theparasol Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Die prius is een vervelende kar om achter aan te tuffen. Door die extra hoge kont zie je niets meer door de achterruit.
Duwgati Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Origineel bericht van: Digipaps Wat jij dus bedoeld te zeggen is: Omdat de Japanse auto-industrie sneller komt met opvolgende modellen, hierdoor de voorgaande modellen sneller een ouderwets uiterlijk krijgen. Dus, simpel gesteld...de Duitsers houden wat langer vast aan hun bestaande modellen om snelle veroudering van de modellen te voorkomen...toch? Correct. Origineel bericht van: Digipaps Dan kun je slechts nog 1 ding vaststellen: De Duitse auto's zullen dus altijd blijven achterlopen qua techniek t.o.v. de Japanse auto's.. En daar ben ik het dus WEL mee eens. Te kort door de bocht. Je zou gelijk hebben als het niet uitbrengen van een nieuw model ook betekent dat er geen ontwikkeling aan de bestaande modellen gebeurt. Zo steekt de wereld dus niet in elkaar. Maar als jij graag van mij hoort dat de jappen grosso modo technisch superieur zijn aan de duitsers, dan vind ik dat prima hoor. Ik heb er geen moeite mee. Desondanks zul je mij nooit in een jap zien rijden omdat ik niets met jappen heb. Geen enkele. Niet qua motoren en niet qua auto's. Maar dat is niet erg. Er zijn genoeg liefhebbers die wel met jou op 1 lijn zitten. Wij hebben duidelijk een heel andere mening over wat belangrijk is. Mag toch. Ik vind het trouwens ook behoorlijk onbelangrijk welke technisch beter zou zijn. Ooit gaat er toch iets kapot. Veel belangrijker is daarom of de dealer waar je je auto laat onderhouden, goed werk levert. Wat dat betreft heb ik bijv. zeer goede ervaring met BMW en Porsche en zwaar beroerde ervaringen met VW en Audi en zeer matige met Mercedes. Qua "looks" staat bij mij Audi erg hoog aangeschreven, maar ik koop nooit meer een Audi omdat ik alle Audi-dealerschappen in de regio inmiddels heb meegemaakt en dat was dus drama. Dan wordt zelfs een klein futiel makementje een serieuze ergernis. Voor mij als daily driver alleen nog BMW.
Duwgati Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Origineel bericht van: pietsat Eind jaren zestig introduceerde GM als eerste autoconstructeur een rijklaar ..... Dat ze de eerste waren die een rijklaar prototype hadden, wil toch niet zeggen dat ze daarom ook de bedenkers van de systematiek waren. Het zou best kunnen dat het werkelijk zo is, maar dat is uit deze tekst in ieder geval niet te concluderen.
Tonskidutch Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 om niet oeverloos in een discussie te verzanden, zal ik je bronbericht als zodanig accepteren. maar pietsat, rijklaar en/of op de markt gebracht door wie? overigens de GM en Opel technologie is dus dan wel DUITS en niet uit USA. de japanners hebben al vaker concepten overdacht en in verbeterde vorm op de markt gelanceerd in dit geval kun je in s frisco zo'n Honda kopen en rijden. dat kun je nog steeds niet in europa en ook niet als import want de pompstations hebben we hier niet. auto's, merken en modellen zijn allemaal individueel beoordeelde en dus subjectief bezworen en verguisde objecten. ik vind 't prima als er enkel een merk en model zou overblijven en dat zou zelfs het uiterlijk van de deux chevaux mogen hebben. maar de heerlijkheid van m'n 318i chiao Vienna Ultravox
Digipaps Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Ok... Ikzelf heb in bijna alle Duitse auto's gereden als eigenaar welteverstaan....veeeel jaren achtereen. Gekeken naar de onderhoudsprijzen en de keren dat ik met zowel met VW en BMW problemen heb gehad...en dan praat ik niet over slechts 1 keer..nee diverse keren. Daarnaast rijdt een aantal familieleden in de meest recente modellen van Mercedes (ook niet de lulligste) niets anders dan problemen...dus waar is dan die z.g. Deutsche gründlichkeit?? Nu rijd ik een aantal jaren een Toyota Prius (natuurlijk mag een ieder die dat wil hem lelijk vinden, tot ze een keer hebben meegereden!!) en wat verbaast bij nu, geen trammelant, (afkloppen) lage onderhoudskosten...tja. O ja, en toch daag ik een ieder uit eens een snelheids spelletje op de Duitse autobanen te doen...niet dat ik over die 200km grens kom hoor...nee dat niet. Maar met 160 km/u geruisloos voortglijden doe ik wel eenvoudig.. Maar dan meestal niet in Duitsland.. En ook nog redelijk lachen als er weer getankt moet worden, echter bij die snelheden is het eerder genoemde verbruik niet meer aan de orde. digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
Tippy Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Tippy, hoe lang doe jij eigenlijk met een setje banden? Als ik dagelijks zo door het verkeer zou rijden niet erg lang vrees ik. Maar soms op het circuit loopt het wel eens uit de hand... Xtrend 10000
Duwgati Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Individuele ervaringen met een auto zeggen niets over de kwaliteit van het hele merk. Ik heb 2 maanden geleden mijn BMW 540 verkocht. Nieuw gekocht en 11 jaar mee rondgereden en behalve standaard slijtage slechts 2 problemen gehad: 1x sluiterautomatiek van de achterklep defect en 1x lekke radiateur. Vind jij het dan terecht als ik op basis daarvan concludeer dat je met een BMW nooit problemen zou hebben? Nee toch zeker.
theparasol Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Origineel bericht van: Duwgati Vind jij het dan terecht als ik op basis daarvan concludeer dat je met een BMW nooit problemen zou hebben? Nee toch zeker. Precies want ik lees nergens dat je dit karretje ook flink gereden hebt. Wellicht heb je er in 11 jaar maar 5000 km mee gereden. Ik draai momenteel elk jaar een ton op de klok van mijn Skoda Octavia Automaat erbij. Loopt altijd prima, maar dat deed mijn Nissan Almera hiervoor ook. Slechte auto's bestaan niet meer, slechte bestuurders en garages des te meer
Digipaps Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Origineel bericht van: Duwgati Individuele ervaringen met een auto zeggen niets over de kwaliteit van het hele merk. Ik heb 2 maanden geleden mijn BMW 540 verkocht. Nieuw gekocht en 11 jaar mee rondgereden en behalve standaard slijtage slechts 2 problemen gehad: 1x sluiterautomatiek van de achterklep defect en 1x lekke radiateur. Vind jij het dan terecht als ik op basis daarvan concludeer dat je met een BMW nooit problemen zou hebben? Nee toch zeker. Nee, dat vind ik op die basis inderdaad niet correct.. Ik zelf heb meerdere types BMW gereden en met de meeste toch wel veel problemen gehad,(slecht starten in winter en tijdens vochtige perioden) het strekt te ver om hier uitgebreid op in te gaan, echter 1 probleem heeft mij destijds in grote problemen gebracht in het centrum van Hilversum...het is namelijk vrij lastig als het blijkt dat je opeens geen remmen meer hebt.. En nee dit was geen oud wrak.. Met een VW passaat (OVERIGENS 3 VAN MIJN COLLEGEA'S OOK) ook meerdere problemen gehad in de stuurinrichting, zelfs door fabrikant teruggeroepen...Nooit echt goed opgelost.. Houdt jij je vooral bij de Duitse auto's, dan doe ik dat bij de meest betrouwbare auto die er tot dusver wordt gebouwd. digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
Fatfreddy Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Vraag het eens bij de ANWB wegenwacht welk merk het minst vaak langs de weg stil staat dan heb je een redelijk objectieve indicatie. Ik zelf tuf rond in een Toyota Carina van nu bijna 13 jaar en die heeft mij nog nooit in de steek gelaten.Wat toeters en bellen betreft ben ik het dus absoluut niet met je eens wat deze Jap aangaat.
Duwgati Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Origineel bericht van: Digipaps Houdt jij je vooral bij de Duitse auto's, dan doe ik dat bij de meest betrouwbare auto die er tot dusver wordt gebouwd. Ho ho, duits EN italiaans he. Ik houd wel van een beetje risico
Moderator ceesv Geplaatst: 18 december 2008 Moderator Geplaatst: 18 december 2008 Je zou ervan uit kunnen gaan, dat hoe meer systemen er in een voorwerp zitten, er evenredig meer kans is op storingen. Daarbij is alles tegenwoordig computer gestuurd en zoals bekend, bugsvrije software bestaat niet. Aan de andere kant is die software in staat tegenwoordig je auto ook onder niet optimale omstandigheden aan de praat te houden, en de werkplaats sneller de fout te laten herstellen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
theparasol Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Ja fijn, vooral als de bewakingssensor van de computer defect is maar het te bewaken systeem prima functioneert. Ik ben van mening dat automatisering regelmatig te ver doorgeschoten is. Het was voor paar jaar terug net zo'n modewoord als tegenwoordig mileubewust en energiezuinig. Laten ze automatisering maar weer eens in dienst stellen van de techniek en niet de techniek aanpassen aan de gewenste level van de automatisering.
Fatfreddy Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Origineel bericht van: ceesv Je zou ervan uit kunnen gaan, dat hoe meer systemen er in een voorwerp zitten, er evenredig meer kans is op storingen. Daarbij is alles tegenwoordig computer gestuurd en zoals bekend, bugsvrije software bestaat niet. Aan de andere kant is die software in staat tegenwoordig je auto ook onder niet optimale omstandigheden aan de praat te houden, en de werkplaats sneller de fout te laten herstellen. Elk nadeel heeft zijn voordeel zullen we maar zeggen of is het nu andersom ?
Gast pietsat Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 De slechte auto ooit, is een mersedes motor die in een jeep zit die heb ik nieuwe gekocht en 5 jaar gehad , de reparatie kosten 17.345 euro omdat de Duitsers zo goede motor en elektronica maken . jaja ook een mersedes Bens gehad ,helemaal een ramp ,en bij gratie was er niemand thuis .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen