Ga naar inhoud


Triplesat i.c.m. DSR 7121 HDTV ontvanger.


Tuneboy

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden ook een setje van Tv vlaanderen gekocht namelijk de HDTV schotelset met de Philips DSR 7121 HDTV ontvanger en een duo LNB met 2 uitgangen. Nu de lijst aangevuld is met de BBC en ITV kanalen zou ik die ook willen ontvangen en heb ik dus eigenlijk een triple LNB nodig (Waar de switch ingebouwd zit).

Mijn vraag is bestaan die LNB's (en waar zijn ze te vinden) en passen die op de originele triax schotel (die in het setje zit)en kan die goedgekeurde ontvanger daarmee werken??? Ik heb geen zin om hun onlangs uitgekomen setje met triple LNB te kopen voor 189€ zodat ik met mijn huidge schotel niks meer ben.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


In de bijlage staan de afbeeldingen die ik bij google kan vinden, dit is echter geheel iets anders, gezien deze van een niet nader te noemen amerikaanse site komen, en de begeleidende tekst:

Citaat:
The <merk>Satellite Dish Antenna accesses and intercepts digital signals from ALL THREE satellites: 101º, 110º, and 119º -- simultaneously

 

doet vermoeden dat het niet om astra 1-2-3 gaat (zie satelliet posities)

 

post-32660-1318260048,378_thumb.jpg

post-32660-1318260048,3841_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe groot je schotel is, maar op een triax 78 kun je prima met een multihouder uit de voeten. 3 lnb's er op switch er tussen, poort1=Astra1 poort2=Astra3 poort3=Astra2 en klaar is kees.

 

Triax%20multiblock.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zou idd lukken maar aangezien we met een goedgekeurde ontvanger zitten kunnen we de disceq instellingen niet veranderen van de DSR 7121 en met zo een multihouder die je schetst kunnen we niet anders dan werken met een swicth aangezien je dan met 3 aparte LNB's zit. Verbeter mij indien ik verkeerd ben maar ik denk dat het zo moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus volgens jou moet dit dan wel lukken met deze multihouder?? Maar hoe weet de ontvanger (in dit geval de DSR 7121) dan welke LNB hij moet aanspreken als je en welbepaalde zender kiest??

bv je zit te kijken naar VTM op de 19.2° en je switcht naar een ITV zender die zit op de 28° denk ik weet de DSR 7121 dan welke LNB hij moet kiezen ??

Indien dit werkt, welke switch raden jullie dan aan? en LNB's??

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken de Philips 7121 niet maar het is een CDS goedgekeurde decoder en daar staan de diseqc instellingen vast.

Bij een niet goed gekeurde decoder kan je dit in het menu zelf bepalen overigens.

 

Bij CDS is dus,

Astra 1 diseqc A

Astra 3 diseqc B

Astra 2 diseqc C

 

De switch heeft 4 aansluitingen voor 4 lnb's

De Lnb voor astra 1 sluit je aan op de A van de switch

De lnb voor astra 3 sluit je aan op de B van de switch

De Lnb voor astra 2 sluit je aan op de C van de switch

De vierde aansluiting van je switch D, gebruik je niet.

 

Zoals je ziet ben je niet afhankelijk van CDS met dit systeem.

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn Philips DSR 7121 aangesloten zoals Johan aangeeft en dat werkt al een poosje perfect.

Heb er nog een vierde LNB aanhangen voor Hotbird en wacht tot de volgende software update om die weer te kunnen gebruiken. :D

Schotel zat eerst aan een andere ontvanger vast en moest alleen even de kabeltjes omwisselen omdat daar in het menu geen optie voor aanwezig was.Ik heb een Triax 110cm waar de 4 lnb´s aanzitten en heb dus genoeg ruimte tussen de Astra 1 en 3 , maar als je een 78 cm gebruikt moet je wel lnb´s met een klein kopje gebruiken voor de Astra 1 en 3, anders zitten die snel tegen elkaar aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een 64 cm Triax schotel zal het niet gaan, de universele Triax houder is voor schotels vanaf 78 cm.

De Alps Single, Twin, Quad en Octo lnb's zijn hiervoor wel geschikt.

En voor de switch gebruik ik Maximum 4/1 voor één decoder,

maar Spaun en Triax werken ongetwijfeld ook goed.

 

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik raar vind is dat zo iets niet mogelijk is op een 64cm triax schotel maar op zo een multitenne van 45cm wel. deze heeft dus een kleiner oppervlak en daar werken er wel 3 LNB's op. Of moet dit ook werken op een 64cm maar dan zul je verzekers niet veel tot heel weinig reserve heben bij slecht weer denk ik.

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Triplesat is erg eenvoudig te installeren.

Dat is de reden voor CDS om met deze oplossing te komen i.v.m. het winnen van nieuwe abonnementen.

Niet onbegrijpelijk natuurlijk om op een eenvoudige manier het zender aanbod te vergroten.

Maar kwalitatief gezien ben je snel beter af met een andere buiten opstelling.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tuneboy
Wat ik raar vind is dat zo iets niet mogelijk is op een 64cm triax schotel maar op zo een multitenne van 45cm wel. deze heeft dus een kleiner oppervlak en daar werken er wel 3 LNB's op. Of moet dit ook werken op een 64cm maar dan zul je verzekers niet veel tot heel weinig reserve heben bij slecht weer denk ik.
Greetz


Dat het werkt ligt mede aan de opbouw van de lnb(s) van de multitene,
het zijn er 4 in 1 behuizing.
4 losse lnb's kun je niet zo kort bij elkaar plaatsen



met dank aan Auggie voor de foto's

post-326-1318260051,4985_thumb.jpg

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...