed.
  • 5 weken later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: XtraImage
Allen bedankt voor de feedback.

Heb de Scena 5 nu twee dagen in gebruik en ben voorlopig vrij tevreden met de werking. Mooi beeld en geluid. Redelijke upscaling van SD uitzendingen. Vooral de mediaplayer was één van mijn aankoop redenen.

XtraImage

Graag zou ik willen weten wat een redelijke upscaling is.
Geeft hij de SD kanalen weer net zoals een gewone SD ontvanger of waardeert hij die iets op.

Jelles

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Geplaatst:
Origineel bericht van: jellesbode
Graag zou ik willen weten wat een redelijke upscaling is.
Geeft hij de SD kanalen weer net zoals een gewone SD ontvanger of waardeert hij die iets op.

De Scena wordt ingesteld op een vaste uitgangsresolutie: meestal dus 1080i. Alle uitzendingen worden, ongeacht de resolutie daarvan, aan de TV in die uitgangsresolutie aangeboden. Een stand "native", waarin de uitzendingen aan de TV worden aangeboden in de resolutie waarin ze worden uitgezonden, ontbreekt helaas. Dit maakt het vergelijken van de upscaler van de Scena met die van de TV moeilijk (er moeten instellingen worden veranderd en dan duurt het even voor de TV weer beeld geeft). Mijn ervaring is, dat de Scena gewoon een goed plaatje neer zet, zowel van SD als van HD uitzendingen (en ik praat nu over het plaatje op een HD-TV die via HDMI wordt gevoed).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen