FalconerThe Geplaatst: 14 december 2008 Geplaatst: 14 december 2008 Mijn Chess multiswitch (17.6 NT) heeft een aansluiting voor terrestial ontvangst maar ik kan nergens iets vinden over hoe dat dan wel zou werken. Kan uberhaupt geen handleiding vinden trouwens. Kan ik daar de gewone antenne op aansluiten die ik nu ook nog gebruik? En hoe komt dat dan binnen op de ontvangers? Mathijs
Ronsworld Geplaatst: 14 december 2008 Geplaatst: 14 december 2008 De Chess 17/6NT Multischakelaar kan de signalen van 4 verschillende Quattro LNB's naar 6 uitgangen verdelen. Daardoor kunnen 4 satellieten gelijktijdig, bijvoorbeeld in de woonkamer, slaapkamer, werkkamer en 3 andere kamers ontvangen worden. Volledig onafhankelijk van elkaar. De Multiswitch heeft daarvoor 17 ingangen, 4 voor elke satelliet en een aparte aansluiting voor een Terrestriche Antenne (bijvoorbeeld radio). Alleen voor binnenmontage. Technische gegevens; Frequentiebereik SAT: 950-2300 MHz Frequentiebereik terr.: 47-862 MHz Demping SAT: -3...-7dB Maximale Ingangssignaal SAT: 95 dBµV Demping terr.: -13...-16 dB Netspanning: 230 V Wisselstroom/ 50Hz/27V Stroomopname 60mA max DiSEqC 2.0 Google is je vriend HCO. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
W3ird_N3rd Geplaatst: 15 december 2008 Geplaatst: 15 december 2008 Origineel bericht van: FalconerThe Kan ik daar de gewone antenne op aansluiten die ik nu ook nog gebruik? Als het goed is wel. Bijvoorbeeld een FM-, VHF- of UHF-antenne. Citaat: En hoe komt dat dan binnen op de ontvangers? Daar heb je een splitter voor nodig. Hier een beschrijving van zo'n combiner-splitter: Citaat: Combiner - Splitter voor Satelliet en TV Signaal Met deze unit kunnen het satelliet signaal en het TV signaal door dezelfde coax kabel gestuurd worden. Door deze unit "andersom" te gebruiken kan het gecombineerde signaal gesplitst worden. Bij gebruik als combiner: - ingang 1: 5-860MHz voor het TV signaal - ingang 2: 950-2250MHz voor het satelliet signaal - uitgang 1: 5-2250MHz voor het gecombineerde signaal Bij gebruik als splitter: - ingang 1: 5-2250MHz voor het gecombineerde signaal - uitgang 1: 5-860MHz voor het TV signaal - uitgang 2: 950-2250MHz voor het satelliet signaal Type aansluiting: F-Konnektors. Deze unit onderbreekt de voeding van de satelliet-receiver naar de schotel niet. ( power pass ) Kosten minder dan een tientje. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
FalconerThe Geplaatst: 15 december 2008 Auteur Geplaatst: 15 december 2008 Origineel bericht van: waterstofcyanide De Chess 17/6NT Multischakelaar kan de signalen van 4 verschillende Quattro LNB's naar 6 uitgangen verdelen. Daardoor kunnen 4 satellieten gelijktijdig, bijvoorbeeld in de woonkamer, slaapkamer, werkkamer en 3 andere kamers ontvangen worden. Volledig onafhankelijk van elkaar. De Multiswitch heeft daarvoor 17 ingangen, 4 voor elke satelliet en een aparte aansluiting voor een Terrestriche Antenne (bijvoorbeeld radio). Alleen voor binnenmontage. Technische gegevens; Frequentiebereik SAT: 950-2300 MHz Frequentiebereik terr.: 47-862 MHz Demping SAT: -3...-7dB Maximale Ingangssignaal SAT: 95 dBµV Demping terr.: -13...-16 dB Netspanning: 230 V Wisselstroom/ 50Hz/27V Stroomopname 60mA max DiSEqC 2.0 Google is je vriend HCO. Ja maar dat wist ik natuurlijk allemaal al (ding hangt al op zolder), ik wilde weten hoe ik de terrestial aansluiting kon gebruiken.
FalconerThe Geplaatst: 15 december 2008 Auteur Geplaatst: 15 december 2008 Origineel bericht van: W3ird_N3rd Origineel bericht van: FalconerThe Kan ik daar de gewone antenne op aansluiten die ik nu ook nog gebruik? Als het goed is wel. Bijvoorbeeld een FM-, VHF- of UHF-antenne. Citaat: En hoe komt dat dan binnen op de ontvangers? Daar heb je een splitter voor nodig. Hier een beschrijving van zo'n combiner-splitter: Citaat: Combiner - Splitter voor Satelliet en TV Signaal Met deze unit kunnen het satelliet signaal en het TV signaal door dezelfde coax kabel gestuurd worden. Door deze unit "andersom" te gebruiken kan het gecombineerde signaal gesplitst worden. Bij gebruik als combiner: - ingang 1: 5-860MHz voor het TV signaal - ingang 2: 950-2250MHz voor het satelliet signaal - uitgang 1: 5-2250MHz voor het gecombineerde signaal Bij gebruik als splitter: - ingang 1: 5-2250MHz voor het gecombineerde signaal - uitgang 1: 5-860MHz voor het TV signaal - uitgang 2: 950-2250MHz voor het satelliet signaal Type aansluiting: F-Konnektors. Deze unit onderbreekt de voeding van de satelliet-receiver naar de schotel niet. ( power pass ) Kosten minder dan een tientje. Ahhh nu is het duidelijk. Ik neem aan dat de het combiner deel in de Chess zit en dat ik dus alleen een 'splitter' nodig heb? En geen bekende problemen met signaal storing etc? Mathijs
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 15 december 2008 Geplaatst: 15 december 2008 Ik gebruik een Technisat GigaSwitch 13 x 8 Die heeft 2 ingangen voor 2 Quattro LNC´s en drie ingangen voor UHF, VHF, UKW/FM Door een schakelaartje om te zetten is de UKW/FM ingang geschikt voor alle banden tergelijkertijd, dus de kabelaansluiting. Ik gebruik de switch voor dvb-t op UHF, VHF en UKW/FM en heb op iedere ingang een buitenantenne aangesloten. Op alle 8 uitgangen een splitter (muurdoos) aangesloten en het werkt uitstekend. Nergens geen storing en geen verlies van BER.
Gerdy Geplaatst: 16 december 2008 Geplaatst: 16 december 2008 Simpel uitgelegd: - Het antenne signaal wordt in de multiswitch samengevoegd met de satelliet signalen en dat alles wordt door één kabel naar de woonkamer gebracht. - dààr moeten de signalen terug uitgesplitst worden (middels een TV-SAT combiner): een kabel gaat naar de satellietontvanger en de andere naar de DVBT ontvanger Zo'n TV-SAT combiner zit per definitie in een TV-SAT wandcontactdoos. Gerdy
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen