Gast MiLo Geplaatst: 22 juni 2010 Geplaatst: 22 juni 2010 De NZBGet uit OpenPLi doet wel de PAR check sinds kort. Volgens mij is RAR helemaal niet mogelijk op de dreamboxen, da's toch alleen maar een closed-source windows-only binary?
Beheerder Michel Geplaatst: 22 juni 2010 Beheerder Geplaatst: 22 juni 2010 Unrar is er wel degelijk voor Linux . Ik zou het proces wel een beetje beperken, anders gaat de box geheid (bijna) plat tijdens unrarren Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Radix Geplaatst: 16 augustus 2010 Geplaatst: 16 augustus 2010 heb nzbget geinstalleerd, hoe kan nu deze oproepen via webif? wat is poort nr? Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image
MagicOnline Geplaatst: 16 augustus 2010 Geplaatst: 16 augustus 2010 Misschien de howto lezen? Had hem binnen 5 seconden gevonden... CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Radix Geplaatst: 17 augustus 2010 Geplaatst: 17 augustus 2010 Heb op deze forum gezocht maar niet gevonden. Heb heel mn internal flash gezocht en heb nzbconf gevonden/aangepast. Maar de server laten draaien op dm8000:6789 werkt niet. Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image
Gast MiLo Geplaatst: 17 augustus 2010 Geplaatst: 17 augustus 2010 Origineel bericht van: Radix heb nzbget geinstalleerd, hoe kan nu deze oproepen via webif? Niet.
Gerard 76 Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 Vandaag NZBget op de mediaplayer aangezet en werkt goed. Maar ja,de DM8000 staat altijd aan/standby en de mediaplayer niet, dus kwam ik op dit draadje terecht. Wat ik uit de bovenstaande inmiddels gedateerde info begrijp is dat het downloaden op zich prima gaat maar dat het parren en rarren beter door de PC kan gebeuren. Ik ben benieuwd of iemand al es heeft getest of de downloadsnelheid via de Dreambox ook aan de lage kant is net zoals het geval is bij een mediaplayer,vanwege de kleinere CPU. Momenteel is de box hier bezet door de vrouw en mocht 't niet goed uitpakken en 't ding loopt vast of gaat rebooten dan breekt hier de pleuris uit.
dagg Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 Origineel bericht van: Gerard 76 Ik ben benieuwd of iemand al es heeft getest of de downloadsnelheid via de Dreambox ook aan de lage kant is net zoals het geval is bij een mediaplayer,vanwege de kleinere CPU. Aan de dreambox (8000) zélf zal het niet liggen, ik haal intern hier de volle bak van 100 mbps (11.5 MB/s om precies te zijn). .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
Powerbooky Geplaatst: 5 maart 2011 Geplaatst: 5 maart 2011 Origineel bericht van: Radix Mss met SABnzbd een opensource tooltje maar dan moet die gecomplieerd worden voor engima. Heb er nog geen tegenkomen. Weet niet of dit technisch mogelijk is. Ik heb SABnzb al eerder op 'n andere Linux doos aan de gang gekregen, aan de hand van documentatie die voor 'n Netgear NAS bedoeld was. Voor SABnzb hoeft eigenlijk niks gecompileerd te worden. De bron van SABnzb is in Python geschreven dat gewoonlijk via een interpreter gedraaid wordt. En Python is als binary voor de Linux variant op de Dreambox wel te downloaden. Of de PAR-controle, unzip en/of unrar een beetje snel loopt, geen idee.
Gast MiLo Geplaatst: 5 maart 2011 Geplaatst: 5 maart 2011 SABNzb is in OpenPLi beschikaar, daar loopt hier al een draadje over. Hij is alleen nogal "zwaar", kost veel geheugen. NZBget doet eigenlijk hetzelfde en op OpenPLi is PAR2 en unrar tegenwoordig ook al aanwezig, mede vanwege het uitproberen van sabnzb. Installeren met "opkg install nzbget" of "opkg install sabnzbd". Ja vanaf de commandline, omdat je ze ook vanaf de commandline moet besturen en configureren.
bigtwin Geplaatst: 13 maart 2011 Geplaatst: 13 maart 2011 Ik heb nzbget hier op de 8000 draaien, juist om wat Gerard zegt, deze staat bij mij toch altijd aan/standby, nooit helemaal uit. Downloaden werkt snel, hij haalt de maximale snelheid die ik ook met mijn laptop haal. Daarna gaat parren en unrarren wellicht niet heel snel, maar dat gebeurt toch op de achtergrond, terwijl je desnoods tv zit te kijken. Je merkt dan niets van die par/rar taken. De belasting van de cpu blijft bij al deze taken bij mij rond de 50% hangen. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Gast MiLo Geplaatst: 13 maart 2011 Geplaatst: 13 maart 2011 Origineel bericht van: bigtwin De belasting van de cpu blijft bij al deze taken bij mij rond de 50% hangen. De meeste dreamboxen (de 8k en alles dat later uitgekomen) hebben een dual-threading CPU, dus die 50% is eigenlijk gewoon een hele core. Mja, hij zou dus nog een stuk sneller kunnen uitpakken als je hem 2 files gelijktijdig laat doen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen