Digipaps Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Origineel bericht van: Duwgati Ik ook niet. Maar dat sluit nog niet uit dat ze allebei dezelfde ideeën hebben over auto's bouwen: vol toeters en bellen, maar met een design life van slechts enkele jaren. Daarna oogt het heel snel verouderd, een heel enkele uitzondering daargelaten. Ook nu generaliseer je weer, ik vind zeker de Japanse modellen verre van vroegtijdig veroudert..sterker nog de nieuwe modellen volgen elkaar sneller op dan bij de Duitse merken. digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
Duwgati Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Origineel bericht van: ceesv Op elk knopje komt namelijk 35% BPM en 19 % BTW. Die BTW is over het netto bedrag en is in D niet anders dan bij ons. Het verschil zit 'm in de BPM en die is geen 35%, maar 42,3%. En daar kan dan een korting of toeslag over berekend worden. En de kortingen zijn marginaal, doorgaans maximaal enkele honderden euro's, terwijl de toeslagen in de vele tienduizenden kunnen lopen.
Duwgati Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Origineel bericht van: Digipaps Ook nu generaliseer je weer, ik vind zeker de Japanse modellen verre van vroegtijdig veroudert..sterker nog de nieuwe modellen volgen elkaar sneller op dan bij de Duitse merken. Begrijp ik je nou goed? Vind jij dat ze minder snel verouderd ogen omdat ze vaker gewijzigd worden?
Digipaps Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Nee dat begrijp je niet goed, ik bedoel dat zeker de japanse modellen niet snel "verouderen", daarnaast vind ik dat de modellen elkaar sneller opvolgen dan bij de duitse auto's. digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
Moderator ceesv Geplaatst: 17 december 2008 Moderator Geplaatst: 17 december 2008 Origineel bericht van: Duwgati Origineel bericht van: ceesv Op elk knopje komt namelijk 35% BPM en 19 % BTW. Die BTW is over het netto bedrag en is in D niet anders dan bij ons. Het verschil zit 'm in de BPM en die is geen 35%, maar 42,3%. En daar kan dan een korting of toeslag over berekend worden. En de kortingen zijn marginaal, doorgaans maximaal enkele honderden euro's, terwijl de toeslagen in de vele tienduizenden kunnen lopen. Toen ik nederland achter mij liet was het toch echt 35%. Dat was in 1993..... Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast pietsat Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 De amerikanen bouwen alleen leuke/spannende auto's voor mensen die van simpele techniek houden, een hekel hebben aan veel bochten en uiterlijk niet zo vreselijk belangrijk vinden. Als het maar groot is. hmm ik kan je vertellen dat er meer knopjes inzitten dan een BMW 740 Wie waren de eerste met airco in de auto, elektrische ramen ,radio enz niet de Duitsers .ik moet wel toegeven als ik mijn motorkap open doe zit het er normaal uit je kan er met een stoel omheen en met een lader er in als ik bij een bmw 740 kijk wordt ik even niet goed ,die dingen kan je niet meer repareren als dat stuk gaat
Tippy Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Mijn wagentje: http://video.kenblockracing.com/flash/sm...&autoplay=0 Groeten,Tippy Xtrend 10000
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Tippy, hoe lang doe jij eigenlijk met een setje banden?
Duwgati Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Origineel bericht van: Digipaps Nee dat begrijp je niet goed, ik bedoel dat zeker de japanse modellen niet snel "verouderen", daarnaast vind ik dat de modellen elkaar sneller opvolgen dan bij de duitse auto's. Als je nou de persoonlijke smaak even buiten beschouwing laat, want daar valt zoals bekend toch niet over te twisten, dan blijft over dat je na pakweg 12 jaar in een jap al 2 generaties achter loopt en bij een duitser slechts 1 generatie. Je loopt in een jap dus sneller optisch verder achter bij de laatste versies. Zoals je zelf trouwens ook al constateert. Origineel bericht van: ceesv Toen ik nederland achter mij liet was het toch echt 35%. Dat was in 1993..... Tja, en zo worden we dus almaar forser geplukt Origineel bericht van: pietsat hmm ik kan je vertellen dat er meer knopjes inzitten dan een BMW 740 Wie waren de eerste met airco in de auto, elektrische ramen ,radio enz niet de Duitsers .ik moet wel toegeven als ik mijn motorkap open doe zit het er normaal uit je kan er met een stoel omheen en met een lader er in als ik bij een bmw 740 kijk wordt ik even niet goed ,die dingen kan je niet meer repareren als dat stuk gaat Over aantallen knopjes in amerikanen heb ik niets beweerd. Ik zeg alleen dat het in een AMI vooral simpel toegaat. En knopjes kunnen trouwens ook heel simpel zijn Wat de airco betreft, dat neem ik ongezien van je aan. Dat heeft uiteraard ook een goede reden: Geografie! De amerikanen hebben nou eenmaal een thuismarkt met veel zeer warme regio's. Daar zal de roep om airco dus heel wat harder hebben geklonken dan bij de duitsers. Om die reden werden er in de zuidelijke staten en in de arabische landen ook nog volop witte auto's verkocht toen je die hier aan de straatstenen niet kwijt raakte. Zo mag je ook aannemen dat winterbanden niet ontwikkeld zijn in Florida
Tonskidutch Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Citaat: Zo mag je ook aannemen dat winterbanden niet ontwikkeld zijn in Florida een juiste constatering dus de fijnstofvriendelijke banden zullen ook niet uit USA komen. MAAR Citaat: in een jap al 2 generaties achter loopt en bij een duitser slechts 1 generatie dat klopt niet helemaal de Honda Hydrogen fuelcell elektrische auto rijdt wel in USA en niet in europa, ofschoon mercedes en bmw daar al meer dan 20 jaar aan sleutelen. Bron: Topgear afgelopen weekend BBC2 chiao Vienna Ultravox
Digipaps Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Origineel bericht van: Duwgati Als je nou de persoonlijke smaak even buiten beschouwing laat, want daar valt zoals bekend toch niet over te twisten, dan blijft over dat je na pakweg 12 jaar in een jap al 2 generaties achter loopt en bij een duitser slechts 1 generatie. Je loopt in een jap dus sneller optisch verder achter bij de laatste versies. Zoals je zelf trouwens ook al constateert. Wat jij dus bedoeld te zeggen is: Omdat de Japanse auto-industrie sneller komt met opvolgende modellen, hierdoor de voorgaande modellen sneller een ouderwets uiterlijk krijgen. Dus, simpel gesteld...de Duitsers houden wat langer vast aan hun bestaande modellen om snelle veroudering van de modellen te voorkomen...toch? Dan kun je slechts nog 1 ding vaststellen: De Duitse auto's zullen dus altijd blijven achterlopen qua techniek t.o.v. de Japanse auto's.. En daar ben ik het dus WEL mee eens. digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
Gast pietsat Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 de Honda Hydrogen fuelcell elektrische auto uitgedacht door Chevrolet
Tonskidutch Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Origineel bericht van: pietsat de Honda Hydrogen fuelcell elektrische auto uitgedacht door Chevrolet kom nu toch, dan wil ik ook bronnen zien! waaruit die stelling blijkt. chiao Vienna Ultravox
Gast pietsat Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 [DOC] Texte Bestandsformaat: Microsoft Word - HTML-versie Eind jaren zestig introduceerde GM als eerste autoconstructeur een rijklaar ..... In het kader van het Japan Hydrogen and Fuel Cell Demonstration Project ... media.gm.com/be/opel/old_docdl/93_02dec02_HydroGen3_Full_story_specs_n.doc - klik--hier
Ron Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Origineel bericht van: Digipaps Over generaliseren gesproken, ik zou b.v. Toyota niet willen gelijkstellen met ook weer b.v. een Hyunday. Daar is naar mijn mening een te groot klasseverschil. Daarbij komt dat mijn Prius met inderdaad veel toeters en bellen deze ook naar behoren laat functioneren. Voor een jap is een Toyota doorgaans een van de betere auto's, maar de prius is geen auto maar een airco op wielen. :-)) Wat een foeilelijk gedrocht is dat zeg. Ron
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen