Ga naar inhoud

1008 KHz, Grootnieuwsradio gestopt met uitzendingen.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Groot Nieuws Radio zal dan wel nog even doorgaan.

Alleen voor hoelang ?

Ik heb altijd graag naar de Middengolf geluisterd.

Helaas zijn de laatste jaren veel leuke zenders verdwenen, Onlangs Big L nog en inderdaad zou ik ook graag Radio 1 wel weer terug willen hebben op de 1008 KHz.

Tegenwoordig luister ik nog wel is naar de Vlaamse Radio en nu tijdelijk naar Caz op 828 hoewel hun muziekkeuze niet altijd mijn smaak is.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Als ik hierzo door de pampa kar, luister ik hier vaak naar de 594 KHz / HR-Info, 873 KHz / AFN Frankfurt en 153 KHz / DLF.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Als ik hierzo door de pampa kar, luister ik hier vaak naar de 594 KHz / HR-Info, 873 KHz / AFN Frankfurt en 153 KHz / DLF.

AFN op 873 kon ik deze zomer elke ochtend luisteren (tussen 4-6uur)als ik onderweg naar / of terug van, mijn werk in de auto zat. lekker een uurtje country muziek, hier in het midden van Nederland, dat hoor je hier niet vaak meer (op een enkel uurtje Radio Rijnmond - en Lokale omroep na)
Geplaatst:

ooh! CAZ kan wel op de 1008 mocht GNR op de fleps gaan :+

wordt de dekking ook nog wat beter!!

de 828 draagt snachts niet vergenoeg naar het noorden frown

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Caz of anders Kink FM.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Geplaatst:

en om even off-topic hierop door te gaan: Sinds gisteren is Arrow classic rock te horen via de 828 AM

"Behandel anderen zoals jezelf ook graag door anderen behandeld word"

Geplaatst:

Kijk en dat is voor mij een reden om terug af en toe op AM over te schakelen. Jammer dat Arrow Classic Rock nog niet via sat te horen is.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Brambo's
Kijk en dat is voor mij een reden om terug af en toe op AM over te schakelen. Jammer dat Arrow Classic Rock nog niet via sat te horen is.

Probeer ze eens te vragen waarom niet via mail. Dat heb ik bij BNR ook gedaan. Helaas wisten ze mij te melden dat ze het te duur vonden:(

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

Waarom Arrow Classic Rock op AM 828 als ze ook via FM te ontvangen zijn? Had er dan lekker CAZ! op gelaten. Of Radio 10 Gold op 828 AM, dat zou helemaal leuk zijn! smile

Geplaatst:

Volgens mij is het wettelijk gezien verboden om een programma zowel op AM als FM tegelijk uit te zenden.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

Inderdaad hoor ik gewoon CAZ op de 828.

Uiteindelijk zou hier "Arrow Talks ofzo" moeten komen.

En dan hebben we bijna alleen nog maar praatzenders op de middengolf.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Geplaatst:
Origineel bericht van: Noordzee
En dan hebben we bijna alleen nog maar praatzenders op de middengolf

Tja, en ook die houden het ook niet lang vol. Hoeveel luisteraars heb je na een week nog? Niks meer, in elk geval niet iets wat kostendekkend is.

Je mag trouwens WEL op de middengolf uitzenden terwijl je ook een FM frequentie hebt.
Maar alleen als de FM frequentie niet landelijk dekkend is.
Zodoende heeft 538 naast de FM ook een AM frequentie (Zuid Limburg).
  • 2 weken later...
Geplaatst:
Citaat:
LUISTERAARS REDDEN GROOTNIEUWSRADIO

GrootNieuwsRadio is op het laatste moment door haar trouwe luisteraars gered van een dreigend faillissement. Vanaf maandag 5 januari 2009 zal het christelijke radiostation, dat uitzendt op de middengolffrequentie 1008 AM, verder gaan met het uitzenden van haar gepresenteerde programma’s.

“We blijven geloven in een wonder voor GrootNieuwsRadio”: dat klonk door in de toelichting die de initiatiefnemers Floor de Groot en Evert ten Ham afgelopen vrijdagochtend gaven in het programma ‘Koffie’, waarin zij bekend maakten dat GrootNieuwsRadio moest stoppen.
Het station staakte vrijdagmiddag om 12.00 uur zijn gepresenteerde programma’s. De zender zag zich door een bedrag van meer dan 300.000 euro aan openstaande rekeningen gedwongen om faillissement aan te vragen. Tenzij er in het weekend nog een wonder zou gebeuren.

Dat wonder is gebeurd. Tijdens het laatste gepresenteerde uur belde een luisteraar met de oproep dat GrootNieuwsRadio gered zou kunnen worden als 300 luisteraars bereid zouden zijn om ieder 1.000 euro te doneren. Deze oproep bracht een stroom van reacties teweeg van betrokken luisteraars die te kennen gaven dat het duidelijk herkenbare christelijke geluid van GrootNieuwsRadio niet uit de ether mag verdwijnen. Velen zegden 1.000 euro toe of soms nog hogere bedragen. Daarnaast meldden zich vele luisteraars die kleinere bedragen wilden geven. Omdat ook enkele investeerders bereid bleken om de zender een noodkrediet te verstrekken, is er nu niet alleen geld genoeg om de schulden te kunnen betalen, maar ook om de komende maanden door te kunnen gaan met de uitzendingen.

Floor de Groot en Evert ten Ham zien de redding van het station als een wonder van gebedsverhoring. “Het was voor ons onbegrijpelijk dat we moesten stoppen juist op een moment dat het aantal reacties van luisteraars enorm toenam, zich meer donateurs aanmeldden en het aantal commercials in de lift zat. Door de opgelopen schuldenlast waren we echter gedwongen om te stoppen. We baden om een wonder en God heeft dat gedaan door te spreken tot de harten van de luisteraars die niet wilden dat GrootNieuwsRadio uit de ether verdween.”

Overigens benadrukken zij dat alle zorgen nog niet volledig voorbij zijn. “Maar vol geloof en vertrouwen in onze hemelse Vader gaan we 2009 in.” Om GrootNieuwsRadio structureel bestaansrecht te kunnen geven, blijven steun van luisteraars via donaties en van adverteerders via commercials in de komende tijd hard nodig. Toezeggingen zijn nog steeds van harte welkom en nodig via het emailadres studio@grootnieuwsradio.nl.

Dankzij de steun van de trouwe luisteraars en van enkele financiers die geloven in de duidelijk evangeliserende boodschap van het station, kan GrootNieuwsRadio nu doorbouwen zodat het station hopelijk op termijn met een sluitende begroting kan gaan werken.

In de komende twee weken worden voorbereidingen getroffen om de financiën en de organisatie helemaal op orde te krijgen, zodat GrootNieuwsRadio met nieuw elan 2009 in kan gaan.

De komende tijd wordt er op 1008 AM non-stop muziek uitgezonden. Vanaf 5 januari 2009 zal GrootNieuwsRadio haar gepresenteerde programma’s hervatten.

Bron: http://www.grootnieuwsradio.nl/nieuws/482/luisteraars-redden-grootnieuwsradio

Zomaar even 1000 euro of meer doneren voor zo'n zender shocked
Zender gaat dus gewoon verder, maar ik kom gelukkig toch nooit meer op de AM band :P

Kathrein UFS-910 + T-Rex Super Module 4.6

Sky Plus Digibox

Technotrend S2-3650 HDTV-S2 USB

Visiosat G4 + 4x Alps Quad LNB - Hotbird 13.0, Astra 19.2, Astra 23.5, Astra 28.5

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen