Ga naar inhoud

Nieuwe ADS+2 modem Met VOIP en Wifi

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Ik heb een nieuwe modem nodig, voor mijn ADSL+2 aansluiting.

Diegene die ik nu gebruik, ondersteunt geen Wifi. Ik twijfel tussen een Draytek, of een Flitz Box.

Welke is aan te bevelen, en waarom.

Netwerk Telfort, @0 MB

Geplaatst:

Fritz!box

de Rolls Roys onder de modems/routers...

Geplaatst:

Ik heb geen ervaring met Draytek. Wel met de Fritz!box Fon WLAN 7270, en daar ben ik uitermate tevreden over. Makkelijk in te stellen, vele mogelijkheden, alles werkt perfect, betrouwbaar (stabiele firmware) en de prijs vond ik ook nog eens redelijk.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Ik zie dat de Fritz!box Fon WLAN 7270 ook DECT telfoons direct ondersteunt zonder het basis station van een DECT telefoon.

Hoe zijn daar de ervaringen mee ?

Makkelijk in te stellen ?

Kwatiteit Telefoon ?

In de Firmware toevallig ik het Nederlands, Of Engels ?

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Hoe kan ik er achter komen of mijn DECT telefoon de Malibu 630 GAP-standaard ondersteund ??

Dit kan namelijk samenwerken met de Flitz Box Modem router met VOIP

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henri Aalten
Ik zie dat de Fritz!box Fon WLAN 7270 ook DECT telfoons direct ondersteunt zonder het basis station van een DECT telefoon.

Hoe zijn daar de ervaringen mee ?
Makkelijk in te stellen ?
Kwaliteit Telefoon ?

Klopt, er zit ook een DECT centrale in en deze is makkelijk in te stellen en werkt goed. De geluidskwaliteit is prima. Er wordt zelfs de nieuwe DECT CAT-iq standaard ondersteund, dit komt er op neer dat je breedband spraak (G.722 , 7 kHz) kunt hebben als de apparatuur van beide gesprekspartners dat ondersteunen.

In de Firmware toevallig ik het Nederlands, Of Engels ?

De internationale versie kun je instellen op: Engels, Duits, Spaans en Italiaans. Bij mij staat ie op Engels.

Geplaatst:
Hoe kan ik er achter komen of mijn DECT telefoon de Malibu 630 GAP-standaard ondersteund ??

Dit kan namelijk samenwerken met de Flitz Box Modem router met VOIP

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar de Fritz!box heeft ook nog een DECT optie: "Enable troubleshooting for handsets not fully compatible with GAP".

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Nog 2 vragen, Hoe kan ik er achter komen of mijn DECT telefoon de Malibu 630 GAP-standaard ondersteund ??

En is het mogelijk om ook een fax wekend te krijgen ?

Iets wat met mijn huidige Draytek modem wel werkt.

Geplaatst:
Nog 2 vragen, Hoe kan ik er achter komen of mijn DECT telefoon de Malibu 630 GAP-standaard ondersteund ??

Volgens de handleiding, pag. 56 is het een Tiptel toestel. Op pag. 59 staan technische gegevens maar DECT-GAP (ETSI standard EN 300 444) staat er niet specifiek genoemd. De meeste DECT toestellen zijn ondanks dat toch GAP. Je zou Tiptel of KPN kunnen bellen en vragen.

En is het mogelijk om ook een fax wekend te krijgen ?
Iets wat met mijn huidige Draytek modem wel werkt.

Ja, dat werkt, ik heb ook een fax werkend. De Fritz!Box heeft ondersteuning voor het T.38 fax protocol.

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

KPN er over gesproken, en zij weten het niet.

Met andere woorden, zij weten zelf niet wat zij verkopen !!

Geplaatst:

Volgens deze DECT Wiki is GAP sinds oktober 1997 een minimum vereiste voor alle DECT producten. Verder zie ik in de handleiding dat je de handset kunt aanmelden op een (ander) basisstation. Dit is ook een GAP eigenschap.

Dus ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te bevestigen dat je handset DECT-GAP compatible is.

Als je nog steeds twijfelt, kun je Tiptel in Almere bellen. Dit is de fabrikant van de Malibu 630.

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Ga ik doen, als ik meer weet, meld ik dat hier ook, eventueel hebben andere er ook wat aan.

Geplaatst:
Ik heb een nieuwe modem nodig, voor mijn ADSL+2 aansluiting.
Diegene die ik nu gebruik, ondersteunt geen Wifi. Ik twijfel tussen een Draytek, of een Flitz Box.

Welke is aan te bevelen, en waarom.
Netwerk Telfort, @0 MB

Je kan als je oude modem goed werkt natuurlijk ook een acces point aan je modem hangen als het alleen maar om WiFi gaat.
Ik heb dat zelf ook gedaan toen ik een laptop aanschafte en draadloos wou internetten.Ze kosten nieuw zo'n €55,- en ik heb er op Marktplaats of Speurders(weet ik even niet meer) een voor €25,- aangeschaft.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen