Ga naar inhoud


Als ik geld had, dan werd het de Audi R8


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Ronaldinho-
Ik vindt die duitse auto zo rammelig , alles is afgewerkt met plastic.. Het zit stijf en stug.. En voor ieder knopje of extra functie moet je ruim in je buidel tasten..


Dat is dus niet waar. Het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf wat voor een auto te koopt, merk/type/prijsklasse.
Een Audi of een BMW van 160.000 euro is echt niet rammelig hoor!
Het (prijs)verschil tussen een 741 en een open corsa is enorm, wel beide Duits.
Over het algemeen vind ik een Duitse auto beter dan een vergelijkbare jap.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Rij zelf een E-290-TD

Benz van 9 jaar oud en die rammeld dus helemaal niets in tegenstelling tot die van mijn vrouw's autootje 1 jaar en dus een jap een colt.Maar 160.00 euro voor een auto?? Reken het eens om in kiloprijs. Ha ha ha laugh

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ronaldinho-
Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Origineel bericht van: Ronaldinho-
Ik vindt die duitse auto zo rammelig , alles is afgewerkt met plastic.. Het zit stijf en stug.. En voor ieder knopje of extra functie moet je ruim in je buidel tasten..


Dat is dus niet waar. Het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf wat voor een auto te koopt, merk/type/prijsklasse.
Een Audi of een BMW van 160.000 euro is echt niet rammelig hoor!
Het (prijs)verschil tussen een 741 en een open corsa is enorm, wel beide Duits.
Over het algemeen vind ik een Duitse auto beter dan een vergelijkbare jap.

Ron


Okee daar moet ik je gelijk in geven, liever een duitse auto dan een jap..En overigens vindt ik die jappen ook maar happy met plasic. En inderdaad dan praat ik over een golf of vergelijkbare klasse.. Maar goed ook niet iedereen kan zich een auto van 160.000 euro permiteren. Ik ook niet b.v en dan vindt ik dat je bij volvo toch aardig meer keuze hebt..

Gr Ronald
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ronaldinho-
Ik vindt die duitse auto zo rammelig , alles is afgewerkt met plastic.. Het zit stijf en stug.. En voor ieder knopje of extra functie moet je ruim in je buidel tasten..


hey dat klopt ach voor 80.000 euro moet je natuurlijk geen car-navigatie verwachten :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel te veel geld , Duitse auto's en altijd elektra storingen dat komt omdat ze niks afmaken ,als je een auto koopt moet er gewoon alles inzitten ,en niet ja daar komt nog eens 15.000 euro bij dat slaat echt nergens op ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er niet zoveel totaal uiteenlopende verschillende smaken waren, dan waren er ook lang niet zoveel automerken...

 

m.a.w. voor iedere auto / merk zijn mensen te vinden die ze mooier vinden dan al het andere wat er in dezelfde (prijs)klasse te kiezen valt, en voor iedere auto zijn mensen te vinden die hem pertinent nooit zullen kopen, ook al hadden ze de centen.

 

Een auto blijft altijd een compromis, er is gewoon geen heel mooie auto (zijn die er überhaupt wel... dat is mijn smaak), die ook nog eens praktisch bruikbaar is voor de meest uiteenlopende eisen, én betaalbaar.

 

Uiteindelijk kies je dus, en om je keus te rechtvaardigen of verdedigen noem je alle andere typen, merken en modellen "waardeloos", omdat je anders moet erkennen dat je hem eigenlijk in je hart wel wilde hebben, maar óf niet kon betalen, óf (en vul dat zelf maar in, redenen genoeg).

 

Ik heb zelf o.a. Mercedes gereden (2 x nieuw) maar die kies ik nooit meer, gingen te vaak stuk en de garage was mij te arrogant, alleen als je daar voor een S-type kwam zagen ze je staan. Saab 9000i en 9000turbo, nooit weer een Saab, in de garantie o.a. 3 x een nieuw stuurhuis. Honda Legend, 3 x een nieuwe versnellingsbak tijdens de garantie, na afloop van de garantie weggedaan. Chevrolet, Chrysler, Pontiac, (allemaal USA import) leuke comfortabele wagens, tot je harder dan 130 wil... geen goeie remmen en altijd banden in onbalans.

 

Bij een auto heb ik ervaren gaat maar al te vaak het gezegde op: "Het bezit van de zaak is het eind van het vermaak".

 

Wel meen ik dat het type van de auto vaak iets zegt over de berijder. En helaas moet ik constateren dat de Audi over het algemeen agressief en egoïstisch bereden wordt, met de voorbumper proberen ze soms je binnenspiegel te raken...

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even lekker generaliseren:

 

De amerikanen bouwen alleen leuke/spannende auto's voor mensen die van simpele techniek houden, een hekel hebben aan veel bochten en uiterlijk niet zo vreselijk belangrijk vinden. Als het maar groot is.

 

Japanners, Koreanen en anderen uit het verre oosten bouwen vooral spannende auto's voor mensen die een stijve plasser krijgen bij het zien van een overvloed aan knopjes, displays en andere toeters en bellen, maar voor wie de prestaties niet echt heel zwaar wegen.

 

Fransen bouwen auto's voor mensen die een auto maar matig interesseert en vooral voor niet te veel geld van A naar B willen kunnen reizen in relatief comfort.

 

Italianen zijn niet te peilen. Het is maar net wie er op welk moment eigenaar is van welk merk dan ook. Het ene moment top, het volgende moment flop.

Ze kunnen heel spannend zijn, maar zorg wel dat je er nog een auto bij hebt die het wel altijd doet (ik kan het weten) :D

 

De scandinaviërs hebben succesvol een imago van robuuste degelijkheid en veiligheid naar zich toegetrokken. Maar ze hebben inmiddels ook ontdekt dat dat alleen onvoldoende is. Ze waren toch wel een beetje bedaagd/saai. Dus nu wordt er ook steeds meer aandacht besteed aan design.

 

Duitsers zijn waarschijnlijk wel de grootste auto-liefhebbers van allemaal en dus biedt de duitse auto-industrie voor die mensen ook een enorm breed palet. Mensen die de auto als statussymbool zien kunnen niet om de duitse auto's heen. Geen andere natie biedt zoveel keus aan image-builders.

Electronica is de achilleshiel van de duitse auto's op dit moment. Maar als het op betrouwbare high-speed autobaan cruisers aankomt, is er niets beters te vinden dan een duitse auto.

De italianen mogen dan de term Gran Tourismo hebben bedacht, maar alleen de duitse industrie produceert die ook werkelijk wink

 

Ik heb altijd een zwak gehad voor snelle auto's en motoren. Ik heb er heel wat gehad (en heb er nog) maar voor mij is de Porsche 928 die ik jaren geleden heb gehad nog altijd de echt ultieme GT. Geen andere auto die ik ooit gereden heb, rijdt zo solide en stabiel met snelheden van zelfs ver boven de 250.

Als ik plaats had om 'm te stallen, kocht ik er weer een.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fatfreddy
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Digipaps


Ter aanvulling:
Toyota is GM voorbij en mag zich de grootste autofabrikant ter wereld noemen.

Ja nogal logisch, laat GM nu 1 van de 3 grote auto fabrikanten zijn die op springen staan. Zelfs de Yanken zelf zien die slurprs nu niet meer zitten. En Digipaps de Lexus (=Toyota) is de slechtst verkopende auto fabriekant van Japan geworden, wie volgt van de Jappen die het moeilijk gaan krijgen cry


Je kunt lullen wat je wilt maar Toyota bouwt echt wel de meest betrouwbare auto's.


Zo is het en niet anders, dit is echter al enige jaren zo en komt niet door het met omvallen bedreigde General Motors.

En Lexus is een zelfstandige autofabrikant..(overigens wel onder de Toyota vlag) en ja die heeft ook last van de crisis.

Aan de andere kant zijn de verkopen van Toyota met 9% gestegen...hoe zou dat nu komen??? wink
wellicht toch het merk met de meeste innovaties op techniek en milieu ?

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duwgati
Japanners, Koreanen en anderen uit het verre oosten bouwen vooral spannende auto's voor mensen die een stijve plasser krijgen bij het zien van een overvloed aan knopjes, displays en andere toeters en bellen, maar voor wie de prestaties niet echt heel zwaar wegen.


Over generaliseren gesproken, ik zou b.v. Toyota niet willen gelijkstellen met ook weer b.v. een Hyunday.
Daar is naar mijn mening een te groot klasseverschil.

Daarbij komt dat mijn Prius met inderdaad veel toeters en bellen deze ook naar behoren laat functioneren.

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Nou duitse auto´s zijn wel kaal hoor, koop een Volvo en daar zit echt alles in(standaard). Een auto handelaar zei eens, ze bezuinigen op irritante dingetjes die duitsers. Ik heb jaren VW gereden en voor een domme hoedenplank moest je nog extra betalen of voor een rode signaal kleur. mad Ik rijd nu een Jap en die is gewoon kompleet met hoeden plank een 16 klepper en stuurbekrachtiging en ABS en centrale portier vergrendeling. laugh
En niet te vergeten super zuinig, daar kunnen die duitsers nog wat van leren, VW en andere duitsers kunnen daar van dromen die verstaan die kunst niet. tired


Dat is niet geheel juist.

De duitse auto's, die voor de nederlandse markt gebouwd worden hebben minder zaken standaard.
Dit is gedaan, om de prijs te drukken. Op elk knopje komt namelijk 35% BPM en 19 % BTW.
Verder nog de bijtelling van 20 of 24 % wanneer het een leasewagen is.
En de meeste duitse wagens uit het duurdere segment zijn leasebakken.
Mijn duitse wagen is hier 1/3 goedkoper als in nederland en heeft standaard wel al die dingen waarvoor je in nederland extra moet betalen.

En wat het verbruik betreft, doorsnee over de laatste 60.000 km verbruikt hij 7,4 liter per 100 km. (2,5 liter - 6 cylinder)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
En wat het verbruik betreft, doorsnee over de laatste 60.000 km verbruikt hij 7,4 liter per 100 km.


Dat staat dan in schril contrast met het verbruik van mijn Jappie..

gemiddeld verbruik 4.3 ltr. per 100 km

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digipaps
ik zou b.v. Toyota niet willen gelijkstellen met ook weer b.v. een Hyunday.

Ik ook niet. Maar dat sluit nog niet uit dat ze allebei dezelfde ideeën hebben over auto's bouwen: vol toeters en bellen, maar met een design life van slechts enkele jaren. Daarna oogt het heel snel verouderd, een heel enkele uitzondering daargelaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...