Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Heb gisteren een nieuwe KONIG LNB voor Astra 1-3 gekocht

Heb een 90 cm schotel

Gemonteerd een LNB voor Hotbird, en de nieuwe LNB.

Op Astra 1 en Hotbird goed beeld

Op Astra 3 geen beeld en hoge BER waarde

Wie kan mij verder helpen?

gr

Sil

Geplaatst:

Hoe heb je deze 3 lnb's aangesloten op je ontvanger?

Geplaatst:

Hotbird LNB en Astra1/3 LNB via een switch naar Dreambox 7000s

Vanochtend aansluiting gemaakt van LNB Astra 1/3 zonder switch, resultaat wel beeld op 19.2 en geen beeld op 23.5.

• Moderator
Geplaatst:

Heb je dan astra en en 3 via diseqc a en b geschakeld?

Zit de juiste hals in de houder, Anders kijk je i.p.v. 19 en 23 graden naar 19 en 15 graden oost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Via( gewone) switch gaat niet.

In de astra1/3 lnb zit ook een switch. Je kunt niet twee diseqc switches achter elkaar zetten.

Als je alleen de astra1/3 aansluit, zorg dan wel voor de juiste configuratie. ( vermoedelijk toneburst, zie gebruiksaanwijzing van de lnb)

Geplaatst:

Bedankt voor de tip, heb de switch er tussen uit gehaald en enkel de LNB voor astra 1/3 aangesloten, via toneburst beeld op astra 1 en 3.

Heb ik wel nog volgende vraag, hoe kan ik de hotbird LNB hierbij nog opschakelen, als je geen twee switchen achter elkaar mag plaatsen?

Geplaatst:

12 volt switch, maar die kan een 7000 niet aansturen.

Ik weet niet zeker of een toneburst switch wel achter een uncommitted switch mag, maar dan ben je al duurder uit dan met 3 losse lnb's en een 4/1 switch.

Geplaatst:

wat ik vreemd vindt is dat als ik de astra 1/3 LNB en de hotbird LNB via de switch aansluit krijg ik wel beeld op astra 1 en hotbird, ik heb dan toch ook twee switchen achter elkaar?

Waarom doet astra 3 het dan niet?

Geplaatst:

Omdat de ingebouwde diseqc van de duo LNB (konig) automatisch ingang 1 selecteert.

In dit geval astra 19.2°

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

als je

Hotbird op A(A) zet?

Astra 1 op B(A)

en Astra 3 op B(B)?

oftewel voor Astra 3 nog een keer het signaal laten sturen?

( om terug te gaan naar Astra 1 zal je vermoedelijk wel eerst ff naar Hotbird moeten tikken.. )

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Heb na een middagje proberen, er is nl. geen enkele logica in terug te vinden, beeld op de Astra 1/3 en hotbird.

In mijn dreambox volgende keuze gemaakt:

13 gr Hotbird op AA

23,5 gr Astra 3 op AB

28,2 gr Astra op BA

19.2 gr Astra 1 op BB

Dit alles werkend met een 90 cm schotel een Twin Astra blok een singel Hotbird blok en een losse switch.

Andere opties heb ik niet werkend gekregen, bedankt een ieder voor het mee denken.

Geplaatst:
Origineel bericht van: sil
Heb na een middagje proberen, er is nl. geen enkele logica in terug te vinden, beeld op de Astra 1/3 en hotbird.
In mijn dreambox volgende keuze gemaakt:
13 gr Hotbird op AA
23,5 gr Astra 3 op AB
28,2 gr Astra op BA
19.2 gr Astra 1 op BB
Dit alles werkend met een 90 cm schotel een Twin Astra blok een singel Hotbird blok en een losse switch.
Andere opties heb ik niet werkend gekregen, bedankt een ieder voor het mee denken.

28,2 gr Astra op BA

knap hoor met 3 lnb's

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen