Ga naar inhoud

1008 KHz, Grootnieuwsradio gestopt met uitzendingen.

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Ik stel vast dat er op 1008 KHz uitsluitend nonstop muziek te horen is.

Bij het kijken op hun website lees ik dat het er financieel niet rooskleurig uitziet.

--Grootnieuws Radio--

Ik hoop dat de 1008 niet voor altijd uitgeschakeld wordt.

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

nooit naar geluisterd kan dus geen oordeel geven of het goed of slecht is wat ze hebben uitgezonden.

Als het stil wordt / blijft wie zou die frequentie goed kunnen invullen is dan de vraag ?

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Helaas luistert er geen sterveling meer naar de middengolf. (behalve ik dan). Veel mensen die daar niet mee opgegroeid zijn, weten niet eens meer wat dat is.

Ik hoop dat DRM gaat doorbreken en niet dezelfde lijdensweg ingaat als DAB.

Jammer genoeg weten ook maar weer weing mensen wat DRM is en dus zal het wel langzaam afsterven.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Ik hoop dat DRM gaat doorbreken en niet dezelfde lijdensweg ingaat als DAB.
Jammer genoeg weten ook maar weer weing mensen wat DRM is en dus zal het wel langzaam afsterven.

Tja de ontwikkeling kan je niet tegen houden,scheveningen radio
is ook al lang qrt gegaan door de sat telefoon.
Mijn voorspelling 100khz tot 40 mhz wordt de speeltuin van de
zendamateurs,daarvoor wordt weer 70cm en 2m afgenomen.
Geplaatst:

Op zich geen problemen mee dat dit weer stopt op de middengolf,denk dat er weinig toegevoegde waarde is voor dit soort uitzendingen in Nederland.Wordt tijd dat er weer een leuke muziek zender op komt hoewel dat helaas niet haalbaar meer is.De tijd van Veronica Noordzee en Luxemburg zijn helaas ver achter ons.Nu wordt het tijd om DRM in te voeren en ook de geschikte ontvangers eens wat beter beschikbaar te stellen voor de gewone man.

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Nou...hier dan, de --MultiRadio Wereldontvanger--

Ze zijn er echt wel hoor. Het ding komt er in de tests goed uit.

Deze kan AM/DRM/DAB en FM. Kost €uro 249,00

Na enig googelen zie ik hem hier in een Duitse webshop al voor €uro 139,95 aangeboden staan.

Geplaatst:

Zou mooi zijn als ze dit voor in de auto een standaard van maakten. Denk dat drm dan een geweldige toekomst zou hebben.

Zou nog mooier worden met radiozenders van 1 station door heel europa in de auto.

Ik weet alleen niet of dit technisch haalbaar is........

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Geplaatst:

ja of we doen hem ook aan Arrow! :P

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

DRM. DAB. Ik weet het niet hoor. Volgens mij is hier gewoon geen markt voor. Het voegt toch helemaal niets toe? Het blijft een radio!

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:
Origineel bericht van: @Mars
Jammer dat deze radio geen Internetradiozenders kan ontvangen om naar mijn favoriete zender Radio Atlantis uit Rotterdam te kunnen luisteren. Als de 1008kHz vrijkomt ..... mmm.... zetten we Radio Atlantis daarop.

http://www.radioatlantisrotterdam.nl/

Die had Technisat ook, maar nu blijkbaar niet meer. Hij deed alleen FM en internet radio.

mvg
Geplaatst:

Het probleem met de middengolf in Nederland is dat behalve door de marketing wat betreft FM, Waarom moest radio 1 zonodig op FM, is een zender die bij uitstek op AM kan met nieuws en sport, plus vrij gemakkelijk heel nederland bereiken.

En daarna heb je in Nederland gewoon het feit dat het bijna onmogelijk is om een AM zender, en dan vooral het zendmast gedeelte te plaatsten met alle regeltjes.

De 1008 staat in de trintelhaven en omdat hier geen elektriciteit beschikbaar is draait alles op een aggregraat. Door de hoge brandstofprijzen is en was het een dure zender om in de lucht te houden, tja dan houdt het commercieel gezien eens op.

Ook bij de andere aan Nederland toebedeelde AM frequenties spelen problemen wat betreft plaatsing, regelgeving etc.

Commercieel mede daardoor slecht haalbaar.

En toch vind ik als bijna 30er, en dus volledig opgegroeid met FM, AM niet verkeerd. Maar ben dan ook een beetje radiofreak laugh

Geplaatst:

Op de Tintelhaven stond de 1395 voor BigL te pruttelen, ik geloof dat de 1008 nog steeds vanaf Lelystad kwam?

Misschien dat GNR nog wel een doorstart gaat maken, volgend een quote op de website van GNR zelf:

"De 300.000 aan toezeggingen is inmiddels ruim gehaald! De dreiging van een failissement lijkt afgewend."

We zien het wel.

Geplaatst:

Laat deze jongens eens los op deze verkwenzie in DRM en wedden dat de DRM radio's niet aan te slepen zijn smile

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ReBr
Op de Tintelhaven stond de 1395 voor BigL te pruttelen, ik geloof dat de 1008 nog steeds vanaf Lelystad kwam?

Misschien dat GNR nog wel een doorstart gaat maken, volgend een quote op de website van GNR zelf:

"De 300.000 aan toezeggingen is inmiddels ruim gehaald! De dreiging van een failissement lijkt afgewend."

We zien het wel.

Ohja de 1395 was dat, maar toch AM wordt door alle regeltjes commercieel geheel oninteresant gemaakt. En aangezien we een publieke omroep hebben die commerciel denkt wordt dat ook niks :P

Zeewolde is op het opstelpunt van de 1008.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen