Ga naar inhoud

hoe belangrijk zijn eigenlijk die update`s van windows vista??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Meeste update's zijn veiligheidsupdate's die voorkomen dat kwaadwillenden uw computer overneemt, data stelen, ect.

Natuurlijk zijn er ook de normale update's die voorkomen dat uw computer met een bepaalde handeling 'vastloopt' of beter presteerd, enz.

Bij bv de Rabobank kan je niet meer inloggen als je geen geupdate XP systeem hebt. Kweet niet of dit op dit ogenblik ook voor Vista zonder de SP1 update geldt.

Geplaatst:

Natuurlijk altijd updaten, dat doen ze natuurlijk niet voor niets.

Wil je goed draaiende software houden dan zul je up to date moeten blijven.

Geplaatst:

@duc748

Je moet me toch eens uitleggen waarom jij dat altijd uit hebt staan? Daar moet je toch een goede reden voor gehad hebben?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Kijk eens naar het gedoe rond de postbankklanten.

Je loopt een bepaald risico met een verouderd systeem, en dat kan er zelfs toe leiden dat je geen schadeloosstelling krijgt als je digitaal wordt bestolen.

Gewoon altijd (automatisch updaten).

Geplaatst:

Vanzelfsprekend alle (relevante) updates installeren! De kans is groot dat je je pc anders openzet voor kwaadwillenden die "malware" op je pc kunnen zetten. In de praktijk komt het er dan op neer dat derden je desktop scherm kunnen zien en/ of alle toetsinslagen kunnen registreren (wachtwoorden, creditcardgegevens e.d.). Een aantal updates van ms vista ultimate heb je niet direct nodig (talen, sommige hardware updates). Om te kiezen kan je Vista instellen op melden van updates en het vervolgens handmatig kiezen van updates. Daarvoor moet je wel over enige kennis van zaken beschikken. Is dat niet het geval kies dan voor automatisch updaten.

Eeen voorbeeld van de noodzaak om te updaten is het lek ("exploit") wat dit weekeinde naar buiten kwam is te lezen op Tweakers: http://tweakers.net/nieuws/57311/microsoft-alle-ie-versies-kwetsbaar-voor-aanvallen-door-bug.html

Hiervoor is nog geen update beschikbaar.

Geplaatst:

die veiligheidsupdate's hoeven er toch niet in als je norton op je pc hebt of wel??

hier kan ik een hele flauwe opmerking over maken maar dat doe ik niet.

gewoon de belangrijke updates installeren, de optionele, tja, dat hangt van je bandbreedte af smile

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:
Origineel bericht van: Ome Merde
die veiligheidsupdate's hoeven er toch niet in als je norton op je pc hebt of wel??

hier kan ik een hele flauwe opmerking over maken maar dat doe ik niet.
gewoon de belangrijke updates installeren, de optionele, tja, dat hangt van je bandbreedte af smile

merDe

Zal ik dat dan doen die flauwe maar wel terechte opmerking!

Norton is het grootste virus wat er maar bestaat.
En ja die update's zijn echt wel belangrijk haal Norton eraf en zet er een echt antivirus pakket op bijvoorbeeld NOD32 om er zomaar is eentje te noemen.
En kijk dan is naar de snelheid van je pc en hoeveel virussen je dan vind die norton niet vond.

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Geplaatst:

Wel bij de feiten blijven aub.

Norton maakt je PC akelig traag, en ik zou het niemand aanraden, maar om te zeggen dat het zn werk niet doet als antivirus programma is ook n beetje overdreven.

Norton scoort nl niet veel slechter dan bv NOD32. Nod32 was lange tijd zeer goed, maar is ook wat teruggevallen.

Op dit moment is Avira zon beetje het beste wat je kunt vinden, en die hebben nog een gratis versie ook!

Zie hier:

http://www.av-comparatives.org/

Feitelijk ontlopen de antivirus programma's elkaar niet zo veel.

Kies een antivirus programma waar je je goed bij voelt, en doe af en toe een online scan met een andere virusscanner.

Geen enkele anti-virus scanner geeft 100% bescherming.

Geplaatst:

@Psychosammie

heb hem uit staan omdat: het veel geheugen is elke keer downloaden.

maar dat heb ik dus al die tijd verkeerd gedacht.

het is dus wel degelijk belangrijk hoor ik nu.

ik heb norton 2009 internet security.

dus jullie zeggen dat als ik nod32 virus programma er in doe is het genoeg om mijn pc veilig te maken.??

Geplaatst:

NEE

-je hebt een antivirus programma nodig, welke maakt op zich niet zo veel uit.

- je hebt een firewall nodig, maar die zit standaard een in windows. Zorg dat die aanstaat.

- je computer moet up-to-date zijn, dus voorzien van de meest recente updates VOOR ALLE PROGRAMMA'S die je op je pc hebt staan.

Behalve virussen kunnen ook bv kwaadaardige scripts op websites ed schade aanrichten. Deze werken meestal via fouten in de programmering van programma's. Dus niet alleen in windows, maar bv ook IE, office, mediaplayer, Itunes, quicktime etc, etc.

Gebruik ook liever geen "alternatieve" versies van antivirus programma's. Juist hierin zitten vaak virussen. Gebruik dan een gratis alternatief.

Geplaatst:
Origineel bericht van: duc748
@Psychosammie

heb hem uit staan omdat: het veel geheugen is elke keer downloaden.
maar dat heb ik dus al die tijd verkeerd gedacht.
het is dus wel degelijk belangrijk hoor ik nu.

ik heb norton 2009 internet security.
dus jullie zeggen dat als ik nod32 virus programma er in doe is het genoeg om mijn pc veilig te maken.??

Ik hoop dat je twee dingen gescheide houdt.

Geheugen is in de wandelgangen je RAM oftewel werkgeheugen van je PC. Windows Updates gebruiken dit zo goed als niet. En als ze het al doen is het gedurende de installaties - wat wordt aangegeven door windows omdat je hier zelf toestemming voor moet geven.

Vaak wordt 'geheugen' verwart met je opslagcapaciteit. Oftwel je Harde Schijf. De updates hebben hier wel een permanent effect op omdat zij naar je PC worden gedownload, geinstalleerd en dus wordt de installatie opgeslagen op je PC. Echter met de huidige capaciteiten van Harde Schijven en de grote van updates is dit te verwaarlozen.

Dus het installeren van updates etc. is van weining invloed op het werken van je PC behalve dat deze er veiliger van wordt.

Daarnaast altijd een virusscanner draaiende hebben en je kan ook gratis versies van verschillende malware programma's installeren zoals Malware en/of Ad-Aware bijvoorbeeld. Deze lopen niet constant maar af en toe een scan is zeker de moeite waard als je veel surft/download.

P.S. de grootste reden dat men zo anti Norton is is omdat deze erg veel vanje PC vereist. Het is een zogenaamd 'zwaar' programma. Dit omdat Norton bijzonder uitgebreid is. Het is dus eigenlijk een overdaad omdat je jezelf net zo goed kunt beveiligen met veel minder zware programma's. Zoals AVG, NOD32, de windows firewall, windows defender en ga zo maar door.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen