Ga naar inhoud


Ervaringen met de Logitech Harmony One


Digipaps

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb de 555, ligt ongebruikt in de kast. Na een uurtje proberen heb ik het opgegeven. Je moet teveel heen en weer tussen de computer (staat bij mij op een andere verdieping) en je apparatuur, en kennelijk heb ik teveel apparaten die ieder hun eigen nukken hebben, om een en ander vlekkeloos te laten samenwerken. Ik ben in ieder geval blij dat ik de Harmony in een eendagsaanbieding voor de helft van de prijs heb gekocht, dan is de schade niet zo groot...

 

Wat is/zijn mijn problemen? Stel je eens voor dat ik een DVD wil afkijken op mijn HD-DVD speler, of op mijn Blu-ray speler.

 

Ten eerste schakelt de diverse apparatuur soms te langzaam in, om goed te kunnen werken. Voorbeeld: Mijn Sharp TV met ingebouwde harddisk en satellietontvanger heeft een opstarttijd van bijna een halve minuut. Dan pas kan het ding de instructie ontvangen om via het menu van de aansluitingen de Blu-ray speler te kiezen. Overigens hebben spelers als de HD-DVD speler, of de BLU-ray speler, ook een lange opstarttijd.

 

Aan mijn TV heb ik aangesloten een DVD-recorder, een HD-DVD speler, een Blu-ray speler, en een Bose 3-2-1. Het kost mij teveel tijd om alles vlekkeloos op elkaar af te stemmen, het zal uiteindelijk vast allemaal wel gaan lukken, maar ik heb er geen zin meer in.

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een 555 gehad maar die heb ik na een maand weer weggedaan. De reden was dat als ik bijvoorbeeld de receiver wilde aanzetten dat de AB nog op de tv stand stond. Dan vergat ik de AB naar de receiver stand te zetten en ging de tv uit. En dat gebeurde mij keer op keer. Nu heb ik een nieuwe salontafel met een hele grote lade en daar passen met gemak alle "bakjes" in smile

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
let op, de aan te sturen apparaten moeten wel allemaal in de zgn "standby" optie staan....dus energievreters..

Volgens mij is het in "standby" staan ook van toepassing als je de gewone AB gebruikt en is dit geen op zich staand fenomeen als je de Harmony One gaat gebruiken.
Verder denk ik dat we niet meer wakker moeten liggen van een "standby" stand want bij de huidige moderne apparatuur is het opegnomen vermogen wel heel minimaal.
Zo gebruikt b.v. mijn Sony KDL-40V3000 in de "standby" stand nog maar 0,5W aan vermogen en daar kan ik mee leven.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zeer te spreken over mijn Harmony 785.

Alleen de bediening van mijn De Longhi airco wil nog niet helemaal naar wens lukken, maar zou nog eens verder moeten gaan klooien en eventueel de helpdesk een keertje moeten bellen.

Verder geen problemen met 2 tv's, 3 satelliet ontvangers, 2 Digitenne kastjes,radio CD combi , DVD speler en home cinema set.

Bijkomend voordeel is dat mijn vrouw er niet mee overweg kan, dus de 785 is helemaal voor paps.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Theo50
Bijkomend voordeel is dat mijn vrouw er niet mee overweg kan, dus de 785 is helemaal voor paps.


Bij mij is het juist de bedoeling dat het vrouwtje eindelijk zelf eens alles in 1 keer kan aanzetten....(zonder hulp wink )

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digipaps
Origineel bericht van: Theo50
Bijkomend voordeel is dat mijn vrouw er niet mee overweg kan, dus de 785 is helemaal voor paps.


Bij mij is het juist de bedoeling dat het vrouwtje eindelijk zelf eens alles in 1 keer kan aanzetten....(zonder hulp wink )

Mijn vrouw heeft het niet zo op knopjes, maar zij is waarschijnlijk niet representatief voor alle vrouwen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Theo50

Mijn vrouw heeft het niet zo op knopjes, maar zij is waarschijnlijk niet representatief voor alle vrouwen.


Dan is die Logitech toch ideaal, die mag ze aaien. whistle

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Theo50
Ik ben zeer te spreken over mijn Harmony 785.
Alleen de bediening van mijn De Longhi airco wil nog niet helemaal naar wens lukken, maar zou nog eens verder moeten gaan klooien en eventueel de helpdesk een keertje moeten bellen.
Verder geen problemen met 2 tv's, 3 satelliet ontvangers, 2 Digitenne kastjes,radio CD combi , DVD speler en home cinema set.
Bijkomend voordeel is dat mijn vrouw er niet mee overweg kan, dus de 785 is helemaal voor paps.


Maar heb je dan niet dat als je vrouw dan iets met originele AB doet alle activiteiten door de war zijn?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een 555, en moet zeggen dat het activiteiten concept erg goed werkt (zelfs de vrouw kan er goed me overweg). Met het instellen ben je wel effe bezig, zeker als je veel verschillende activiteiten hebt.

 

Jammer, dat de configuratie alleen op internet staat, en je niet bij de XML code kan die erachter zit (kon heel in den beginne wel).

 

Zeer goeie helpdesk, als je ze nodig hebt, bellen ze je vanuit Canada (in het nederlands met een gigantisch engels accent).

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Oldereast
Ik heb ook een 555 gehad maar die heb ik na een maand weer weggedaan. De reden was dat als ik bijvoorbeeld de receiver wilde aanzetten dat de AB nog op de tv stand stond. Dan vergat ik de AB naar de receiver stand te zetten en ging de tv uit. En dat gebeurde mij keer op keer. Nu heb ik een nieuwe salontafel met een hele grote lade en daar passen met gemak alle "bakjes" in smile


Receiver stand, tv stand confused ??? Het is de bedoeling dat je met activiteiten werkt, dan gaan alle benodigde apparaten in één keer aan...

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digipaps
Sorry ...meisjes..het ging over de Harmony one..kunnen we daar even bij blijven? wink


Het verschil tussen de Harmony one en de 785 zit hem alleen in het touch screen van de one, voor de rest kunnen ze allebei exact het zelfde.Als je de 785 niks vindt zal je de one ook niks vinden, maar andersom zal je als je de 785 een geweldig apparaat vindt je de one ook een topper.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...