Ga naar inhoud

hoe belangrijk zijn eigenlijk die update`s van windows vista??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

alvast bedank voor alle hulp.

heb nu norton uit het system verwijderd.

loop nu op vista firewall, nod32, vista defender.

als ik het goed heb ben ik nu goed beveiligd???

een ding is me nu opgevallen en dat is dat de PC zeer snel is, en ook met het surfen op het www. laugh

Geplaatst:

Ik heb norton jaren geleden al verbannen van mijn pc's en komt er bij mij ook nooit meer op.

Als je een snelle pc traag wil maken installeer dan norton :D

Maar gelukkig is jou pc nu weer lekker snel.

Groetjes

Gekkenhuis

Geplaatst:
Origineel bericht van: duc748
alvast bedank voor alle hulp.

heb nu norton uit het system verwijderd.

loop nu op vista firewall, nod32, vista defender.

als ik het goed heb ben ik nu goed beveiligd???

een ding is me nu opgevallen en dat is dat de PC zeer snel is, en ook met het surfen op het www. laugh

Voor de gemiddelde gebruiker is dit meer dan genoeg ja. Wel zorgen dat al je programma's (althans de legale :P) blijven updaten en niet naar duistere vieze sites en/of crack sites gaan wink

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Doe af en toe een scan met programma malwarebytes, dit kun je gratis downloaden. Hiermee verwijder je adware ed.

En scan af en toe je computer met een online virusscanner van een ander merk dan die je op je pc hebt staan.

En dan nog een ding: alle beschermingsmiddelen zijn natuurlijk heel belangrijk, maar zelf ben je het allerbelangrijkste.

Wees voorzichtig met het openen van allerlei vage bestanden die je mogelijk tegenkomt, en bezoek geen vage crack sites ed.

Als je bewust iets installeert (ook al is het per ongeluk) dat schade aan je pc kan toebrengen, zal je antivirus software je hier niet tegen beschermen

Geplaatst:

Bekijk ook eens de add-ons in IE, sinds de laatste java 11 update maakt dit IE trager, effe uitschakelen en IE vliegt weer.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Persoonlijk zou ik Firefox aanbevelen.

Deze is toch veiliger dan IE, zeker op het moment.

Als je dan ook nog de Firefox Add-on NOSCRIPT installeert, ben je heel behoorlijk beveiligd.

Geplaatst:

Sorry hoor maar dat ff/ie is allemaal groot gelul, 1 lek die meteen word misbruikt en je ben de l*l, ff of ie maakt dan geen reet meer uit. Zoals ik al jaaaaaren betoog, maak een gebruiker aan met nul rechten en gebruik runas om hierbinnen IE/FF te draaien, probleem opgelost. Ik kan me hier wezeloos klikken op de meest gevaarlijke sites en geen donder komt hier doorheen eenvoudigweg omdat de IE gebruiker helemaal niks mag/kan. Zo zijn er nog legio andere gratis oplossingen zoals sandboxie en vb/vmware.

Geplaatst:

hartstikke mooi. maar wel allemaal oplossingen voor de meer gevorderde gebruiker.

Firefox is niet waterdicht. Maar over het geheel genomen, bij gelijke instellingen, veiliger dan IE.

Geplaatst:

NO-SCRIPT is ook nog voor de gewone gebruiker goed te installeren als add-on. Daarmee stop je wel alle kwalijke scripts die soms door/vanaf een site op je af komen.

Een lek is een lek en afhankelijk wat voor een lek het is, wat het kan en doet maakt het niet uit of je dan onder een gebruiker draait die beperkte rechten heeft. Iets draaien onder VirtualBox en Vmware is natuurlijk niet iets voor de "gewone" gebruiker en als je systeem dan besmet wordt zet je gewoon even een eerdere image terug en weg is je probleem.

Geplaatst:

of in plaats van IE overstappen op Firefox....is een verademing...

Geplaatst:
Origineel bericht van: NINjak
NO-SCRIPT is ook nog voor de gewone gebruiker goed te installeren als add-on. Daarmee stop je wel alle kwalijke scripts die soms door/vanaf een site op je af komen.

Klopt, maar het nadeel is dat je ook goede script blokkeert zoals java script die je nodig hebt om een site goed te laten werk.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

@Puch, dat kopt ook... Alleen kan je dan zelf bepalen of je dat/een domein rechten geeft voor het draaien van scripts EN ook niet gelijk alle andere domeinen waarnaar gelinkt wordt.

Geplaatst:
Origineel bericht van: jacobus
hartstikke mooi. maar wel allemaal oplossingen voor de meer gevorderde gebruiker.
Firefox is niet waterdicht. Maar over het geheel genomen, bij gelijke instellingen, veiliger dan IE.

En het is zoooo simpel, ik promoot dit al >5 jaar, zelfs via MS direct! tog wel frapant dat MS eindelijk er zelf mee op de proppen komt, source bbs news:

post-23894-1318260051,4451_thumb.jpg

Geplaatst:
Origineel bericht van: WPW
Origineel bericht van: jacobus

En het is zoooo simpel, ik promoot dit al >5 jaar, zelfs via MS direct! tog wel frapant dat MS eindelijk er zelf mee op de proppen komt, source bbs news:

En nu in gewoon Nederlands? (ABN)

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen