Dreeke Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Muziekzender TV Oranje onderzoekt de mogelijkheden om tot het publieke omroepbestel toe te treden. Dat maakt de directie van de zender met ‘muziek van eigen bodem’ vandaag bekend. Aanleiding tot deze stap is de gestage opmars van TV Oranje in kijkeraantallen en de uitverkiezing gisteren tot ‘Beste digitale zender van 2008’ door de lezers van de televisiegids Totaal TV. Meer is hierover te lezen op Broadband TV Nieuws Nu wachten tot BiB hetzelfde bedenkt? Geen schijn van kans toch? Groet, André
NINjak Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Citaat: Oranje TV ‘Beste digitale zender van 2008’ Hadden ze al hun kijkers opgeroepen te stemmen (eigenlijk echt zo'n "geen stijl" actie) en niemand anders want zo goed zijn ze ook weer niet (evenals de (beeld)kwaliteit).
satcat Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Dat hebben ze bij Familie7 ook al eens geflikt om zich op satelliet als één van de meest gevraagde zenders te laten verkiezen. En nu zijn ze nergens meer te bekennen.
Elwin Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 O ja, Family7, die heeft ooit is lang geleden een maandje op het Etalagekanaal doorgebracht... Haha, ja inderdaad, nooit meer wat van gehoord!
Gast jeanpaul1 Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 jullie hebben tenminste nog een zender voor het nederlandse lied, wij in vlaanderen hebben niets voor het vlaamse lied
Koen B Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Origineel bericht van: jeanpaul1 jullie hebben tenminste nog een zender voor het nederlandse lied, wij in vlaanderen hebben niets voor het vlaamse lied En dat het nog lang zo moge blijven. Even ernstig, het is wel een leuk idee dat een dergelijke nichezender deel wil gaan uitmaken van het publiek bestel, en met een beetje geluk kan het hen nog lukken ook. Ik gok erop dat er wel voldoende fans zijn om hen op z'n minst een C-status te bezorgen. En kan zoiets in Vlaanderen, tja. Waar haalt TV Oranje z'n beelden vandaan, recyclen ze misschien wat oud TROS-materiaal? Met stukjes Tien om te zien kan je wel een Vlaams equivalent beginnen, dat geeft je toch alvast enkele duizenden optredens. VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂
kees hekstra Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Ik vind niet veel aan deze zender met hun derde rang muziek.Maar ja wie ben ik om te oordelen. Het Leven Is Een Melodie Gedreven Door Komedie Verweven Met Parodie Tot Zeven Zeisen Zonder Remedie Dood Omgeven Met Tragedie
SatCase Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 gelukkig hoor ik niet tot hun publiek
TokeMUp Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Ik zeg altijd "Smaken verschillen" en maar goed ook, of we zaten allemaal op één en de zelfde vrouw. mvg
Liberty1 Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Het is een prima zender en een goed idee om publieke zender te worden. Ik kijk er wel eens naar. Hou je er niet van dan moet je niet kijken. Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0, Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.
mietde Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Ik houd er niet van en hoop dat ik er ook niet voor hoef te betalen. Vind het concept ook te smal voor een publieke omroep, is toch wat anders dan een zender voor jongeren of ouderen. Een zender voor mensen die van Hollands muziek houden? Nou dan doe mij maar een publieke zender met Private Spice repertoire Laat ik hopen dat het volstrekt kansloos is, dat ze dan maar samen met de Tros de commerciële volle toer.. op gaan. Louter en alleen genoeg stemmen binnen halen is volgens mij (en gelukkig maar) niet genoeg om een publieke omroep te worden. Ze zullen toch echt ook wat aan hun programmering moeten doen. Maar goed, wat dat laatste betreft heb ik ideetjes genoeg om ook een Nederlandse Private Spice in het publieke bestel te krijgen, aan het aantal stemmen zal het zeker niet liggen. You cannot ignore that member
Gast thomas999 Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Origineel bericht van: Koen B Even ernstig, het is wel een leuk idee dat een dergelijke nichezender deel wil gaan uitmaken van het publiek bestel, en met een beetje geluk kan het hen nog lukken ook. Ik gok erop dat er wel voldoende fans zijn om hen op z'n minst een C-status te bezorgen. Volgens de mediawet moet elke omroep een totaal programma bieden, dus niet alleen Nederlandstalige (piraten-)muziek, maar ook cultuur, informatie enz. En dat zal niet de bedoeling zijn. Lijkt me dat eerst het idee er was en dat ze nu nog moeten gaan nadenken of het kan.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Ik heb een idee... De 1008 KHz is binnenkort werkeloos. Kan daar Oranje TV mooi op met het geluidskanaal. Kunnen ze lekker op de oudewetse middengolf beuken. Dan krijgen ze van mij nog zo´n nagalmveer als kerstcadeau erbij. Dan zijn ze de sterkste piraat van Nederland. Jawel luisteraars en amateurs...hier nog een plaatien voor het vrouwtje van de Ster van Rio...ontvangstrapportje naar het kippenhok.
Henksat Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Origineel bericht van: Koen B Waar haalt TV Oranje z'n beelden vandaan, recyclen ze misschien wat oud TROS-materiaal? Dat deze zender veel liefhebbers kent is nou eenmaal zo, hele volksstammen eren het Nederlandse lied. Maar de term "beste digitale zender" schiet mij ook verkeerd. Ze zenden nog 4:3 uit, met een beeldkwaliteit die grenst aan de Super 8 bandjes die men 30 jaar geleden in filmcamera`s gebruiktte. Anno 2008 kan de beeldkwaliteit van hun echt niet meer, los van de muziek, maar alleen daarom al kan het nooit de beste "digitale" zender zijn. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
cheapwatcher Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Ik kijk regelmatig naar tv oranje en vind het leuk dat de zender in het basispakket van CDS zit. Helaas niet 24 uur:( Het is een ideale zender om aan te zetten op de achtergrond tijdens de afwas of huishoudelijke klusjes. De muziek wisselt wel heel erg van kwaliteit. Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen