Johan45 Geplaatst: 16 december 2008 Geplaatst: 16 december 2008 Wel nog even vermelden dat de Multitenne niet gelijk is aan de Triplesat. De Triplesat heeft geen 4 lnb's maar slechts 3. De meest linkse lnb op foto 1 ontbreekt (Hotbird) en de diseqc instelling is afwijkend van elkaar. De Multitenne is door de afwijkende diseqc instelling niet geschikt voor de CDS decoders. Vult u rustig aan !!!
Tuneboy Geplaatst: 17 december 2008 Auteur Geplaatst: 17 december 2008 Kbegin het te snappen. Dan zou ik toch beter voor een visiosat bisatelliet gaan met een 4 LNB multihouder, eventueel later moest TVV nog hotbird inschakelen ook. Kwestie van al voorbereid te zijn. Dit gaat mij dan toch alweer een goe 200€ kosten. Alvast bedankt voor de antwoorden. Greetz
Johan45 Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Een visiosat bisatellite is inderdaad een aanrader maar er zijn nog meer optie's. Kijk anders nog even verder in het Schotelpark . . . . . Vult u rustig aan !!!
Theo50 Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Origineel bericht van: Tuneboy Dus jullie zouden mischien de Alps (met de smalle kop) LNB's aanbevelen. Mogen dit ook Quad Alp LNB's zijn voor eventueel later voor uitbreiding?? En welke switch zouden jullie dan aanbevelen om die opstelling te doen werken?? Grtz Het mogen natuurlijk quad koppen zijn want de kop blijft smal en alleen aan de onderkant zit "wat meer". Er hangt echter wel een prijskaartje aan want een lnb voor 1 ontvanger kost ongeveer €10,- en een quad uitvoering kost ongeveer €60,- en dat dan maal 3 of 4.Het merk van de switch die ik gebruik zou ik niet weten want ik heb hem gekregen van mijn buurman, maar het was z'n gewone DiSEqC switch 4/1 die ongeveer €15,- kosten bij de betere speciaalzaak.
Johan45 Geplaatst: 1 januari 2009 Geplaatst: 1 januari 2009 De Tripelsat is er niet in quad uitvoering. Wil je dus meer dan twee decoders aansluiten zal je toch wat moeten ..... Vult u rustig aan !!!
backstage Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 Is de multiconnect van inverto niet wat? Past in 60cm schotels en in 80cm schotels. Ook een voordeel is dat het niet merk gebonden is. Er zijn ook complete sets incl kabeltjes en steun voor switch en Diseqc switch in de handel. Ik wil deze opstelling wel testen in een 64cm Triax. Mvg Mario
Tuneboy Geplaatst: 2 januari 2009 Auteur Geplaatst: 2 januari 2009 Ja dit zou mischien ook wel werken maar ik heb toch besloten om voor een Visiosat big bisat te gaan en beginnen met 3 LNB's ( zullen ook de enige 3 zijn die momenteel werken met mijn DSR 7121 voor de moment want meer posities kan ik voorlopig niet nemen) Heb vooral positieve dingen gelezen van de big bisat, ok is niet zo goedkoop maar dan heb je idd iets en vooral toekomstgericht ook. Mvg
andre123 Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 Origineel bericht van: Tuneboy Ja dit zou mischien ook wel werken maar ik heb toch besloten om voor een Visiosat big bisat te gaan en beginnen met 3 LNB's ( zullen ook de enige 3 zijn die momenteel werken met mijn DSR 7121 voor de moment want meer posities kan ik voorlopig niet nemen) Heb vooral positieve dingen gelezen van de big bisat, ok is niet zo goedkoop maar dan heb je idd iets en vooral toekomstgericht ook. Mvg Ik vind het wel zonde om zo'n dure schotel te kopen voor maar 3 lnb's,ik vind het wel een hele goede schotel. _________________________ DM 800 Visiosat Big BiSat - vantage 8/1 - 8 x Alps lnb
Tuneboy Geplaatst: 2 januari 2009 Auteur Geplaatst: 2 januari 2009 Mja maar is vooral toekomstgericht, ik wil nu geen geld uitgeven aan een triax 86 cm of iets dergelijks om dan binnen een half jaar toch een big bisat te kopen om meer posities te ontvangen. En wie weet duurt het niet zo lang meer vooraleer ik nog een andere decoder koop ook Greetz
Aanbevolen berichten