Marc put Geplaatst: 16 december 2008 Geplaatst: 16 december 2008 Sedert enkele weken krijg ik steeds meer last van het wegvallen van mijn draadloze internetverbinding. Het uitvallen komt zeer vaak voor bij het uploaden van foto's (bv imagecheck of andere servers). Bij een uitval dan heeft mijn tweede toestel - laptop (ook draadloos) ook geen internet meer. Er rest mij dan niks anders dan de router (draadloos Belkin toestel) te rebooten. De bekabelde toestellen blijven echter hun internetverbinding behouden. Mijn router heeft de laatste firmware aanboord en er draait gaan ander programma mee op de pc. Herkent iemand dit probleem en heeft een oplossing voor dit euvel? Groeten Marc DM800PVR - met OpenPLI. Vu+Duo2 - met OpenPLI
Ome Merde Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 probeer in eerste instantie eens een ander wifi-kanaal en "verlaag" de beveiliging eens. mocht het een WPA beveiliging hebben, dan zou je (evt. als test) eens kunnen testen met WEP merDe deze ruimte is te huur
Marc put Geplaatst: 21 december 2008 Auteur Geplaatst: 21 december 2008 Ik heb even wat testen kunnen uitgevoeren. -Bekabeld verliest de pc zijn verbinding niet. -Zelf als ik de draadloze beveiliging uitzet dan valt de internetverbinding weg. -Nu heb ik bijkomend gemerkt als mijn kinderen op de pc of laptop van account veranderen dat ook de draadloze verbinding wegvalt. -Als de verbinding wegvalt dat kan ik nog steeds draadloos inloggen op mijn router. Volgens de webinterface van de router zou ik toch draadloos verbonden zijn met de router. Doch als ik een website aanklik krijg ik de gekende pagina die mij vertelt dat het internet niet beschikbaar is. Maken deze bovenstaande testen iemand wijzer om mijn probleem op te lossen ? Groeten Marc DM800PVR - met OpenPLI. Vu+Duo2 - met OpenPLI
Marc put Geplaatst: 21 december 2008 Auteur Geplaatst: 21 december 2008 Bijkomend getest: Bij het uitzetten van de firewall van de router viel de internet verbinding ook weg. Marc DM800PVR - met OpenPLI. Vu+Duo2 - met OpenPLI
WPW Geplaatst: 21 december 2008 Geplaatst: 21 december 2008 Heb je de laatste firmware erin zitten? Welke type/model Belkin heb je? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Marc put Geplaatst: 21 december 2008 Auteur Geplaatst: 21 december 2008 De meest recente firmware 4.07.07 staat erop. Het model van mijn Belkin router betreft F5D7231-4. Veranderen van kanaal bracht ook geen soelaas. Marc DM800PVR - met OpenPLI. Vu+Duo2 - met OpenPLI
Marc put Geplaatst: 21 december 2008 Auteur Geplaatst: 21 december 2008 Oeps, het lijkt erop dat ik de oplossing gevonden heb. In iedergeval valt mijn internetverbinding niet meer weg als ik Wireless Channel op "auto" zet in plaats van de standaardsetting channel 1. Marc DM800PVR - met OpenPLI. Vu+Duo2 - met OpenPLI
chrisch Geplaatst: 22 december 2008 Geplaatst: 22 december 2008 Probeer anders met inSSIDer of netstumbler naar het "meest vrije" WIFI kanaal te kijken... Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Thomas2000 Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Dat zal de belkin volgens mij nu zelf doen. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
chrisch Geplaatst: 25 december 2008 Geplaatst: 25 december 2008 klopt. Maar of je daar blij van wordt...? Het gaat niet alleen om wat HIJ ontvangt, maar ook wat JIJ ontvangt. Ik heb zelf twee belkins gehad en twee linksys routers. De belkins kiezen vrijwel willekeurig, de linksys routers bleven op kanaal 11 hangen. Met de hand alles ingesteld en nu geen problemen meer. Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
dutchandrew Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 extended range kun je ook nog aanzetten. Nu kan er hier bv draadloos naar uitzending gemist etc gekeken worden zonder dat het begint te stotteren in volledig scherm.
theparasol Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 Extended range maakt alleen de ontvangst gevoeligheid van een AP beter. Als dit een oplossing is dan zit het probleem in je client. Deze staat te ver weg of door vervelende objecten meer reflecties. Het automatisch beste kanaal zoeken van ap's werkt alleen net na opstarten. Het dan gekozen kanaal blijft hij aanhouden tot volgende powercycle. Het kan maar zo zijn dat het dan gekozen kanaal rustig is. Komt een van de buren thuis en gaat enthousiast aan het wlannen dan zullen jullie elkaar alsnog storen / traag en vervolgens disconnecten. Wat ook goed werkt tegen igv reflectie als je ap twee antennes heeft om er ze haaks op elkaar te zetten. Bv eentje vertikaal, de andere horizontaal. De AP zal dan zelf wisselen van antenne als het allemaal wat minder gaat.
Big fellow Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 Origineel bericht van: theparasol Wat ook goed werkt tegen igv reflectie als je ap twee antennes heeft om er ze haaks op elkaar te zetten. Bv eentje vertikaal, de andere horizontaal. De AP zal dan zelf wisselen van antenne als het allemaal wat minder gaat. Als je de polarisatie wilt veranderen, dan moet je ook de polarisatie aan de client zijde veranderen. Er zit normaal gesproken zo'n 20dB scheiding tussen horizontaal en verticaal, dus als de laptop zuiver verticaal is en de access point zuiver horizontaal dan zal je alleen daardoor al 20dB verliezen... Wat veel kan helpen is het anders positioneren van de access point. Heel vaak wordt deze in een meterkast o.i.d. geplaatst. Als nu de korste weg tussen de AP en client schuin, zeg onder een hoek van 45 graden, door een enkelsteens muurtje van 10cm dik moet, dan is het muurtje gezien vanuit een RF punt al 14.1cm dik... Dus het verplaatsen van een AP kan heel veel uitmaken als deze zit ingebouwd... Normaal gesproken is een standaard AP met een normale client, dus niet Sjaak(k) z'n Senao's met illegaal uitgangsvermogen, meer dan voldoende voor een dekking binnenshuis. Meestal kunnen dekkings kwesties worden opgelost door juiste plaatsing van een AP. Uiteraard is het slimste om een zo vrij mogelijk kanaal te kiezen, en aangezien de meeste AP's standaard komen ingesteld op kanaal 6 zou ik dus geen kanaal 6 gebruiken! Kanaal 13 is volgens mij in NL een kanaal wat gebruikt mag worden, en niet veel mensen gebruiken het... Ja, ik weet dat het gedeeltelijk overlapt met kanaal 11, maar op kanaal 11 heb je ook weer last van mensen op kanaal 9/10/12/13 ... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
theparasol Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 Laatst een survey gedaan op een school. Schone BG band... onvoorstelbaar anno 2008. Moet er wel bij opmerken dat ze buiten de kom zaten trouwens, reeële dikte = dikte muur / cos hoek De dekking binnenshuis ok, maar dan niet voor breedband toepassing. Bij meerdere clients / verschillende modellen / meerdere ruimtes / beperkt budget tegelijkertijd zul je toch compromissen moeten sluiten. Idealiter is het als het AP vrij hangt en vrij naar de clients kan kijken. Maar wie wil er nu een AP tegen de onderkant van zijn systeemplafond hebben? Er zijn trouwens leuke plafond antennes van bv Zyxel. Flikker je de AP op een voor jou handige plek uit het zicht en de antenne ziet er uit als een ronde platte afdekplaat voor electradoos.
Big fellow Geplaatst: 27 december 2008 Geplaatst: 27 december 2008 Origineel bericht van: theparasol trouwens, reeële dikte = dikte muur / cos hoek Schrijf ik wat anders dan? Origineel bericht van: theparasol De dekking binnenshuis ok, maar dan niet voor breedband toepassing. Leg eens uit? "niet voor breedband toepassing"?? Origineel bericht van: theparasol Bij meerdere clients / verschillende modellen / meerdere ruimtes / beperkt budget tegelijkertijd zul je toch compromissen moeten sluiten. Dit is geheel afhankelijk van de situatie. Een ruimte met 20 clients kan prima werken zonder al te veel grote problemen... (Ja dat hebben wij in gebruik, 35 werkstations op 1 standaard Cisco AP, welke allemaal vrij veel data verplaatsen...) Origineel bericht van: theparasol Idealiter is het als het AP vrij hangt en vrij naar de clients kan kijken. Maar wie wil er nu een AP tegen de onderkant van zijn systeemplafond hebben? Juist een systeem plafond is een plafond waar je heel eenvoudig, zonder al te veel verlies, een AP achter kan plaatsen... Origineel bericht van: theparasol Er zijn trouwens leuke plafond antennes van bv Zyxel. Flikker je de AP op een voor jou handige plek uit het zicht en de antenne ziet er uit als een ronde platte afdekplaat voor electradoos. Juist in de situaties waarbij een dekking vereist is, is er over het algemeen ook voldoende budget voor meerdere AP's en antennes... Ik heb op mijn werk een 30 tal cushcraft antennes in gebruik, en nog een ~150 andere (kan mij niet zo snel het merk herinneren). In die situatie zijn er welliswaar 3-9 antennes per AP aangesloten... Ik wil met dit alleen maar aangeven dat er indien er dekking gewenst is dat er meestal ook budget aanwezig is... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen