Ga naar inhoud

Externe harddisk geeft vreemde tekens

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een externe harddisk van een zeer goede vriend,

Er staat belangrijke informatie op maar de harddisk geeft de meest gekke tekens.

Weet iemand hoe dat komt en hoe je het oplost.

de mappen zijn ook niet meer toegankelijk.

post-464-1318260043,3575_thumb.jpg

Geplaatst:

Komt vaak door:

Loskoppelen van de disk zonder de 'verwijder hardware' ikoon te gebruiken.

Wisselend gebruik tussen windows 2000 en xp.

Instellingen staan op optimaal gebruik voor de disk terwijl de disk dit niet(goed) ondersteunt.

Oplossingen?

chkdsk of via de verkenner maar de kans is errug groot dat er niks meer leesbaar uitkomt... de bestanden index is namelijk verkloot.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

kan hij niet een nieuwe index aanmaken?

Ik geloof dat je via de windows cd en dan naar de repair prompt die optie hebt?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Met professionele software is dat wel te doen als je portemenee goed is gevuld :D Die index (fat/journal) is net als de index van een telefoonboek waarbij alle nummers en adressen door elkaar staan en op welke pagina elke letter en nummer staan die erbij horen, dus zonder index is het 1 grote puzzel.

Geplaatst:

Bedankt voor de informatie heren.

Ik heb de standaard windows disk repair gebruikt en toen had ik nog maar 1 mapje met "FOUND" en allerlei losse bestanden. Klopt wel met je verhaal WPW.

Draai nu GetDataBack en hoop dat ik nog wat fragmenten kan terug vinden. Vriend is doodziek. Heeft alles van pc op schijf gezet. Pc opnieuw geinstalleerd en wou vervolgens zijn data terugzetten en toen ging het fout. En hij heeft dus altijd een backupschijf maar nu hij die schijf nodig heeft kapt die backupschijf er mee.

Lullige samenloop van omstandigheden.

Geplaatst:

Ik heb ooit eens, toen ik als bijbaantje een jaar of 15 geleden for Compaq werkte, opgevangen dat de index altijd in dezelfde cluster wordt geschreven. Per schijf misschien verschillend maar de schijf zal altijd dezelfde gebruiken.

Klopt dit nog? Als het al geklopt heeft.

Want als die cluster dus naar de klote is de schijf in princiepe onbruikbaar frown

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Mja.. ik heb dan ook meerdere backups, heb maar iets van 300g aan data maar wel 5 copieen op laptops en dan nog eens 12 backups op externe disks, die paar honderd euro aan extra schijven is het gewoon waard. Uiteraard wel regelmatig teste anders hebbie nog 3x niks.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjattuh
index altijd in dezelfde cluster wordt geschreven. Per schijf misschien verschillend maar de schijf zal altijd dezelfde gebruiken.

Klopt dit nog? Als het al geklopt heeft

Klopt en soms is er nog een copie te vinden maar vaak is die ook naar de klote en loopt teveel achter.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen