Ga naar inhoud


Triplesat i.c.m. DSR 7121 HDTV ontvanger.


Tuneboy

Aanbevolen berichten

Wel nog even vermelden dat de Multitenne niet gelijk is aan de Triplesat.

 

De Triplesat heeft geen 4 lnb's maar slechts 3.

De meest linkse lnb op foto 1 ontbreekt (Hotbird) en de diseqc instelling is afwijkend van elkaar.

De Multitenne is door de afwijkende diseqc instelling niet geschikt voor de CDS decoders.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kbegin het te snappen. Dan zou ik toch beter voor een visiosat bisatelliet gaan met een 4 LNB multihouder, eventueel later moest TVV nog hotbird inschakelen ook. Kwestie van al voorbereid te zijn. Dit gaat mij dan toch alweer een goe 200€ kosten.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tuneboy
Dus jullie zouden mischien de Alps (met de smalle kop) LNB's aanbevelen. Mogen dit ook Quad Alp LNB's zijn voor eventueel later voor uitbreiding?? En welke switch zouden jullie dan aanbevelen om die opstelling te doen werken??
Grtz


Het mogen natuurlijk quad koppen zijn want de kop blijft smal en alleen aan de onderkant zit "wat meer".
Er hangt echter wel een prijskaartje aan want een lnb voor 1 ontvanger kost ongeveer €10,- en een quad uitvoering kost ongeveer €60,- en dat dan maal 3 of 4.Het merk van de switch die ik gebruik zou ik niet weten want ik heb hem gekregen van mijn buurman, maar het was z'n gewone DiSEqC switch 4/1 die ongeveer €15,- kosten bij de betere speciaalzaak.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Is de multiconnect van inverto niet wat?

Past in 60cm schotels en in 80cm schotels.

Ook een voordeel is dat het niet merk gebonden is.

Er zijn ook complete sets incl kabeltjes en steun voor switch en Diseqc switch in de handel.

Ik wil deze opstelling wel testen in een 64cm Triax.

Mvg Mario

post-11446-1318260071,246_thumb.jpg

post-11446-1318260071,5802_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dit zou mischien ook wel werken maar ik heb toch besloten om voor een Visiosat big bisat te gaan en beginnen met 3 LNB's ( zullen ook de enige 3 zijn die momenteel werken met mijn DSR 7121 voor de moment want meer posities kan ik voorlopig niet nemen)

Heb vooral positieve dingen gelezen van de big bisat, ok is niet zo goedkoop maar dan heb je idd iets en vooral toekomstgericht ook.

Mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tuneboy
Ja dit zou mischien ook wel werken maar ik heb toch besloten om voor een Visiosat big bisat te gaan en beginnen met 3 LNB's ( zullen ook de enige 3 zijn die momenteel werken met mijn DSR 7121 voor de moment want meer posities kan ik voorlopig niet nemen)
Heb vooral positieve dingen gelezen van de big bisat, ok is niet zo goedkoop maar dan heb je idd iets en vooral toekomstgericht ook.
Mvg


Ik vind het wel zonde om zo'n dure schotel te kopen voor maar 3 lnb's,ik vind het wel een hele goede schotel.

_________________________
DM 800 Visiosat Big BiSat - vantage 8/1 - 8 x Alps lnb
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja maar is vooral toekomstgericht, ik wil nu geen geld uitgeven aan een triax 86 cm of iets dergelijks om dan binnen een half jaar toch een big bisat te kopen om meer posities te ontvangen.

En wie weet duurt het niet zo lang meer vooraleer ik nog een andere decoder koop ook :P

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...