Ga naar inhoud


kopen in buitenland


looney2

Aanbevolen berichten

Ik sta op het punt iets in het buitenland te kopen (china)

Ik zie op hun voorwaarden het volgende:

 

Custom charges and other charges

ixxxxn offer free shipping service ( Registered Airmail ) for all products showed on ixxxxn Website. But the prices on ixxxxn Website are not including custom fees & charges, because different countries have different Custom Tax.

��

However, if you order some products or products accessories, those will need you to pay the added charge in your country, such as customs tax or other costs. Those costs are excluded from the free service provided by ixxxxn.

��

Please make sure about the correct information of your local customs costs before you order the products, therefore, it can reduce some troubles.

��

Then you can contact us about these customs charges and other costs and let us know your requests, we will help to fill in your customs bills of lading according to your supplied information, such as total goods value, the specifications of goods to reduce your costs.

 

Daar ik nog nooit op deze manier heb besteld,is het misschien heel simpel (behalve voor mij dan)

En voor ik de mist in ga wil ik zeker weten hoe dit in z`n werk gaat.

Snap ik het goed dat ik eerst zelf de invoer rechten/btw (of wat dan ook) moet navragen,om vervolgens dit bedrijf te informeren over deze kosten????

Of krijg ik deze "kosten" bij aflevering van het product??

 

Wie kan mij dit duidelijk uitleggen bv uit eigen ervaring

 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uit eigen ervaring ik heb drie of vier keer iets in China besteld maar altijd kleine dingen van 5-20 euro en dan betaal je in mijn geval niets dan plakt de verkoper een groene sticker er op dat het een "gift"is.

 

Maar het werkt zo je betaalt aan de verkoper de prijs vaak inkusief verzendkosten en hier komt het bij de douane terecht als die denkt dat er invoerrechten op verschuldigd zijn dan komt dat dus bovenop je aankoopprijs.

Is het een gift of iets van weinig waarde laten ze het zo doorgaan. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

De algemene regel voor aankopen in het buitenland :

je betaalt bij invoer in jouw land de douanerechten

( afhankelijk van de aankoopsom en de aard van de goederen ) en de btw + de kosten voor dedouanering . Dit doe je best via een douane-agentschapkantoor : dit zijn privé-firma's die dan voor jouw de volledige afhandeling doen bij de douane . Uiteraard mits een vergoeding . Begin er best niet zelf aan als het om een éénmalige import gaat .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bestel regelmatig zaken over de werels heen, of neem zaken mee uit het buitenland.

De Chinese verkoper is buitengewoon zorgvuldig geweest in het op papier zetten dat eventueel BTW en invoerrechten verschuldigd zijn.

Ik kom regelmatig tegen (o.a. Noord-Afrika)dat gezegd wordt dat er geen BTW en invoerrechten verschuldigd zijn, terwijl ik weet dat dat wel zo is. En dan sta je bij de douane op schiphol.

Per 1 december jl. is het belasting vrij invoeren vanuit een land buiten de EU verhoogd naar 430 euro (dat is 3781 Chinese yuans. Dit staat allemaal de lezen op de site van de douane.

Succes verder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: m.boretti
Per 1 december jl. is het belasting vrij invoeren vanuit een land buiten de EU verhoogd naar 430 euro (dat is 3781 Chinese yuans. Dit staat allemaal de lezen op de site van de douane.
Succes verder!


Let wel, dit is als je het zelf invoert bij inreis in Nederland dus als reizigersbagage.

Als je iets laat opsturen zijn de regels in het kort als volgt:
Waarde minder dan € 22 dan hoef je niets te betalen
Waarde tussen € 22 en € 150 alleen BTW betalen
Waarde meer dan € 150 invoerrechten + BTW betalen.

In de praktijk betekend dit dat ALS je iets moet betalen je dit vanzelf te horen krijgt voor aflevering van het pakket de vervoerder (TNT) neemt dan contact met je op.
Zelf laatst een pakketje uit Amerika laten komen ter waarde van $ 67 maar niets hoeven betalen, terwijl het toch wel duidelijk op de sticker aangegeven was wat de waarde was.
Dus de regels zijn helder, alleen de praktijk is iets anders meestal "glipt" een pakketje er gewoon door.

Edit
Hier de REGELS over het invoeren

en HIER specifiek over het kopen via internet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Mocht je willen weten hoeveel invoerrechten je moet betalen voor een bepaalde goederensoort dan kan je je speurtocht naar het juiste tarief HIER beginnen.

Klik op de knop bladeren en begin je speurtocht door iedere keer de omschrijving te kiezen die het best jouw goederensoort benaderd, uiteindelijk als je de juiste code hebt gevonden moet je nog het herkomst land kiezen en je ziet het percentage invoerrecht.

 

Probeer maar eens het tarief te zoeken van een vaste paraplu met een syntetisch doek afkomstig uit China.

Hieronder in het wit het antwoord:

 

Het antwoord is 4,7% en de tariccode is 6601991100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips,zal de links eens doorspitten.

Was idd nog niet verder gekomen dan het zelf mee nemen,maar invoeren had ik nog niet gevonden.

daar het (zelfde product) rond de €100 zit, zal er dus iets duurder worden.

Is me dan altijd nog €75 eurie goedkoper dan het hier in europa te kopen.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Declarant

Andere benamingen: administratief medewerker exportdocumenten, assistent-declarant, assistent-vrijman douane, declarant douaneagentschap, declarant expeditiebedrijf ...

Houdt zich bezig met het opstellen en afhandelen van douanedocumenten. Werkt in dienst van bijvoorbeeld een expeditiebedrijf, scheepvaartbedrijf of...

Gevonden op https://www.werk.nl/pls/portal/url/page/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...