Ga naar inhoud


Openen van de kast


Kralingen

Aanbevolen berichten

Het zal wel weer een stomme vraag zijn. Maar hoe krijg dat plastieke geval open? Ik zie geen schroeven en het lijkt me onverstandig om de boel open te trekken. Er zal vast wel een slim trucje voor zijn. Graag hulp!

Inverto IDL 7000 PVR/ CTVDIGRCU usb-stick (digitenne FTA), Multytenne twin schotel, Azbox Premium + HD, TopField digitenne KPN

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Onderop zitten rubberen dopjes. Als je die lostrekt (zitten geplakt) kun je bij de kruiskopschroefjes.

De rubberen dopjes kun je nadien weer gewoon terugplakken.

Suc6!

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja bedankt ! Het is gelukt. Tenminste ik heb de nieuwe lege hd in de Inverta. Is er een mogelijkheid dat ik de oude koppel aan mijn pc? Ik heb zo'n kastje waaraan je IDE schijven kunt hangen en dan heb je een USB schijf. Welke jumper slave/master/ geen van beide ik ook probeer. Het station wordt niet herkend.

 

Is daar nog een manier voor?

Inverto IDL 7000 PVR/ CTVDIGRCU usb-stick (digitenne FTA), Multytenne twin schotel, Azbox Premium + HD, TopField digitenne KPN

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kralingen
....Is daar nog een manier voor?

Nee: Inverta gebruikt een geheel eigen HDD-systeem, dat door geen enkel apparaat wordt herkend.
Als je echt opnames wilt bewaren, zal je die vanaf Inverta moeten kopiëren alvorens de HDD te verwisselen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

ja en de kabels eruit getrokken. De schroeven zitten in de standaard gaten. Het ging heel gemakkelijk en nu kan ik 4x zoveel opnemen. Ik hoor hem haast nooit blazen, misschien in de zomer wat meer.

Inverto IDL 7000 PVR/ CTVDIGRCU usb-stick (digitenne FTA), Multytenne twin schotel, Azbox Premium + HD, TopField digitenne KPN

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kralingen
Ik hoor hem haast nooit blazen, misschien in de zomer wat meer.


Daar zeg je wat : hebben er nog meer gebruikers last van een te hoge temperatuur ? Hier bij mij krijg ik dat bericht bijna dagelijks : zelfs als het toestel de ganse nacht in stand-by gestaan heeft gaat hij soms na een 15-tal minuten in gebruik al waarschuwen . Vervelend is vooral dat een opname dan wordt onderbroken " om de harde schijf niet te beschadigen" aldus het bericht . Ellende . Ik heb de Inverta ingebouwd maar er is rondom het toestel ca 3 cm vrije ruimte , ook langs onder door de verhoogde voetjes die ik geplaatst heb .
Zou een andere HD dan een oplossing zijn ???? en welke ?

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gene 1225

Daar zeg je wat : hebben er nog meer gebruikers last van een te hoge temperatuur ? Hier bij mij krijg ik dat bericht bijna dagelijks : zelfs als het toestel de ganse nacht in stand-by gestaan heeft gaat hij soms na een 15-tal minuten in gebruik al waarschuwen . Vervelend is vooral dat een opname dan wordt onderbroken " om de harde schijf niet te beschadigen" aldus het bericht . Ellende . Ik heb de Inverta ingebouwd maar er is rondom het toestel ca 3 cm vrije ruimte , ook langs onder door de verhoogde voetjes die ik geplaatst heb .
Zou een andere HD dan een oplossing zijn ???? en welke ?


Wordt hij ook voelbaar warm? Gaat de blower wel af?
Is dit probleem opeens begonnen?
Die van mij staat ook in de kast en de blower blaast zelden.
Heb zojuist even gevoeld en ik voel geen warmte straling.
Ik zou dus eerst even kijken of hij uberhaupt warm/heet wordt. Ik weet trouwens niet waar die temperatuur sensor zit. Daar kan anders ook iets aan mankeren. Zou zelfs nog een software probleem kunnen zijn...

3 x DM8000 2TB | 17/8 Multiswitch | PCH A110 & C200 | Synology NAS DS1511+ | iPad 1

Dreambox image: PLI of zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Claes
.....Ik weet trouwens niet waar die temperatuur sensor zit......

Er wordt gebruik gemaakt van de temperatuursensor en -melding van de HDD.
Er is in het verleden een firmwareversie geweest die op dit gebied wat problemen had.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gene 1225
Origineel bericht van: Kralingen
Ik hoor hem haast nooit blazen, misschien in de zomer wat meer.


Daar zeg je wat : hebben er nog meer gebruikers last van een te hoge temperatuur ? Hier bij mij krijg ik dat bericht bijna dagelijks : zelfs als het toestel de ganse nacht in stand-by gestaan heeft gaat hij soms na een 15-tal minuten in gebruik al waarschuwen . Vervelend is vooral dat een opname dan wordt onderbroken " om de harde schijf niet te beschadigen" aldus het bericht . Ellende . Ik heb de Inverta ingebouwd maar er is rondom het toestel ca 3 cm vrije ruimte , ook langs onder door de verhoogde voetjes die ik geplaatst heb .
Zou een andere HD dan een oplossing zijn ???? en welke ?


Draait je ventilator wel mee ?
Een jaar of wat geleden het ik het een paar keer meegemaakt dat ik na een halfuurtje TV-kijken de melding "te warm" op het scherm kreeg. Met een tandenstoker heb ik de ventilator, die duidelijk stil stond, door het roostertje achteraan dan aangezwengeld en het probleem was verholpen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: Claes
.....Ik weet trouwens niet waar die temperatuur sensor zit......

Er wordt gebruik gemaakt van de temperatuursensor en -melding van de HDD.
Er is in het verleden een firmwareversie geweest die op dit gebied wat problemen had.


Bij mij was er door de leverancier een Samsung SP1654 160GB HDD geplaatst. Die heeft vanaf het begin af problemen gegegeven mbt temperatuurmeldingen, na de fw wijziging wel iets minder.
Op advies van de Inverto importeur heb ik deze vervangen door een Maxtor Diamond 10
en alle problemen waren voorbij en hij is ook nog stiller geworden ook.

Edit: Het zou mooi zijn als je een HDD zou kunnen vinden met een toerental van 5200 rpm, maar ik kan ze niet vinden.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het toestel wordt inderdaad vrij warm , maar niet overdreven . Mijn tuner ( Bose ) is minstens even warm .

Wat vooral opvalt is dat in stand-by functie de warmte zowat gelijk is als in acieve functie .

Het lijkt me dat het vroeger minder erg was , want nu valt het wel op en toen niet .

Ik haal er nu 's nachts de stroom af en zet hem pas in de namiddag/ vooravond weer aan : dat lijkt te helpen maar vervelend is dat het decoderen en opnemen dan 's nachts ook niet kan .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een voor de hand liggende vraag (maar ik stel 'm toch) :

Staat Inverto toch niet boven de Boze Tuner?

 

Dit leverde nl bij mij nog veel meer warmtemeldingen op.

Als de Inverto warm wordt in stand-by, dan blijft waarschijnlijk de HDD draaien, dat hoort niet.

Dit kun je voelen door handoplegging. :D

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...