Ga naar inhoud


Humax 2000 zit vast


Gast Django

Aanbevolen berichten

Gisterenavond wilde ik Hotbird erbij zetten.

Op zich geen probleem, kreeg alleen de boodschap, dat de laatste 25 kanalen niet geplaatst konden worden.

Het volume verhaal.

Niets aan de hand dacht ik dus.

Bij het oproepen van Astra 1, daarna 2,3, Sirius en de Spanjolen, liep de zaak steeds vast.

Bleek ook, dat alleen de Hotbird er nog op stond.

Astra 1 geladen, geen probleem.

Ben verder gaan kijken op Hotbird - de laatste 2 jaar niet meer op gehad -, maar toen liep de zaak steeds vast.

Stroom er uit, weer aanzetten, toen deed hij helemaal niets meer, bleef staan op Arte.

Afijn, daarstraks de zaak weer aangezet, zat nog steeds vast op Hotbird/Astra.

Nieuwe batterijen in de afstandsbediening, geen resultaat.

Stroom er af en weer aan, geen resultaat.

 

Wat is loos, ik weet het niet meer op dit moment.

Humax naar de schroothoop?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wat soms voorkomt, is dat er in de zender lijst een lege of onvolledige positie zit.

 

De oplossing is dan, om met de editor even door de frequentie lijst te lopen, en de "lege" positie te wissen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net weer thuis gekomen en Humax aangezet.

Arte staat nog steeds voor met tekst van het kanaal door de uitzending.

Wat ik ook doe met Ab, er gebeurt niets.

Kan zelfs niet uitdoen met de Ab.

M.a.w., ik kan geen handeling verrichten.

Kan dus ook niet door de frequentie lijst lopen.

Hij staat op Arte en blijft op Arte. mad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Uit en aanschakelen met de netschakelaar helpt ook niet?

 

Het gebeurt soms, dat wanneer bij lopende uitzending de ontvangst wegvalt.(slecht weer), de ontvanger gaat hangen.

 

Anders de software er opnieuw opzetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via mijn PC kan ik niets, buiten het feit, dat ik daar geen ervaring mee heb.

PC staat boven en Humax beneden.

Tot zaterdagavond j.l. nog geen problemen met mijn Humax gehad, heb ik sedert juni 2006.

De Dreamdoos die ik daarvoor had had nog wel eens de neiging om vast te lopen, vooral bij snel zappen.

Het gedonder is gekomen na het downloaden van de Hotbird.

Toen ik wat snel zat te zappen bleef hij hangen.

Einde verhaal.

Net weer aangezet, geen leven in te krijgen.

Arte geeft geen krimp.

Roept u maar.

Ik baal wel, want vandaag was het treinen dag op Travel op Astra 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen slecht weer, het was een prachtige avond/nacht.

 

Eerlijk gezegd weet ik niet hoe je de software er weer op kan zetten, als het apparaat totaal niet reageert.

Heb ik helaas geen ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Opzich is dat niet al te moeilijk, echter...

Je hebt een computer met rs232 serieele aansluiting nodig en een nul-modem kabel.

Op de site van Humax kan je dan de software en de update downloaden.

Ik heb van anderen wel vaker gehoord, dat het sporadisch mis kan gaan met het toevoegen van sats of programma's.

Er zijn op dit forum al vaker draadjes geweest over het hoe te recoveren en upgraden van de software.

 

Waarschijnlijk staat er nu in je zender tabel een onvolledig programma, waarvan bepaalde parameters missen.

Dit veroorzaakt het hangen.

 

Hier staat de Software voor de HDCI-2000.

Hier staat de software voor je computer en hoe te handelen.

 

Het gaat alleen via de 9-pens rs232 aansluiting, niet via de usb aansluiting.

Die is niet aangesloten op de HDCI-2000

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het gaat goed komen, heb vertrouwen,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Humax 1000 heeft al vaker goed vast gezeten.

Niet meer benaderbaar ook niet met uit en aan zetten aan de achterzijde of stekker er uit.

Ik krijg hem tot nu toe altijd weer aan de gang(met heel veel geduld) en wel door:

 

1 hem aanzetten aan de achterkant

2 hem aan de voorkant uit te zetten.

 

Hij gaat dan niet uit maar soms na vele uren gaat ie plotseling wel op standby en is vanaf dat moment weer benaderbaar.

Deze truck lukt soms pas nadat je hem een aantal keren aan de achterkant hebt uitgezet en weer aan en wel zonder coax en zonder cam of kaart proberen.

Ik hoop voor je dat het lukt maar het is een eigenwijs apparaat.

 

Mvrgr

Flodder11

 

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin van de middag naar Wammeswaggel gegaan.

Toen hij alleen de stroom er op zetten - dus zonder antenne - en op de voorkant op de aan/uit toets drukte ging de Humax naar Standby.

Dat was lachen, hij snapte er niets van, laat staan dat ik er iets van begreep.

Functioneerde dus weer.

Misschien geschrokken van de mist onderweg.

Afijn de km's weer in de mist teruggereden en met veel verwachting de Humax weer aangesloten.

Stond nog op Astra 1, wat zitten zappen, no problem.

Toen weer naar de Hotbird - Arte -, normaal beeld, maar op het moment dat ik wilde door zappen, bang vast.

Antenne er uit, even doorgezapt, geen probleem.

Antenne er weer op en gaan zappen, ging even goed en toen weer vast.

Humax uit met antenne ook.

Weer aangedaan en via menu naar kanalen zoeken.

Naar Sirius, downloaden ging goed tot het moment van opslaan.

Kreeg de normale tekst in de witte balk " Gegevens worden opgeslagen", niet dus.

De zaak weer vast.

Humax uit gedaan + antenne.

Weer aan, naar Astra 2, downloaden, ging goed tot het moment van opslaan,

kreeg weer de balk met "Gegevens worden opgeslagen", maar weer vast.

Het vreemde is, dat als de Humax wordt aangezet er heel snel de balk van "Gegevens worden opgeslagen" verschijnt met van 0 naar 100%.

Dit gaat super snel.

Dit heb ik nooit gehad bij het aanzetten van de Humax.

Wat is er toch aan de hand?

Kan hij inderdaad naar de schroothoop?

Wammeswaggel heeft diverse ontvangers, maar vindt de Humax een onding.

Ik zou hem haast gelijk gaan geven.

Ik heb hem bijna 2-1/2 jaar, nooit problemen gehad.

Ik weet niet of er iemand in L'stad woont die mij kan helpen, als het tenminste verholpen kan worden.

De techniek van het apparaat ontgaat mij, is zo als dat heet niet mijn ding.

Wie o wie weet wat er nu nog loos is.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat ie weer los is ,maar jouw probleem kan ik niet oplossen omdat ik de 1000 heb en die is gepatched.

Bovendien gebruik ik slechts 1 sat en duw daar alle freq.en stations in.

De hummy zit namelijk achter een extreme die de sats aanstuurt.

Dit heb ik gedaan omdat ik in het begin ook problemen had met meerdere sats(bekend probleem dat op diverse fora aan de orde is geweest).

En wammeswaggel heeft helemaal gelijk,het is een groot prul maar het beeld is prima.

 

Mvrgr

Flodder11

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb 10 sats via een 10-1 disecq schakelaar, en heb nog nooit problemen gehad.

Ik denk, dat de database of de software corrupt is.

Als eerste zou ik er de software opnieuw in zetten.

En als het daarna niet goed werkt zou ik er een settings lijst via de computer in de humax laden.

 

Toen familie van mij soortgelijke problemen had met zijn 2000, en ik geruime tijd op dienstreis was, heeft de leverancier van de box de software en de zenderlijst opnieuw ingezet.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...