Ga naar inhoud


Kleine perikelen met Scena 5


XtraImage

Aanbevolen berichten

Na twee dagen gebruik van de Scena 5 ben ik zo op enkele hindernissen gelopen die echter niet onoverkomelijk zijn vermoed ik.

 

Zo heb ik na de eerste aansluiting automatisch de TVV kanalen in de TV lijst gepresenteerd gekregen maar ben opnieuw beginnen scannen nadat ik de LNB en motor instellingen had vastgelegd. Weg TVV lijst en vind "één HD" niet meer terug. Ook "ITV HD" is niet te bespeuren op Astra 2.

 

Nadat ik een USB HD op de achterste USB connector heb laten werken, gaat mijn (Integral 4Gb) USB stick niet meer, zowel voorste of achterste aansluiting na aanpassen in de menu, nada.

 

De media player speelt alleen muziek als men op een mp3 file klikt. De volgende bestanden worden niet weergegeven. Ik zie ook nergens waar ik een playlist kan maken.

 

Vanuit de kanalenlijst blijkt er geen optie te zijn om van de hoofdlijst naar de favorietenlijst te schakelen.

 

Nu mijn belangrijkste zorg. DE BOX WORDT HEET! Op twee dagen is het lak van de bovenzijde verkleurd net boven de voeding. Vroeg of laat gaat het vermoedelijk de verkeerde kant uit gaan. Heb opzettelijk geen externe 2.5" HD gekoppeld omdat die meestal de voedingstroom van de host halen.

 

Iemand een idee waar ik De gepaste, goed werkende Firmware kan halen? De box is voorzien van een officiële B/NL soft voor CD/TVV fastscan en meerdaagse EPG.

 

 

 

XtraImage

Inverto Scena 5 met 100 cm Archos dish en Stab USALS motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: XtraImage

Zo heb ik na de eerste aansluiting automatisch de TVV kanalen in de TV lijst gepresenteerd gekregen maar ben opnieuw beginnen scannen nadat ik de LNB en motor instellingen had vastgelegd. Weg TVV lijst en vind "één HD" niet meer terug. Ook "ITV HD" is niet te bespeuren op Astra 2.

ITV-HD moet je handmatig instellen, zie hier.

Origineel bericht van: XtraImage

Nadat ik een USB HD op de achterste USB connector heb laten werken, gaat mijn (Integral 4Gb) USB stick niet meer, zowel voorste of achterste aansluiting na aanpassen in de menu, nada.

Laat het USB-medium eens formatteren door Scena zelf.

Origineel bericht van: XtraImage

De media player speelt alleen muziek als men op een mp3 file klikt. De volgende bestanden worden niet weergegeven. Ik zie ook nergens waar ik een playlist kan maken.

Als je op een bestand klikt, wordt alleen dat bestand afgespeeld. Als je op "Play" drukt, terwijl je op de map met MP3's staat, wordt die hele map afgespeeld. Een playlist kent Scena helaas niet.

Origineel bericht van: XtraImage

Vanuit de kanalenlijst blijkt er geen optie te zijn om van de hoofdlijst naar de favorietenlijst te schakelen.

Jawel hoor: druk op de toets "Fav" om, vanuit de hoofdlijst, naar de eerste Favorietenlijst te gaan. Zo kom je ook, als je in FAV-lijst XX bent, eenvoudig weer terug in de eerste. Eenmaal in een FAV-lijst gebruik je die toets, of de "OK" toets, om in de huidige FAV-lijst te komen.


Origineel bericht van: XtraImage

Nu mijn belangrijkste zorg. DE BOX WORDT HEET! Op twee dagen is het lak van de bovenzijde verkleurd net boven de voeding. Vroeg of laat gaat het vermoedelijk de verkeerde kant uit gaan. Heb opzettelijk geen externe 2.5" HD gekoppeld omdat die meestal de voedingstroom van de host halen.

Die zorg deel ik volledig: Scena is erg warmbloedig.

Origineel bericht van: XtraImage

Iemand een idee waar ik De gepaste, goed werkende Firmware kan halen? De box is voorzien van een officiële B/NL soft voor CD/TVV fastscan en meerdaagse EPG.

Die staat op de site van onze Nederlandse importeur.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor het antwoord.

 

Zal ITV-HD eens manueel instellen.

 

USB media zijn allen geformateerd door de ontvanger.

 

Oplossing, als ik in de FAV list zit moet ik de TV button drukken om naar main te gaan.

 

Een net iets te warm duiveltje in mijn geval, ga dan ook een kleine ventilator onder de kast monteren. Ze zal haar alvast wat frisser voelen.

 

Firmware gevonden bij de importeur.

 

Bedankt voor de reply!

 

 

 

 

XtraImage

Inverto Scena 5 met 100 cm Archos dish en Stab USALS motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...